петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3814 прочитания

    Какво четат HR лидерите в България: Галина Георгиева, Дунапак Родина

    От „Предвидимо Ирационални“ на Дан Ариели могат да се вземат много идеи за Employer Branding активности, казва Галина
    30 януари 2023, 10:56 a+ a- a

     Галина Георгиева - HR Директор в Дунапак Родина. Колаж: Economy.bg

    Какво четат HR лидерите в България? Кои са книгите и авторите, от които черпят вдъхновение? Какви уроци и поуки си извличат от тях? Economy.bg попита HR професионалисти във водещи компании в България. Вижте какво отговори Галина Георгиева - HR Директор в Дунапак Родина.

    Препоръчвам „Предвидимо ирационални“ на Дан Ариели. Защо ми хареса? Като разпознаваме ирационалните си модели, можем да вземаме по-добри решения в живота и бизнеса, а и през призмата на работата ми в областта на ЧР смело казвам, че аналогично е поведението ни и при избора на професия и работодател.

    Оттук могат да се вземат много идеи за Employer Branding активности както вътре в организацията, като започнем още от подбор и наемане, така и по отношение на Employer Branding позициониране на пазара.

    Бихевиористичната икономика казва, че:

    •няма абсолютни истини :) – съгласявам се веднага с това;

    •човек невинаги взема правилните решения – да, обикновено ни трябва време, за да затвърдим увереността ни, че сме взели правилното решение в дадена ситуация и 

    •човек е  последователно ирационален – примерите в книгата  са толкова ясни, прости и видими в ежедневието, че на места чак боли при самоосъзнаването за личната ни ирационалност. 

    От друга страна, човеци сме и колкото и пъти да прочетем и дори да успеем да разберем посланията и използваните похвати в маркетинга, човешката ни природа ще продължава да ни изкушава и ще трябва осъзнато да се борим със самите себе си, ако сме решили, че не искаме да падаме в капана. :)

    Любимите ми глави са:

    •Цената на социалните норми – защо дори и най-приятните за нас дейности стават неприятни, щом започнат да ни плащат за тях – това е тема, която неизменно присъства в голяма част от разговорите ми със служители и клиенти. Тук мисълта може така да се разклони, че да генерираме съдържание за още три книги. Човечеството не престава да търси удовлетвореност, спокойствие, модерно е вече всички да търсим своя икигай и гордо да се хвалим, че сме там… Докато след n на брой месеци или години  се уловим, че отново търсим. :)

    •Отворените врати – примерът тук е приложим и в личния живот, и в професионалния и кариерния ни избор. Няма рецепта, но пък вземайки си осъзнатост оттук, можем още по-ясно и пълноценно да изпитваме удоволствие от преживяванията по пътя ни. 

    •Ефектът на очакванията – защо съзнанието ни винаги получава онова, което очаква, как става така, че очакванията влияят върху всеки аспект от живота ни, защо никога не трябва да подценяваме силата на презентацията и защо съзнателно или не се стремим към установяване на стереотипи.

    Три цитата от книгата, които много харесвам и са 100% валидни и в ЧР:

    „Хората са честни само до степента, която им харесва (включително желанието им да угодят на другите).“

    „Повечето хора не знаят какво искат, освен ако не го видят в контекст.“

    „Опасността да не очакваме нищо, е, че в крайна сметка това може да е всичко, което ще получим.“

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Dunapack Rodina AD в Jobs.bg

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА КАКВО ЧЕТАТ HR ЛИДЕРИТЕ В БЪЛГАРИЯ:

    Ваня Колева, WePrevent Велико Търново
    Даниела Назим, Endava 
    Рада Йосифова, AG Capital
    Радослава Кроснева, Банка ДСК
    Никола Киров, Американски Университет в България
    Борислава Георгиева, DHL Freight ESS

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 15 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 16 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 17 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 19 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк