петък, 03 юли 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    844 прочитания

    Бизнесът смята, че трябва да се намерят нови бизнес модели заради коронакризата

    БФБЛ проведе втора дискусия „Бизнес по време на COVID-19“, в която участие взеха членове, партньори и съмишленици на Форума
    16 април 2020, 12:42 a+ a- a

    Втората дискусия на Българския форум на бизнес лидерите (БФБЛ) „Бизнес по време на COVID-19“ се проведе вчера при засилен интерес. Този път във виртуалната среща участваха компании членове, но също и партньори и съмишленици на Форума от различни сектори. Управители на над 25 компании обмениха опит във връзка с новите приоритети, актуална информация по различните измерения на коронакризата и идеи за изход от нея.

    БФБЛ организира срещата, за да осигури платформа за споделяне на трудностите, пред които са изправени компаниите в настоящия момент, и да им окаже необходимото съдействие в търсенето и намирането на решения за преодоляване на ситуацията.

    „Втората ни среща има за цел да обменим опит и идеи в безпрецедентната обстановка в страната и света. Част от компаниите биха могли да се възползват от държавната подкрепа, други – от предложенията на банките, но вероятно най-доброто решение е да се намерят нови бизнес модели, които да позволят устойчиво и дългосрочно развитие“, каза председателят на БФБЛ Левон Хампарцумян. По думите му, необходимостта от създаване на нови вериги за производство и доставки дава шанс на България да намери нови позиции. Находчивост, предприемчивост и добро образование стоят в основата на успеха, смята той.

    Ираван Хира, заместник-председател на Форума и генерален директор на ХПЕ, управлявано от Селектиум, анализира ролята на високите технологии. „Видяхме, че не друг, а COVID-19 е мощен двигател на дигитализацията на бизнеса. Сега ИТ са на първа линия в решаването и на здравната, и на икономическата криза. Ако в първия момент преместихме офисите си вкъщи, в следващия етап ще има ускорена автоматизация и роботизация, което означава промяна в процесите и промяна в представата ни за професиите“, поясни той.

    Антон Панайотов, член на Борда на Форума и управител на Аларик, анализира финансовите измерения на кризата в световен мащаб. „Имаме позитивна новина – бързата реакция на Федералния резерв. Но все още очакваме сериозни централизирани мерки от страна на Европейския съюз, което означава, че решението се отлага и трябва да се мобилизираме, за да издържим в следващите месеци“.

    Дискусията бе модерирана от Максим Бехар от Борда на БФБЛ и главен изпълнителен директор на М3 Комюникейшънс Груп.

    Гостите от над 25 компании членове, партньори и съмишленици на Форума от различни сектори взеха активно участие в срещата с въпроси, предложения и идеи за взаимодействие. Обсъдени бяха пренастройването към нови начини на работа, включително в производствените предприятия, необходимостта от продължаващо образование и обучение, възможностите, които компаниите виждат в настоящата криза, и добрите практики, които вече се прилагат. Участниците в дискусията изразиха задоволството си от споделянето на опит и идеи и желание тази серия срещи да продължи.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 8 часа
    Д. Ливингстън, Citi: Има ползи от влизането в чакалнята на еврозоната, но възстановяването ще зависи от политиката на правителството
    Главният изпълнителен директор на американската банка за EMEA коментира за Economy.bg плюсовете за страната ни от евентуално влизане в ERM 2
    преди 9 часа
    Великобритания предлага нова програма за гражданство на жители на Хонконг
    Решението идва, след като Китай одобри нов закон за сигурност
    преди 10 часа
    Tesla надмина Toyota като най-скъпа марка кола в света
    Това се случи след като акциите на електромобилопроизводителя достигнаха рекордна цена
    преди 11 часа
    Захариева: Не трябва да допускаме разделения в ЕС заради кризата с коронавируса
    Никога не трябва да пропиляваме криза, чрез която можем да намерим работещи и по-добри решения за бъдещето, заяви посланикът на Германия в България Кристоф Айххорн по време на дискусия
    преди 14 часа
    PPF Group разделя търговските от инфраструктурните дейности в операторите с марката Теленор
    Компанията създава CETIN България, която ще оперира в рамките на CETIN Group