вторник, 23 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1784 прочитания

    Проучване: Българите са отделили между 100 и 250 лв за коледни подаръци

    Над 60% усещат по-слабо или никакво коледно настроение, сочи ново проучване
    17 декември 2020, 14:38 a+ a- a

    Коледа в най-тесен семеен кръг и Нова година вкъщи. Това предвиждат мнозитството от участниците в национално-представително проучване на агенция за онлайн маркетингови проучвания JTN, проведено в периода 7-10 декември. Проучването е проведено сред 600 мъже и жени на възраст 18-74 години.

    Повечето от потребителите споделят, че ще прекарат Коледа в най-тесен семеен кръг и смятат да посрещнат Нова година вкъщи, а 4% от запитаните ще отбележат празниците сами.

    По отношение на предстоящите празници, потребителите споделят, че са станали по-рационални и по-силно ценово чувствителни. Признават, че тази година ще купят по-евтини подаръци и ще приготвят по-скромна празнична почерпка за близките си, защото очакват финансовото им положение да се влоши допълнително в бъдеще.

    Над 60% усещат по-слабо или никакво коледно настроение, а 54% споделят, че новите ограничения са променили изцяло плановете им за прекарване на празниците.

    Сред най-предпочитаните типове магазини за коледната трапеза остават големите вериги хипермаркети/супермаркети, следвани от малките квартални магазини и пазарите. Най-често потребителите влизат във физически магазин за хранителни стоки от първа необходимост (91%).

    Стоки като техника (31%), дрехи и обувки (30%) и козметика (24%) анкетираните предпочитат да купуват от онлайн магазини, въпреки че повече от половината запитани са посочили, че мислят, онлайн търговците прилагат измамни или подвеждащи стратегии преди празниците.

    90% от запитаните ще използват заплатата си или спестяванията си, за да закупят коледни подаръци и само 2% ще изтеглят кредит за целта.

    Повечето от запитаните потребители са отделили бюджет между 100 и 250 лв за коледни подаръци и за не повече от четирима човека, а 4% няма да купуват никакви подаръци.

    Петте най-популярни категории подаръци са козметика (36%), детски играчки (34%), дрехи и обувки (32%), книги (32%) и техника (31%).

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 минути
    „Аурубис“ инвестира още 800 млн. лв. у нас
    Компанията ще разшири рафинерията си за катодна мед и ще изгради два нови фотоволтаични парка
    преди 51 минути
    Японската Nidec с втора инвестиция у нас
    Nidec Instruments откри научно-развоен изследователски център в София
    преди 1 час
    БНБ: Чуждите инвестиции у нас със спад от 66% за година
    Най-големите вложения в страната за януари-февруари 2024 са от Италия, Нидерландия и Гърция
    преди 2 часа
    Във Варна бе открита училищна лаборатория за екология и зелена енергия
    Общо 55 училища в България се включват в съвместни лаборатории, в които ще се създават предложения за промени в различни области на образователния процес
    преди 18 часа
    С 1 софийска заплата може да си купите 1 кв.м. жилищна площ в столицата
    Търсенето ще остане голямо, а ръстовете в цените ще бъдат малко над очакваните нива от 5-10%, сочи анализ на Bulgarian Properties
    преди 20 часа
    Lidl открива аутлет магазин за нехранителни стоки
    Селекцията от продукти се различава от останалите обекти