Най-популярният търговски център в България е Paradise Center, следван от Serdika Center и Mall of Sofia
Категория „Храни и напитки“ е най-търсена в търговските центрове в София, като измества „Мода“ и „Подаръци“ от челните позиции. Това установи съвместно проучване на Colliers и Gfk на нагласите към модерните търговски центрове в столицата.
В съответствие с тези нагласи на потребителите, собствениците на търговски центрове споделят, че планират да доразвият търговския си микс с фокус именно върху двете категории. В топ три на предпочитаните заведения за хранене са Happy, KFC и Сръбска скара, а сред кафе-сладкарниците респондентите определят за свои фаворити Неделя, Costa coffee и Starbucks.
По отношение на съвременните тенденции в пазаруването, близо 80% от участниците в проучването правят покупки онлайн на месечна база, а около половината от тях предпочитат да получат поръчките си във физически магазини. Респондентите са възприели и някои „зелени“ практики в пазаруването. Най-често прилаганите са отказ от използване на найлонови торбички и връщане на дрехи за рециклиране.
В проучването има редица препоръки и полезни идеи за търговците и собствениците на шопинг центрове. Една от тях е свързана с привличането на повече посетители в търговските центрове. Основни начини за това, според респондентите, са атрактивни промоции, по-любезни служители в магазините и повече марки от различни ценови нива.
На базата на проучването, по методология на Colliers и Gfk, е направена и класация на модерните търговски центрове в София. Според нея на първо място по популярност е Paradise Center, следван от Serdika Center и Mall of Sofia. Любими марки на потребителите са H&M, LC Waikiki, Zara.