събота, 30 май 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1451 прочитания

    Дрехите ще са най-търсената стока за Черния петък у нас

    95% от българите знаят какво представлява търговската кампания, показва ново проучване
    22 ноември 2019, 11:59 a+ a- a

    Рекордните към момента 95% от българите знаят какво представлява търговската кампания „Черен петък“ (Black Friday), което е продължаващ нарастващ тренд от последните години, откакто тя се провежда. 73% от тях възнамеряват да се възползват от специалните оферти и да направят покупка. Това показва ежегодното проучване* на eMAG преди Black Friday.

    eMAG е част от Naspers group и един от най-големите онлайн ритейли в Централна и Източна Европа. Групата от компании е основана преди 18 години и се занимава с електронна търговия в 4 държави (България, Унгария, Полша и Румъния). eMAG предлага в България близо 300 000 свои продукта, а в Marketplace платформата си още над 900 000 артикула.

    62,9% от потенциалните клиенти посочват онлайн магазините като първият избор за Black Friday, за който се сещат. Това е почти два пъти повече от предпочитащите физически магазини, 32,7%.

    Проучването отговаря и на въпроса кои ще са най-търсените продукти на Black Friday. Водеща е категорията „Дрехи“, към която са се насочили над 40% от възнамеряващите да направят покупки по време на шопинг събитието, следвана от „Обувки“ (20,5%), „Продукти за лична грижа и красота“ (13,7%) и „Малки домашни електроуреди“ (12,9%). „Мобилни телефони“ и „Телевизори“ са сред търсените категории за съответно 8,7% и 5,6% от потребителите.

    Тенденциите в различните възрастови групи се определят от техния лайфстайл и потребности. 18-24-годишните ще търсят основно дрехи (54,2%); групите 25-34 г. и 35-44 г. ще се насочат предимно към дрехи, обувки, козметика и малки домашни електроуреди; 45-55-годишните демонстрират повишен интерес спрямо цялостната извадка към малки домашни електроуреди, стоки за дома и декора.

    Пазаруващите онлайн са 77,1%, което бележи повишение спрямо предходната година, когато са били 70,4%. Сред тях най-активна е групата 25-34 г., следвана от 18-24 г. (съответно 90,4% и 83,6% от тях правят покупки онлайн). 

    На въпроса колко възнамеряват да похарчат по време на Black Friday, 63,1% от анкетираните, пазарували онлайн, са посочили сума между 100 и 750 лв., като 17,9% от тях са предвидили между 350 и 500 лв., а 5,5% имат намерение да направят покупки за над 1200 лв. 

    „За седма поредна година eMAG.bg организира Black Friday в България и вярваме, че ще оправдаем доверието на клиентите и високата оценка, която ни дават, с голямо разнообразие от хиляди избрани оферти в многобройни категории“ – казват от компанията, чиито прогнози са, че един от трима души с достъп до интернет в страната ще посети кампанията през мобилното приложение или сайта на eMAG.

    *Националното представително проучване е проведено от Kantar по поръчка на eMAG сред 1000 респонденти на възраст между 18 и 55 г., живеещи в цялата страна, в периода 16–28 октомври 2019 г.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    преди 16 часа
    Wizz Air открива нови бази в Малта, Албания и Италия
    Така базите на нискотарифния превозвач стават общо 30
    преди 19 часа
    €13 млрд. безвъзмездно за България от плана на ЕК за възстановяване след коронакризата
    Ако това финансиране бъде съчетано с финансирането по останалите европейски инструменти, страната ни ще разполага с €26 млрд. безвъзмездна финансова помощ
    преди 19 часа
    Въвеждането на е-товарителници е в напреднала фаза
    На първия етап те ще важат за вътрешния транспорт
    преди 21 часа
    преди 21 часа
    Италия ще признава изтекли български лични документи
    28 държави са потвърдили, че в условията на пандемията ще признават и пропускат българи с изтекли лични документи