петък, 20 септември 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    942 прочитания

    Космически агенции изследват как изкуствената гравитация може да подобри здравето на астронавти

    В проучването участват учени от НАСА и Европейската космическа агенция
    17 април 2019, 09:08 a+ a- a

    Астронавти на борда на Mеждународната космическа станция трябва да правят упражнения и да променят диетата си, за да се пригодят за условията на микрогравитация. Сега НАСА и Европейската космическа агенция търсят по-добро решение на проблема.

    Проучване ще цели да установи дали изкуствена гравитация може да помогне на астронавтите да останат в добра форма. Доброволци в германския космически център ще прекарат 60 дни на легло, под наклон който ще изпраща кръвта далеч от главата. Веднъж дневно някои от участниците ще бъдат завъртани в центрофуга с цел кръвта им да бъде изпратена в краката. Учени ще могат да настроят интензитета на центрофугата и да определят дали завъртането да става около главата или гръдния кош на участниците. Целта е да се установят гравитационните движения, предотвратяващи отслабването на мускулите.

    Ако резултатите се окажат успешни, учени от космическите агенции ще фокусират усилията си върху разработването на системи за създаването на изкуствена гравитация, която ще направи възможен по-дългия престой в Kосмоса и по-дългите пътешествия до отдалечени обекти като Марс.

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    Докъде летяха българите през лято 2019?
    Най-посещаваната държава от българите за лято 2019 е Германия
    преди 3 часа
    В София стартира изграждането на нов мащабен офис проект
    Очаква се Park Lanе Office Center да бъде завършен в средата на 2021
    преди 23 часа
    Бизнес организации стартират инициатива за повече добри новини за българската икономика
    Кампанията „За да успеем в България“ е провокирана от отказа на електронните медии да споменават фирмени и продуктови наименования с информационна, а не с рекламна цел
    преди 24 часа
    ЕС даде ултиматум на Борис Джонсън
    „Покажи ни план за Брекзит в следващите 12 дни или това е краят“, гласи той