сряда, 20 януари 2021   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    340 прочитания

    Как да си върнете парите, ако коледната ви покупка не пристига?

    Вижте какво съветват от ЕПЦ България
    29 декември 2020, 09:47 a+ a- a

    При проблем с получаването на коледни покупки, поръчани и платени онлайн с карта, потребителят може да получи сумата обратно. В такъв случай той може да поиска от издателя на картата оспорване на плащането. Този механизъм позволява банката да изтегли обратно сумата от тази на търговеца, в случай че той не докаже доставката, отбелязват от Европейски потребителски център България. Опитът им сочи, че банките са склонни да окажат съдействие на клиентите си, независимо че не са законово задължени. Подобна процедура е възможна и при разплащане чрез електронни системи.

    Понякога потребителят пропуска да провери от кого пазарува онлайн и купува стоки от рискови електронни магазини. В такива случаи има опасност поръчката изобщо да не пристигне, а продавачът да откаже да възстанови средствата след това. Ако обаче клиентът е платил с карта или чрез електронни системи за разплащане, той би могъл да получи парите си обратно. Това може да стане чрез оспорване на плащането, известно и като чарджбек.

    Препоръчително е потребителят да се обърне писмено към банката, издала дебитната или кредитната му карта. Ако е платил чрез система за електронни разплащания, може да се свърже с техен отдел „Обслужване на клиенти“ за съдействие. Възможно е за процедурата да трябва да се плати такса.

    Как да се подготви потребителят преди процедурата по оспорване на плащането?
    - Той трябва да разполага с необходимата документация, включително поръчката, фактурата и комуникацията с търговеца. Възможно е да се наложи да попълни формуляр, който ще му бъде предоставен от самата банка.

    - По време на разопаковане на доставката никога не е излишно потребителят да снима или да направи видеозапис, за да удостовери какво получава и състоянието, в което го намира.

    Какво да има предвид потребителят, преди да пристъпи към плащане?
    Когато стоките са платени по банков път, шансовете за възстановяване на парите са много ниски. Ако дадена сума напусне банковата сметка на потребителя и продавачът откаже да я върне, то обикновено няма друг начин да парите да бъдат възстановени. Подобна е ситуацията и при плащане на покупка с директни парични преводи. Ето защо е добре да се избягват подобни начини на плащане, освен ако потребителят вече не познава търговеца и знае, че може да разчита на него.

    При проблем с търговец в друга страна членка на ЕС, Норвегия или Исландия всеки потребител в България може да потърси съдействие от ЕПЦ България.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 часа
    Ново извънредно положение в Португалия
    Препоръчва се българските граждани да се въздържат от пътувания до Португалия към момента
    преди 13 часа
    И КЕВР разреши на "Еврохолд" да придобие ЧЕЗ
    Предстои подписването на договорите за финансиране и прехвърлянето на акциите
    преди 13 часа
    преди 13 часа
    Румъния няма да поставя под карантина ваксинирани срещу Covid-19
    Те обаче трябва да са получили и втората доза от ваксината
    преди 15 часа
    преди 15 часа
    ЕП настоява за прозрачност на договорите за доставка на ваксини
    Евродепутатите изразиха съжаление относно „здравния национализъм“, включително предполагаеми паралелни договори, подписани от държавите членки, или опити да се конкурират помежду си