събота, 27 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    884 прочитания

    За какво да внимаваме в навечерието на Черния петък

    Вижте 7 съвета как да разпознаете истинските сделки сред рекламните примамки
    13 ноември 2023, 15:43 a+ a- a

    снимка: Istock

    Черен петък, отстъпка до 80%, огромно намаление... Отвсякъде ни заливат с примамливи предложения за ненадминати цени и невероятни сделки. Понякога обаче може да се окаже, че рекламните обещания не са верни, или поне не изцяло. Европейски потребителски център България предлага 7 съвета за по-безопасно пазаруване в месеца на Черния петък, които ще ви помогнат да отделите истински изгодните стоки и услуги от останалите.

    1. Този нов сешоар не трябва да се разваля толкова бързо...
    Независимо дали е Черен петък или всеки друг ден от годината, вие заслужавате да купите продукти, които ще ви служат вярно дълго време. В Европа потребителите имат право на законова гаранция за вяска стока, дори и ако е купена с отстъпка. Това означава, че ако вашият сешоар или друг продукт се окаже дефектен, имате право на ремонт, замяна или възстановяване на сумата до 2 години след покупката. За да предявите рекламация, трябва да се обърнете към продавача.

    2. Онлайн покупките идват с опция за връщане
    Когато пазарувате дрехи или обувки онлайн, не е налично удобството да ги пробвате в магазина. Независимо дали става въпрос за чифт панталони или слушалки, обаче избирането на идеалния размер, цвят и усещане не винаги е възможно. Затова имате свободата да върнете покупките си в рамките на 14 дни, без да е необходимо да посочвате причина. Предлагаме обаче да съобщите решението си писмено, като например чрез имейл до търговеца. Все пак, имайте предвид, че някои артикули, като онлайн резервирани пътувания, нетрайни стоки като храна и персонализирани артикули - например гравирани бижута, надписани тениски с вашето име или чаша с лично пожелание, по правило са изключени от графата за връщане.

    3. Един надежден онлайн магазин може да предложи много повече от авансово плащане
    Онлайн магазините имат свободата да избират методите на плащане, които предлагат. Тяхна отговорност е да информират клиентите за наличните опции, преди клиентите да финализират своите поръчки. Към магазините, които приемат само предплащане, трябва да се подхожда внимателно. В случай на проблеми с продукта, най-лошият сценарий би бил загубата на пари. Европейското законодателство изисква да не се начисляват допълнителни такси за често използвани методи на плащане като кредитна карта, SEPA директен дебит и SEPA банков превод.

    4. Бъдете спокойни: Плащанията с кредитни карти могат да бъдат отменяни
    Въпреки че Черният петък носи изкушаващи сделки за онлайн шопинг, той може да доведе близо до очите ви и изключително съмнителни оферти и дори измамни продавачи. Един важен съвет за защита на вашите финанси: изберете плащане с кредитна карта. Кредитните карти ви предоставят възможността да анулирате неодобрени транзакции чрез процедурата за оспорване на плащането. Първата стъпка трябва да бъде опит за разрешаване на проблема с търговеца и ако това не проработи, свържете се с банката си, за да инициирате възстановяване на плащането.

    5. Твърде хубаво, за да е истина: Пазете се от тази изключително евтина жилетка
    Случвало ли ви се е да попаднете на онлайн магазин, който обещава дрехи на невероятно ниски цени, като всеки артикул се предлага във всички цветове от дъгата? Тези изскачащи известия за отстъпки изглежда ви следват навсякъде и настояват, че перфектните сделки са налични само за днес или че продуктът ще изчезне светкавично. Напълно възможно е този магазин да практикува дропшипинг, което е законно, но може да бъде съпътствано с редица недостатъци. Продуктите обикновено са с произход от Далечния изток, което може да доведе до усложнения, ако трябва да ги върнете. Освен това те може и да не отговарят на европейските стандарти за здраве и качество и дори могат да представляват потенциални рискове.

    6. Онлайн магазините използват тактиката „почти разпродадено“, за да ви притиснат
    Това е обичайна тактика, използвана от много онлайн магазини - например съобщения като „почти изчерпани“, „десет други души имат този продукт в кошницата си в момента“ или „остават само 3 артикула“. Тези манипулативни маркетингови стратегии са известни като тъмни модели, предназначени да ви повлияят и да ви притиснат да направите бърза покупка. Но наистина ли предложението е толкова страхотно, колкото изглежда, ако дори нямате време да го обмислите? Силно ви насърчаваме да помислите за тези тъмни модели и да не им позволявате да ви притискат да взимате решение. Ако се случи продуктът да бъде разпродаден, не забравяйте, че другаде може да има алтернативни и дори по-достъпни предложения.

    7. Останете дзен и опазвайте околната среда
    Колкото и да ви се иска да си купите още една рокля в червено, помислете отново, преди да го направите. Ако ще пазарувате онлайн, поръчвайте само онова, което наистина ви трябва и не смятате да върнете след това. Връщането на стоките причинява ненужно движение на куриерските коли и оттам - увеличаване на въглеродните емисии.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 21 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 21 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 21 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 22 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 24 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години