събота, 20 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1938 прочитания

    Какво кара потребителите да отидат в моловете?

    Предпочитанията на потребителите са насочени основно към кина и фитнес клубове, но има и други концепции, които ги привличат, показва проучване на Colliers
    18 ноември 2019, 14:41 a+ a- a

    Colliers International публикува ново проучване, което разглежда сегмент Забавление в търговски центрове в 13 държави в Централна и Източна Евопа (ЦИЕ)*. Резултатите показват, че предпочитанията на потребителите са основно към кина и фитнес клубове, но има и други концепции, които привличат вниманието им.

    Брой кина/мултиплекси, фитнес клубове, детски парти центрове, и центрове за забавление в търговските центрове (Източник: Colliers)

    Динамичен ръст на индустрията, предлагаща забавления
    Тази индустрия се развива особено динамично през последните няколко години. Собствениците на търговски центрове все повече осъзнават, че наличието на креативни и атрактивни забавления е задължително, независимо от географската локация. 

    Брой зрители в един киносалон/мултиплекс в търговски център (Източник: Colliers)

    Мултиплекс кината и фитнес клубовете доминират в сегмент Забавление на търговските центрове
    Данните показват, че в търговските центрове в държавите, включени в проучването на Colliers, има 452 кина и мултиплекси, като най-много са те в Полша (над 125). В повечето страни в региона доминират вериги, които са собственост на местни оператори. Такъв е полският Helios, който притежава най-големия брой мултиплекс кина в Полша. 

    Кевин Търпин, регионален директор проучвания, Colliers CEE, казва: „В много държави, например Чехия, Беларус, Унгария, България, Хърватска, Румъния функционират местни кино оператори, които са неизменна част от културата и традициите на региона. Дейността на някои от тях дори се подкрепя на държавно ниво.“ 

    Брой деца на възраст 0-14 години за един детски парти център в търговски комплекс (Източник: Colliers)

    Уникалните концепции се справят успешно
    В някои от държавите има търговски центрове с уникални концепции, които не съществуват почти никъде другаде, като например:
    - Полша – танцово училище;
    - Чехия – уелнес център;
    - Словакия, Латвия, Беларус, България – казино.

    Доминика Йедрак от Colliers, споделя: „В Полша едни от успешно развиващите се концепции в търговските центрове са ескейп стаи и лабиринти. Най-много наематели от този тип има в Украйна – 121.“

    Брой спортуващи на възраст над 15 години за един спортен център в търговски комплекс (Източник: Colliers)

    Кой обича да се забавлява най-много?
    От потребителите в ЦИЕ, чехите инвестират най-много в забавление и културни занимания - средно 38.23 евро на месец, следвани от латвийците (35.6 евро), словаците (22.46 евро) и поляците (17.89 евро). 

    Най-малко търговци от разглеждания сегмент, на базата на брой жители на наемател в търговски център, има в:
    - Беларус – кина / мултиплекси;
    - Албания – фитнес клубове;
    - Чехия – детски центрове.

    Любопитен детайл от изследването е отговорът на въпроса колко време трябва да работим, за да си купим един билет за кино. От участвалите страни най-много трябва да работят в Албания – 1 час и 48 минути, следвани от Беларус – 1 час и 36 минути и България – 1 час и 27 минути. Най-малко пък за билет за кино работят в Хърватия – 43 минути, Румъния – 48 минути и Унгария – 52 минути.

    Брой хора в един център за забавления в търговски комплекс (Източник: Colliers)

    * Албания, Беларус, България, Хърватска, Чехия, Естония, Унгария, Латвия, Литва, Полша, Румъния, Словакия, Украйна

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    JPMorgan: Не разчитайте на увеличаване на биткойна след разполовяването
    Банката прогнозира спад в стойността на най-голямата криптовалута в света
    преди 16 часа
    СЗО даде ново име на Covid и други респираторни вируси
    Международната агенция актуализира терминологията, която препоръчва за описание на респираторни инфекции
    преди 1 ден
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 1 ден
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 1 ден
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    преди 2 дни
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство