четвъртък, 02 юли 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1203 прочитания

    Всеки втори българин планира да намали парите в брой заради страх от вирусна инфекция

    Covid-19 стимулира ръста на безкешовите плащания в България
    04 май 2020, 12:32 a+ a- a

    Близо 50% от българските потребители обмислят значително съкращаване на сумите в брой за лично ползване в следващите месеци, заради притеснения от пренасяне на вирусни инфекции.

    Това показва ново проучване на Paysafe - глобална платформа за дигитални плащания с над 1200 служители в София.

    Притесненията за здравето се очаква да окажат сериозно влияние върху предпочитанията на хората в близко бъдеще.

    Към момента потребителите в България се нареждат на второ място сред държавите, обект на проучването (САЩ, България, Австрия, Италия, Канада и Великобритания) по отношение на притежанието на пари в брой във всеки един момент. 56% от запитаните са готови да преминат основно към безкешови плащания, като основна причина за това посочват COVID-19; 78% от респондентите споделят, че за последния месец са извършвали такива.

    Настоящата ситуация с COVID-19 и очакваните последици оказват влияние и върху нагласите на потребителите към онлайн пазаруването. Изследването разкрива следните любопитни нагласи:

    - 46% от потребителите отчитат, че в резултат на COVID-19 очакват по същото време следващата година обемът на онлайн покупките им значително да се повиши, най-вече заради удобството;  

    - 77% от респондентите пазаруват онлайн;

    - Само 21% от респондентите в България са твърдо убедени, че парите в брой са най-безопасният метод на разплащане по време на криза;

    Абонаментите за различни предплатени продукти, услуги и апликации (напр. регулярна доставка на храна, вестници и списания, апликации като Netflix и Spotify и пр.) все още не са твърде разпространени у нас въпреки нарастващата им популярност в световен мащаб – 45% от респондентите нямат нито един абонамент, 19% - един, а едва 17% - два.

    „Изправени сме пред глобално предизвикателство, което очакваме да окаже влияние върху различни аспекти от живота ни, включително и към предпочитанията ни към методите на плащане. В България почти три четвърти от потребителите все още избират плащанията в брой спрямо безкешовите методи. В същото време обаче се забелязва увеличение на дела на тези потребители, които предпочитат дигиталните портфейли и платежните карти – особено сега в ситуация на социална дистанция.“, сподели Мирослав Божилов, генерален директор на Paysafe за България.

    Сигурността на личните данни при безкешовите плащания остава тема с приоритетно значение за потребителите в страната. За 42% от българите защитата от измами е водеща, последвана от сигурност на данните им (37%). В същото време обаче изборът на дигитален метод за плащане зависи от най-много от цената на услугата за 39% от потребителите в България.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 6 часа
    Д. Ливингстън, Citi: Има ползи от влизането в чакалнята на еврозоната, но възстановяването ще зависи от политиката на правителството
    Главният изпълнителен директор на американската банка за EMEA коментира за Economy.bg плюсовете за страната ни от евентуално влизане в ERM 2
    преди 7 часа
    Великобритания предлага нова програма за гражданство на жители на Хонконг
    Решението идва, след като Китай одобри нов закон за сигурност
    преди 7 часа
    Tesla надмина Toyota като най-скъпа марка кола в света
    Това се случи след като акциите на електромобилопроизводителя достигнаха рекордна цена
    преди 8 часа
    Захариева: Не трябва да допускаме разделения в ЕС заради кризата с коронавируса
    Никога не трябва да пропиляваме криза, чрез която можем да намерим работещи и по-добри решения за бъдещето, заяви посланикът на Германия в България Кристоф Айххорн по време на дискусия
    преди 11 часа
    PPF Group разделя търговските от инфраструктурните дейности в операторите с марката Теленор
    Компанията създава CETIN България, която ще оперира в рамките на CETIN Group