вторник, 23 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    8080 прочитания

    Вижте какво представлява проектът за първия Дневен център за хора с интелектуални затруднения

    За проекта, който спечели първо място в категорията „Инвеститор в обществото” в Наградите за отговорен бизнес 2013, разказва Ясен Гуев, главен директор “Корпоративна политика” на GLOBUL
    27 март 2014, 17:08 a+ a- a

    Вижте видео от церемонията на Наградите за отговорен бизнес 2013

    За 11-та поредна година Българският форум на бизнес лидерите (БФБЛ) връчи своите Награди за отговорен бизнес. Най-престижният конкурс за корпоративна социална отговорност (КСО) у нас отличи най-добрите проекти, реализирани през 2013.

    В Economy.bg ще представим всички инициативи, които тази година бяха отличени с награда, за да покажем какво компаниите в България разбират под корпоративна социална отговорност, каква е била целта на проекта, какви ресурси е коствала реализацията му и какви резултати са постигнати.

    В категорията „Инвеститор в обществото” в Наградите за отговорен бизнес 2013 на БФБЛ първо място бе присъдено на  GLOBUL. Телекомът спечели журито с това, че през  2013 г. подкрепи създаването на първия Дневен център за трудови занимания за хора с интелектуални затруднения. Повече за проекта разказва Ясен Гуев, главен директор „Корпоративна политика” на GLOBUL.

    Ясен Гуев, главен директор „Корпоративна политика” на GLOBUL

    Име на проекта
    През 2013 г. GLOBUL подкрепи създаването на първия Дневен център за трудови занимания за хора с интелектуални затруднения „Светове“ по проект на фондация „Светът на Мария“.

    Какво представлява проектът и какви са целите му?
    Основната цел на Дневния център е да създаде подходяща среда за адаптация на хората с леки и умерени интелектуални затруднения в обществото, осигурявайки им независимост, като по този начин спомогне за дългосрочното решаване на един значим социален проблем. Целевата група са хора с лека до умерена степен на интелектуални затруднения на възраст над 18 години.

    Потребителите на центъра имат възможност да усвоят различни социални, битови и трудови умения чрез разнообразни дейности като производство на ароматни ръчни свещи и сапуни, изработване на различни изделия и сувенири, приготвяне на храна, чистене, гладене, поддържане на лична хигиена и хигиена на работното място, здравно и сексуално образование и други.

    С подкрепата си за Дневния център се стремим да повишим информираността на българското общество относно спецификата и проблемите на хората с интелектуални затруднения – у нас те са повече от 46 000 души, както и активно да подпомогнем тяхното разрешаване в дългосрочен план.

    Как беше реализиран и какви резултати постигна?
    Дневният център бе открит през месец юли 2013 г. със специална церемония с участието на кмета на София г-жа Йорданка Фандъкова.

    Показателен за нуждата от подобна инициатива и за успеха на проекта е фактът, че едва няколко месеца след създаването на центъра пълният му капацитет от 24 души е запълнен, а вече са налице и първите качествени промени в живота на неговите потребители. В крайна сметка най-ценната обратна връзка идва от самите потребители, техните близки и семейства, а те дават изключително висока оценка на работата на екипа и партньорите. Според родителите на младите хора с интелектуални затруднения Центърът е единствената алтернатива за пълноценно прекарване на времето.

    Как се отнесоха към проекта служителите на компанията?
    „Светът на Мария“ е сред каузите, които нашите служители могат да подкрепят в рамките на програмата за дарителство по ведомост, като всеки месец даряват избрана сума директно от своята работна заплата. В края на миналата година организирахме благотворителен коледен базар в централния ни офис, на който служителите на компанията имаха възможността да закупят сапуни и играчки, ръчно изработени от младежите, посещаващи Дневния център.

    Отзвукът от събитието сред служителите бе изключително позитивен, в резултат на което младежи от центъра отново ни посетиха в края на февруари и предложиха специално изработени мартенички, ароматни сапуни и магнити.

    Какви ресурси бяха вложени в проекта?
    Подкрепихме създаването на Дневния център, като дарихме 250 000 евро на фондация „Светът на Мария“.

    Защо корпоративната социална отговорност е важна за компанията? 
    Корпоративната отговорност е в основата на нашата философия да развиваме бизнеса си по устойчив и прозрачен начин и да подхождаме с отговорност към нашите служители и клиенти, към околната среда и обществото. Под корпоративна отговорност ние разбираме поетият от GLOBUL ангажимент да допринасяме за глобалното устойчиво развитие, като се стремим в процеса на вземане на решения да се съобразяваме с икономическите, екологичните и социалните аспекти на нашия бизнес.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    Проучване: 15% от офисите в София са празни
    Броят на операторите на гъвкави работни пространства в столицата е 63, предлагат общо 8717 работни места
    преди 2 часа
    Турция ще предлага визи за дигитални номади
    Могат да кандидатстват жители на ЕС, на Обединеното кралство, САЩ, Канада, Швейцария, Русия, Украйна и Беларус
    преди 3 часа
    преди 4 часа
    FlixBus с нови маршрути от и до България за лятото
    Нови линии ще свързват София и Атина, Бургас и Истанбул, както и Румъния с българското Черноморие
    преди 6 часа
    Дава се възможност бебетата да бъдат ваксинирани срещу коклюш по-рано
    В България регистрираните до момента случаи на коклюш са 314, спрямо 4 за същия период на 2023 г.
    преди 6 часа
    Сирма се подготвя за двойно листване на борси в САЩ и Европа и нови придобивания
    Групата ще обедини всички дъщерни дружества под единен бранд