Над 60% усещат по-слабо или никакво коледно настроение, сочи ново проучване
Коледа в най-тесен семеен кръг и Нова година вкъщи. Това предвиждат мнозитството от участниците в национално-представително проучване на агенция за онлайн маркетингови проучвания JTN, проведено в периода 7-10 декември. Проучването е проведено сред 600 мъже и жени на възраст 18-74 години.
Повечето от потребителите споделят, че ще прекарат Коледа в най-тесен семеен кръг и смятат да посрещнат Нова година вкъщи, а 4% от запитаните ще отбележат празниците сами.
По отношение на предстоящите празници, потребителите споделят, че са станали по-рационални и по-силно ценово чувствителни. Признават, че тази година ще купят по-евтини подаръци и ще приготвят по-скромна празнична почерпка за близките си, защото очакват финансовото им положение да се влоши допълнително в бъдеще.
Над 60% усещат по-слабо или никакво коледно настроение, а 54% споделят, че новите ограничения са променили изцяло плановете им за прекарване на празниците.
Сред най-предпочитаните типове магазини за коледната трапеза остават големите вериги хипермаркети/супермаркети, следвани от малките квартални магазини и пазарите. Най-често потребителите влизат във физически магазин за хранителни стоки от първа необходимост (91%).
Стоки като техника (31%), дрехи и обувки (30%) и козметика (24%) анкетираните предпочитат да купуват от онлайн магазини, въпреки че повече от половината запитани са посочили, че мислят, онлайн търговците прилагат измамни или подвеждащи стратегии преди празниците.
90% от запитаните ще използват заплатата си или спестяванията си, за да закупят коледни подаръци и само 2% ще изтеглят кредит за целта.
Повечето от запитаните потребители са отделили бюджет между 100 и 250 лв за коледни подаръци и за не повече от четирима човека, а 4% няма да купуват никакви подаръци.
Петте най-популярни категории подаръци са козметика (36%), детски играчки (34%), дрехи и обувки (32%), книги (32%) и техника (31%).