сряда, 02 декември 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1232 прочитания

    Какво кара потребителите да отидат в моловете?

    Предпочитанията на потребителите са насочени основно към кина и фитнес клубове, но има и други концепции, които ги привличат, показва проучване на Colliers
    18 ноември 2019, 14:41 a+ a- a

    Colliers International публикува ново проучване, което разглежда сегмент Забавление в търговски центрове в 13 държави в Централна и Източна Евопа (ЦИЕ)*. Резултатите показват, че предпочитанията на потребителите са основно към кина и фитнес клубове, но има и други концепции, които привличат вниманието им.

    Брой кина/мултиплекси, фитнес клубове, детски парти центрове, и центрове за забавление в търговските центрове (Източник: Colliers)

    Динамичен ръст на индустрията, предлагаща забавления
    Тази индустрия се развива особено динамично през последните няколко години. Собствениците на търговски центрове все повече осъзнават, че наличието на креативни и атрактивни забавления е задължително, независимо от географската локация. 

    Брой зрители в един киносалон/мултиплекс в търговски център (Източник: Colliers)

    Мултиплекс кината и фитнес клубовете доминират в сегмент Забавление на търговските центрове
    Данните показват, че в търговските центрове в държавите, включени в проучването на Colliers, има 452 кина и мултиплекси, като най-много са те в Полша (над 125). В повечето страни в региона доминират вериги, които са собственост на местни оператори. Такъв е полският Helios, който притежава най-големия брой мултиплекс кина в Полша. 

    Кевин Търпин, регионален директор проучвания, Colliers CEE, казва: „В много държави, например Чехия, Беларус, Унгария, България, Хърватска, Румъния функционират местни кино оператори, които са неизменна част от културата и традициите на региона. Дейността на някои от тях дори се подкрепя на държавно ниво.“ 

    Брой деца на възраст 0-14 години за един детски парти център в търговски комплекс (Източник: Colliers)

    Уникалните концепции се справят успешно
    В някои от държавите има търговски центрове с уникални концепции, които не съществуват почти никъде другаде, като например:
    - Полша – танцово училище;
    - Чехия – уелнес център;
    - Словакия, Латвия, Беларус, България – казино.

    Доминика Йедрак от Colliers, споделя: „В Полша едни от успешно развиващите се концепции в търговските центрове са ескейп стаи и лабиринти. Най-много наематели от този тип има в Украйна – 121.“

    Брой спортуващи на възраст над 15 години за един спортен център в търговски комплекс (Източник: Colliers)

    Кой обича да се забавлява най-много?
    От потребителите в ЦИЕ, чехите инвестират най-много в забавление и културни занимания - средно 38.23 евро на месец, следвани от латвийците (35.6 евро), словаците (22.46 евро) и поляците (17.89 евро). 

    Най-малко търговци от разглеждания сегмент, на базата на брой жители на наемател в търговски център, има в:
    - Беларус – кина / мултиплекси;
    - Албания – фитнес клубове;
    - Чехия – детски центрове.

    Любопитен детайл от изследването е отговорът на въпроса колко време трябва да работим, за да си купим един билет за кино. От участвалите страни най-много трябва да работят в Албания – 1 час и 48 минути, следвани от Беларус – 1 час и 36 минути и България – 1 час и 27 минути. Най-малко пък за билет за кино работят в Хърватия – 43 минути, Румъния – 48 минути и Унгария – 52 минути.

    Брой хора в един център за забавления в търговски комплекс (Източник: Colliers)

    * Албания, Беларус, България, Хърватска, Чехия, Естония, Унгария, Латвия, Литва, Полша, Румъния, Словакия, Украйна

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 24 минути
    БНБ ще удължи разсрочването на кредитите до 31 март 2021
    Това става, след като Европейският банков орган (ЕБО) позволи на банките ново разсрочване на кредитите за клиенти, пострадали от втората вълна на пандемията от COVID-19
    преди 1 час
    Великобритания започна приемането на молби за виза
    Страната е готова да приложи новата си емиграционна система след края на преходния период по Брекзит
    преди 2 часа
    България ще получи 11,44 млрд. евро от еврофондовете до 2027
    Европейското съфинансиране за най-бедните региони да остане 85%, се договориха Европейският парламент и Съветът на ЕС
    преди 2 часа
    Канада обяви плановете си за въвеждане на „дигитален данък“
    Страната иска да таксува допълнително компании като Facebook и Google
    преди 4 часа
    преди 4 часа
    Парламентът прие на първо четене закона за индустриалните паркове
    Законопроектът дели индустриалните паркове по два критерия