петък, 06 декември 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1423 прочитания

    Обезщетения при пътуване със самолет – какво е добре да знаем

    Компенсация може да бъде поискана само в случаи на закъснение над 4 часа
    13 май 2019, 14:34 a+ a- a

    Случвало ли ви се е да пътувате със самолет и полетът ви да закъснее или да бъде отложен за следващия ден? Това е ситуация, която може да се случи на всекиго, а Ванина Хаджиева от онлайн туристическа агенция eSky разказва какво да направим, за да бъдем компенсирани за това.

    На всеки може да се случи полетът му да закъснее и това няма нищо общо с дестинацията или авиокомпанията. Причините могат да бъдат много – закъснения в графика, лоши метеорологични условия, недостиг на самолети и други.

    На първо място трябва да изясним, че закъснения в порядъка на няколко минути до час се смятат за напълно нормални. Компенсация може да бъде поискана само в случаи на закъснение над 4 часа.

    Авиокомпанията би могла да обезщети пътник, подал оплакване към нея или към агенцията си, а застрахователната компания ще поеме разходи, направени за времето на закъснението, ако предварително е сключена туристическа застраховка. Добре е всеки разходен документ, да се запази и представи пред застрахователя.

    Ако имате полет с прекачване и поради закъснението на първия, изпуснете връзката, ще бъдете пренасочени за следващ възможен полет напълно безплатно.

    Друго важно нещо, което всеки пътуващ със самолет трябва да знае, е, че съществуват форсмажорни обстоятелства, описани в условията на авиокомпаниите (урагани, стачки и др.), при които пътниците не подлежат на обезщетения.

    Възможни са и случаи, в които датата или часа на полета може да се променят броени дни преди пътуването. При такава промяна в полетното разписание, на пътника обикновено се предлагат 2 опции – да я приеме или да му се възстанови сумата по закупения самолетен билет, който няма да бъде ползван. В случаите на анулиран полет ситуацията е идентична – предлага се алтернативен полет или пълно възстановяване на заплатената сума.

    От eSky съветват – сключвайте туристическа застраховка, когато пътувате в чужбина, защото тя може да ви спести доста пари и главоболия, а в случай на закъснение, се свържете със своята туристическа агенция, за да ви консултира за правото на обезщетения и при какви условия.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 часа
    Германска компания с намерение да открие IT център в София
    Group Technology Foundations Commerzbank AG първоначално ще наеме 400 висококвалифицирани IT специалисти, като броят им ще нарастне до 600
    преди 12 часа
    Радев: България трябва да превърне иновациите в национална политика
    Президентът връчи голямата награда и отличи победителите в Националния конкурс „Иновативно предприятие на годината“
    преди 14 часа
    БВП с близо 4% ръст през третото тримесечие
    Брутната добавена стойност през третото тримесечие възлиза на 27.4 млрд. лева, показват данните на националната статистика
    преди 17 часа
    Германски инвеститори с интерес в сферите на транспорта и енергетиката
    Германският бизнес проявяват интерес и към управлението на води и отпадъци, машиностроене инфраструктура и др.
    преди 18 часа
    Изкуствен интелект ще се бори с киберпрестъпленията в Европа
    Въвежда се Система за предвиждане на злоупотреби и ранно предупреждение за домейна .eu