вторник, 18 май 2021   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1253 прочитания

    В мола пазаруваме повече храни и напитки, отколкото дрехи и подаръци

    Най-популярният търговски център в България е Paradise Center, следван от Serdika Center и Mall of Sofia
    10 декември 2019, 12:17 a+ a- a

    Категория „Храни и напитки“ е най-търсена в търговските центрове в София, като измества „Мода“ и „Подаръци“ от челните позиции. Това установи съвместно проучване на Colliers и Gfk на нагласите към модерните търговски центрове в столицата. 

     В съответствие с тези нагласи на потребителите, собствениците на търговски центрове споделят, че планират да доразвият търговския си микс с фокус именно върху двете категории. В топ три на предпочитаните заведения за хранене са Happy, KFC и Сръбска скара, а сред кафе-сладкарниците респондентите определят за свои фаворити Неделя, Costa coffee и Starbucks. 

    По отношение на съвременните тенденции в пазаруването, близо 80% от участниците в проучването правят покупки онлайн на месечна база, а около половината от тях предпочитат да получат поръчките си във физически магазини. Респондентите са възприели и някои „зелени“ практики в пазаруването. Най-често прилаганите са отказ от използване на найлонови торбички и връщане на дрехи за рециклиране. 

    В проучването има редица препоръки и полезни идеи за търговците и собствениците на шопинг центрове. Една от тях е свързана с привличането на повече посетители в търговските центрове. Основни начини за това, според респондентите, са атрактивни промоции, по-любезни служители в магазините и повече марки от различни ценови нива.

    На базата на проучването, по методология на Colliers и Gfk, е направена и класация на модерните търговски центрове в София. Според нея на първо място по популярност е Paradise Center, следван от Serdika Center и Mall of Sofia. Любими марки на потребителите са H&M, LC Waikiki, Zara. 

     

     

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 часа
    Австрия премахна вечерния час и ограниченията за срещи на открито
    Режимът за влизане на български граждани в Австрия остава непроменен
    преди 11 часа
    AT&T и Discovery създават стрийминг гигант
    WarnerMedia ще се слее с Discovery
    преди 12 часа
    Турция започва поетапно да разхлабва мерките срещу COVID-19
    Продължава действието на комендантския час, в почивните дни е забранено излизането извън домовете
    преди 12 часа
    Потребителските разходи в Китай се възстановяват бавно
    Продажбите на дребно са се увеличили по-малко от очакванията
    преди 13 часа
    Ваксината на Sanofi/GSK с обещаващи резултати от 2 фаза на изпитанията
    От компаниите се надяват тя да получи регулаторно одобрение до края на годината