понеделник, 08 март 2021   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    918 прочитания

    3 прости правила за коледен онлайн шопинг

    Пазете всички документи от мига, в който бъде направена поръчката, съветват от Европейския потребителски център в България
    18 декември 2020, 09:39 a+ a- a

     

    Ако и вие прехвърляте вариантите как да зарадвате близките си тази различна Коледа и твърдо сте решили да сте емоционални и все пак практично щедри, имайте предвид, че и по празниците може да попаднете в капан при онлайн пазаруване. За това предупреждават от Европейския потребителски център в България.

    Ето кои са 3-те прости правила за коледен онлайн шопинг в ЕС, които трябва да следвате, за да не попаднете в капан.

    - Търговецът има 30 дни да достави поръчката ви, освен ако изрично не сте се уговорили друго. Имайте предвид обаче, че заради ограниченията, свързани с пандемията, е възможно в някои страни да има логистични проблеми. Затова уточнете предварително и най-добре, писмено, ще можете ли да разчитате на доставка в срок или ще е нужно да проявите гъвкавост. Когато знаете какво да очаквате предварително, ще можете да планирате коледното пазаруване с по-малко главоболия.

    - Около празници повечето хора са склонни да поръчват по-интензивно. Ето как може да се окаже, че харесаният пуловер или кафемашина са налични на сайта, но ги няма на склад. Задължение на търговеца е да ви информира навреме, че няма как да ви достави поръчаното. В такъв случай го попитайте за друго решение. Пазете кореспонденцията.

    - Решите ли да си подарите пътуване за лятната отпуска, преценете сделката внимателно. При покупка на самолетни билети, следете ежедневно имейла си за актуални съобщения от авиокомпанията или посредника, откъдето сте направили резервацията. Ако се окаже, че полетът се отменя заради пандемията, опциите пред вас са - да възстановят сумата за билетите, или да ви предложат друг полет – на възможно най-близка дата или по ваш избор.

    "Независимо колко грижливо се е подготвил, потребителят все пак може да се озове в независеща от плановете му ситуация. Нашият съвет е да се опита да я разреши директно с чуждестранния търговец. Нека пази всички документи от мига, в който бъде направена поръчката. Ако отсреща не оказват съдействие или изобщо не откликват - нека се обърне към нас за помощ", обяснява Соня Спасова, директор на ЕПЦ България.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 часа
    преди 6 часа
    Китай стартира програма за имунизация на свои граждани в чужбина
    Страната ще издава и здравни сертификати за международни туристи
    преди 6 часа
    Мария Габриел обяви нова инициатива в подкрепа на повече жени лидери в технологиите
    WomenTechEU цели да удвои броя на ръководените от жени технологични стартъпи в Европа
    преди 7 часа
    Британският вариант на COVID-19 вече в 15 области у нас
    Южноафриканският, бразилският и нигерийският варианти на коронавируса не са потвърдени в страната
    преди 7 часа
    32% от глобалните дестинации са затворени за чуждестранни туристи
    В същото време 34% са частично затворени, показва доклад на Световната туристическа организация