петък, 20 май 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    7639 прочитания

    Вижте с какъв проект ЧЕЗ спечели първо място в категория „Инвеститор в човешкия капитал” в Наградите за отговорен бизнес на БФБЛ

    За инициативата разказва Петър Докладал, регионален мениджър за Групата на ЧЕЗ в България
    22 април 2014, 16:12 a+ a- a

    Вижте видео от церемонията на Наградите за отговорен бизнес 2013

    За 11-та поредна година Българският форум на бизнес лидерите (БФБЛ) връчи своите Награди за отговорен бизнес. Най-престижният конкурс за корпоративна социална отговорност (КСО) у нас отличи най-добрите проекти, реализирани през 2013 г.

    В Economy.bg ще представим всички инициативи, които тази година бяха отличени с награда, за да покажем какво компаниите в България разбират под корпоративна социална отговорност, каква е била целта на проекта, какви ресурси е коствала реализацията му и какви резултати са постигнати.

    В категорията „Инвеститор в човешкия капитал” в Наградите за отговорен бизнес 2013 на БФБЛ първо място бе присъдено на  ЧЕЗ. За инициативата, с която компанията спечели журито, разказва Петър Докладал, регионален мениджър за Групата на ЧЕЗ в България.

    Петър Докладал, регионален мениджър за Групата на ЧЕЗ в България

    Име на проекта:
    ЧЕЗ – инвеститор в здравето и знанието на служителите си

    Какво представлява проектът и какви са целите му?
    ЧЕЗ инвестира в човешкия капитал чрез осигуряване възможности за професионално и личностно развитие на служителите, здравословна и безопасна среда за работа и честно оценяване на труда им.
    Проектът е част от политиката на компанията за осигуряване на непрекъснати възможности за развитие, израстване и задържане на персонала, превенция на заболяванията на служителите, подобряване на вътрешната комуникация за ефективно утвърждаване на корпоративната култура и постигане на бизнес целите й. Създаденият през 2013 г. Клуб на служителите на ЧЕЗ обединява всички инициативи: здраве, спорт, туризъм, наука и култура за служителите, грижа за техните семейства, както и доброволческите дейности на компанията.

    Как беше реализиран и какви резултати постигна?
    Представеният проект е част от дейностите на ЧЕЗ като социално отговорна компания. Клубът на служителите на ЧЕЗ обхваща всички инициативи и програми, специално създадени за служителите, и ще продължава да се развива през следващите години.



    Резултати:
    •    Мотивирани и успешни служители;
    •    Над 100 купи и медали в различни видове спорт от национални състезания;
    •    Участие в туристически мероприятия – 356 служители;
    •    Кариерно развитие – 66 мениджъри;
    •    ЧЕЗ бебета – 60;
    •    Назначени на трудов договор – 11 стажанти;
    •    Проект „Кръвна банка на ЧЕЗ“ – 42 дарители;
    •    Почивни бази – посетени от 720 служители;
    •    Отсъствията по болест намалени с 3,5 % спрямо 2012 година;
    •    Клуб на служителите – построена чешмата на ЧЕЗ;
    •    Подобрен баланс между работата и личния живот на служителите.

    Семействата на служителите припознават компанията като подкрепяща и грижовна, а служителите се идентифицират с нейните мисия, визия и ценности и се свързват със седемте корпоративни принципа.

    Как се отнесоха към проекта служителите на компанията?
    Всички служители подпомагат и участват в реализирането на политиката по корпоративна социална отговорност на компанията. Екипът на дирекция „Човешки ресурси“ организира, координира и направлява дейностите, свързани не само с професионалното обучение и кариерно развитие на служителите, но и създаването на клуб „ЧЕЗ и приятели”.

    Какви ресурси бяха вложени в проекта?
    Нефинансови ресурси – труд, енергия и време на служителите на ЧЕЗ, ангажирани с корпоративната социална отговорност на компанията. Финансови ресурси – над 5 600 000 лв.

    Защо корпоративната социална отговорност е важна за компанията?
    Близо десетилетие ЧЕЗ инвестира в икономиката на България разумно и отговорно с цел да осигури по-добри условия за бизнеса и за обществото. Социалната отговорност е неразривна част от нашия бизнес в България. Ние съзнаваме нашия ангажимент към околната среда, клиентите, служителите и партньорите. В дружествата от Групата на ЧЕЗ в България вярваме, че успешната социална стратегия на всяка компания започва с отговорността към служителите й, които активно работят, за да градят нейния успех и доброто й име. Затова се стараем да им осигуряваме необходимите отлични условия за труд и почивка, да развиваме техния потенциал и да мотивираме тяхното по-добро представяне. Чрез спорт, туризъм и пълноценен отдих се цели повишаване ефективността на труда, подобряване на вътрешната комуникация и екипната работа. Грижа за младите специалисти чрез стимулиране на раждаемостта и повишаване на квалификацията, внимание към дългогодишните служители, на които предстои включване в програма „Златна есен”, за осигуряване на достойни старини чрез консултации и преквалификации.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 30 минути
    262 нови случая на Covid-19 у нас
    Общият брой потвърдени случаи на новия коронавирус у нас от началото на пандемията е 1 162 986
    преди 16 часа
    DHL Freight отваря нова логистична база в София
    Ще бъдат открити 100 нови работи места
    преди 16 часа
    Основаната от българин Leanplum е придобита от CleverTap
    Офисът в София става вторият най-голям развоен център в новата компания, броят на служителите в България ще се увеличи с 20% до края на годината.
    преди 21 часа
    ЕК с план за 300 млрд. евро за намаляване на енергийната си зависимост от Русия
    С REPowerEU Брюксел предлага диверсификация на енергийните доставки, по-бързо въвеждане на възобновяеми енергийни източници и пестене на енергия
    преди 22 часа
    Лорер: Японски автомобилен концерн изгражда развоен център у нас, наема 50 инженери
    Швейцарска компания вдига завода за микрооптика в Първомай за 85 млн. лв и открива над 100 работни места, обяви министърът
    преди 23 часа