Евродепутатите поискаха отново да се въведе общо зарядно устройство с цел намаляване на електронните отпадъци
Много продукти днес са изградени по начин, който предвижда те да се развалят след определен период от време. За други е трудно или прекалено скъпо да се намерят резервни части. Резултатът е, че хората предпочитат да купят нов продукт вместо да поправят този, който притежават. Това води до прекалено много отпадъци и неефективно използване на ресурсите.
Затова Европейският парламент иска да подпомогне устойчивото развитие чрез насърчаване на повторната употреба и поправките, както и чрез премахване на практиките, които съкращават жизнения цикъл на продуктите.
Резолюцията относно по-устойчивия единен пазар беше приета с 395 гласа „за“, 94 гласа „против“ и 207 гласа „въздържал се“. Членовете на ЕП призовават ЕК да предостави на потребителите „право на поправка“, като направи поправките по-привлекателни, систематични и икономически ефективни. Това може да стане чрез удължаване на гаранционните срокове, чрез гаранции за сменените части или чрез повече информация за възможностите за поправка и поддръжка. Те също така настояват да се увеличи подкрепата за пазарите на стоки втора употреба.
Според евродепутатите трябва да се премахнат практиките, с които се съкращава животът на даден продукт, и да се насърчи устойчивото производство.
Членовете на ЕП отново поискаха обща система за зарядни устройства с цел намаляване на електронните отпадъци. Те също искат продуктите да бъдат етикетирани според тяхната дълготрайност (напр. ясна информация за очаквания експлоатационен период на даден продукт).
Докладът на Европейския парламент за изграждане на по-устойчив единен пазар посочва, че ако през 2019 всички хора са потребявали толкова, колкото европейците, щяха да бъдат нужни ресурсите на 2,8 планети като Земята. Текстът също така изтъква, че около 60% от европейците не знаят, че минималният гаранционен срок по закон в ЕС е две години.
Според проучване Евробарометър 77% от европейците се опитват да поправят нещо развалено, преди да го заменят с нещо ново. Резултатите от проучване на поведението от 2018 показват, че вероятността потребителите да купят продукт, обозначен като троен и подлежащ на поправка, е три пъти по-голяма. Освен това близо 80% от гражданите са на мнение, че производителите на цифрови устройства трябва да улеснят поправката и замяната на отделни части.