Вижте какво представлява проектът „Партньори на „Човечността има лице“
За проекта, който спечели първо място в категория „Маркетинг, свързан с кауза” в Наградите за отговорен бизнес 2013, разказва Юлия Георгиева - мениджър маркетинг и продажби на „Ивентас”
Вижте видео от церемонията на Наградите за отговорен бизнес 2013
За 11-та поредна година Българският форум на бизнес лидерите (БФБЛ) връчи своите Награди за отговорен бизнес. Най-престижният конкурс за корпоративна социална отговорност (КСО) у нас отличи най-добрите проекти, реализирани през 2013.
В Economy.bg ще представим всички инициативи, които тази година бяха отличени с награда, за да покажем какво компаниите в България разбират под корпоративна социална отговорност, каква е била целта на проекта, какви ресурси е коствала реализацията му и какви резултати са постигнати.
Юлия Георгиева, мениджър маркетинг и продажби на „Ивентас” ЕООД
Проектът „Партньори на Човечността има лице“ спечели първо място в категория „Маркетинг, свързан с кауза” на Наградите за отговорен бизнес 2013 на БФБЛ. За него разказва Юлия Георгиева, мениджър маркетинг и продажби на „Ивентас” ЕООД.
Име на проекта Дарителска и информационна кампания „Дари 2 лв.“ за набиране на средства за създаване на единствения в България кабинет за функционална бъбречна диагностика за деца, с която станахме партньори на „Човечността има лице“ – една кауза на фондация „Искам бебе“ и „Тройка на разсъмване“.
Какво представлява проектът и какви са целите му? Целта на проекта бе да се наберат средства, които да бъдат изразходвани целево за първия в България детски кабинет за функционална бъбречна диагностика и безплатни изследвания. В допълнение кампанията имаше за цел да образова родителите да обърнат внимание на бъбречното (нефрологичното) здраве на своите деца, тъй като бъбречните проблеми често протичат без симптоми. При своевременна диагностика и правилно лечение може да бъде избегнато бъбречното страдание в зряла възраст. През последните 40 години се наблюдава увеличаване на броя на възрастните хора с хронични бъбречни заболявания и бъбречна недостатъчност. Ключът за намаляване на тези заболявания при възрастните зависи от правилното лечение и профилактичните изследвания в детска възраст. Важно средство е ранното поставяне на диагнозата, незабавното и правилно провеждане на лечението, проследяването на болните и предпазването от повторение на заболяването.
Как беше реализиран и какви резултати постигна? Проектът имаше две основни цели – да набере средства за оборудване на функционалния кабинет и да информира родителите за правилна профилактика на бъбречните заболявания сред децата. По първото направление бяха изготвени 70 000 информационни брошури, които се раздадоха сред родителите на малки деца – в болнични заведения и кабинети за консултация, паркове, чрез влагане в специализирани издания, курсове за бъдещи родители. По време на годишното изложение „Бебемания“ доц. Анелия Буева изнесе презентация за важността на бъбречното здраве и запозна публиката с мащабите на бъбречните заболявания, проследени в рамките на проведения национален скрининг сред над 5000 деца в България. Дарителската кампания набра 10262 лв. Средства се набираха чрез акцията „Дари 2 лв.“, в която продажбата на определени продукти Philips AVENT акумулираше средства за инициативата и чрез урни за дарения, разположени на професионални събития от детския бранш и тематични събития за деца и родители. Набраните средства бяха изразходени целево за апарат – инфузомат, урофлуронетрия и медицински шкаф. Уредите вече се намират в Клиниката по нефрология и диализа за деца към СБАЛДБ „Проф. Иван Митев”, МУ, София. Благодарение на предходната дарителска инициатива „Човечността има лице“ беше ремонтирана и оборудвана единствената в България клиника по нефрология и диализа за деца към СБАЛДБ с климатици, легла, ортопедични матраци, шкафчета, хладилник за консумативи за нуждите на отделението. Отново благодарение на дарения беше открита първата в България биопсична нефрологична лаборатория за деца в СБАЛДБ.
Как се отнесоха към проекта служителите на компанията? Аз и бранд мениджърът на Philips AVENT Стоян Желязков дадохме две отделни радио интервюта, за да отговорим на всички въпроси, свързани с кампанията, както и да разясним защо именно тази кауза бе избрана. Всички служители на фирмата участваха с лични дарения за каузата.
Какви ресурси бяха вложени в проекта? За печата на 70 000 хиляди информационни брошури бяха изразходвани 2460 лв., но получихме безвъзмездна и безценна помощ от доц. Анелия Буева, както и от нашите медийни партньори „Тройка на разсъмване“ и списания „Кенгуру“ и „Дневникът на мама“.
Защо корпоративната социална отговорност е важна за компанията? „Ивентас“ ЕООД е официален вносител за България на Philips AVENT и други луксозни бебешки марки. Портфолиото позволява на фирмата да предложи на своите клиенти висок клас бебешки продукти, които се отличават по качество, иновации, дизайн и функционалност. Социалната отговорност за Ивентас ЕООД представлява пълноценна комуникация и отношения с нашите клиенти и партньори – разбиране на средата, която формира тяхното поведение, и адекватен отговор на целия спектър от нужди, които имат.
В „Ивентас“ ЕООД работим бъдещи и настоящи родители и проблемите или предизвикателствата, пред които са изправени нашите клиенти и децата ни, имат и човешки резонанс у нас.
От години провеждаме и партнираме на дарителски инициативи и кампании за подобряване условията и средата на живот на децата – финансова подкрепа за институции за настаняване на деца без родителски грижи, оборудване за болнични отделения, информационни кампании и др. В рамките на глобалната политика на Philips AVENT в подкрепа на кърменето Ивентас ЕООД популяризира сред родителите и медицинската общност в България уникалната полза от него чрез квалифицирана консултация, мотивиращи програми сред медицинската общност, формиране и оборудване на лактационни кабинети.
ИТ пазарът в момента е по-раздвижен, има доста повече кандидати, но борбата за най-висококвалифицираните остава ожесточена - Христо Борисов, съосновател и изп. директор на първия български еднорог, пред Economy.bg
За използването на изкуствен интелект при подбор на таланти, кредитиране и ценообразуване, вижте какво споделя адв. Миткова - старши мениджър в Адвокатско дружество „Делойт Лигъл“