сряда, 02 декември 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    567 прочитания

    5 грешки, които допускаме при онлайн пазаруване по време на Черния петък

    Вижте за какво да внимавате
    20 ноември 2020, 10:02 a+ a- a

     

    По традиция намаленията, Черният петък и цветните отстъпки стимулират потребителя да вложи средства в уред за бита, дрехи или бижута с преценката, че инвестицията е практична и изгодна. Това отбелязват от Европейски потребителски център България.

    Според проверка на жалбите, по които екипът на ЕПЦ България е работил през месеца на Черния петък миналата година основните проблеми са били два – доставеният продукт е различен от това, което потребителят е поръчал онлайн, или сроковете за доставка не са били спазени, а в някои случаи – са получени само част от желаните стоки.

    В практиката на ЕПЦ България при работа по жалби от потребители в страната срещу търговци в друга страна от ЕС се открояват 5 потребителски слабости, характерни и в условията на Новото нормално.

    Разчитате на импровизация
    В седмиците преди намаления и разпродажби вероятността да попаднем на реклама на непознат онлайн магазин, марка или нов продукт е по-голяма. Ако решите да се възползвате от изгодна оферта на сайт, за който знаете малко или нищо, отделете време за предварително проучване. Името на фирмата, адресът й и контакти за връзка с търговеца са данни, които той е длъжен да посочи на сайта си, ако оперира в рамките на ЕС. Възможно е адресът на сайт да завършва на bg или co.uk , но това не означава, че търговецът се намира в България или в Обединеното кралство, например.

    Пропускате скритите разходи
    Търговецът е задължен да ви информира за пълната цена на стоката, включително и разходите по доставка. Проверете и дали намалението не важи само при определени условия – например покупка над дадена стойност или на определено количество.

    Подценявате „дребния шрифт“
    Веднъж натиснал бутона „плати“, потребителят автоматично се съгласява с общите условия, които търговецът е указал. За да не губите време на самия Черен петък и да се предпазите от разочарования, е добре да се запознаете предварително с тях.

    Не проверявате къде трябва да върнете покупката, ако размислите
    Така рискувате тя да се озове на друг адрес, дори и в друга държава, но не и на правилното място, указано от търговеца. Срокът за връщане и размисъл е 14 дни, но някои търговци го удължават допълнително.

    Не комуникирате с продавача – просто поръчвате
    Всеки етап на отношенията потребител – продавач трябва да бъдат ясно документирани. Ако пазарувате онлайн, пазете всички документи и мейли, които получите от електронния магазин, а след това и от куриера.

    „При проблем с търговец, регистриран някъде в ЕС, Исландия, Норвегия или Обединеното кралство, потребителят трябва да бъде активната страна – да напише имейл до търговеца, като обясни ситуацията и поиска решение. Твърде често това е достатъчно. В противен случай – може да се свърже с нас“, уточнява Соня Спасова от ЕПЦ България.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 52 минути
    преди 1 час
    Парламентът прие на първо четене закона за индустриалните паркове
    Законопроектът дели индустриалните паркове по два критерия
    преди 1 час
    Paynetics разширява присъствието си в Европа
    Това става в рамките на програмата Mastercard Accelerate
    преди 3 часа
    Великобритания одобри ваксината на Pfizer
    Ваксинацията ще започне в началото на следващата седмица
    преди 3 часа
    ОИСР: За възстановяване са необходими продължителна фискална подкрепа и действия в сферата на здравеопазването
    Възстановяването ще бъде неравномерно между страните и секторите и може да доведе до трайни промени в световната икономика
    преди 4 часа
    Приет е Националният план за готовност при пандемия
    До края на седмицата ще бъдат осигурени фризери и хладилници за обезпечаване на първата доставка на ваксина срещу Covid-19