Вижте видео от церемонията на Наградите за отговорен бизнес 2013
За 11-та поредна година Българският форум на бизнес лидерите (БФБЛ) връчи своите Награди за отговорен бизнес. Най-престижният конкурс за корпоративна социална отговорност (КСО) у нас отличи най-добрите проекти, реализирани през 2013 г.
В Economy.bg ще представим всички инициативи, които тази година бяха отличени с награда, за да покажем какво компаниите в България разбират под корпоративна социална отговорност, каква е била целта на проекта, какви ресурси е коствала реализацията му и какви резултати са постигнати.
В категорията „Инвеститор в човешкия капитал” в Наградите за отговорен бизнес 2013 на БФБЛ първо място бе присъдено на ЧЕЗ. За инициативата, с която компанията спечели журито, разказва Петър Докладал, регионален мениджър за Групата на ЧЕЗ в България.
Петър Докладал, регионален мениджър за Групата на ЧЕЗ в България
Име на проекта: ЧЕЗ – инвеститор в здравето и знанието на служителите си
Какво представлява проектът и какви са целите му? ЧЕЗ инвестира в човешкия капитал чрез осигуряване възможности за професионално и личностно развитие на служителите, здравословна и безопасна среда за работа и честно оценяване на труда им. Проектът е част от политиката на компанията за осигуряване на непрекъснати възможности за развитие, израстване и задържане на персонала, превенция на заболяванията на служителите, подобряване на вътрешната комуникация за ефективно утвърждаване на корпоративната култура и постигане на бизнес целите й. Създаденият през 2013 г. Клуб на служителите на ЧЕЗ обединява всички инициативи: здраве, спорт, туризъм, наука и култура за служителите, грижа за техните семейства, както и доброволческите дейности на компанията.
Как беше реализиран и какви резултати постигна? Представеният проект е част от дейностите на ЧЕЗ като социално отговорна компания. Клубът на служителите на ЧЕЗ обхваща всички инициативи и програми, специално създадени за служителите, и ще продължава да се развива през следващите години.
Резултати: • Мотивирани и успешни служители; • Над 100 купи и медали в различни видове спорт от национални състезания; • Участие в туристически мероприятия – 356 служители; • Кариерно развитие – 66 мениджъри; • ЧЕЗ бебета – 60; • Назначени на трудов договор – 11 стажанти; • Проект „Кръвна банка на ЧЕЗ“ – 42 дарители; • Почивни бази – посетени от 720 служители; • Отсъствията по болест намалени с 3,5 % спрямо 2012 година; • Клуб на служителите – построена чешмата на ЧЕЗ; • Подобрен баланс между работата и личния живот на служителите.
Семействата на служителите припознават компанията като подкрепяща и грижовна, а служителите се идентифицират с нейните мисия, визия и ценности и се свързват със седемте корпоративни принципа.
Как се отнесоха към проекта служителите на компанията? Всички служители подпомагат и участват в реализирането на политиката по корпоративна социална отговорност на компанията. Екипът на дирекция „Човешки ресурси“ организира, координира и направлява дейностите, свързани не само с професионалното обучение и кариерно развитие на служителите, но и създаването на клуб „ЧЕЗ и приятели”.
Какви ресурси бяха вложени в проекта? Нефинансови ресурси – труд, енергия и време на служителите на ЧЕЗ, ангажирани с корпоративната социална отговорност на компанията. Финансови ресурси – над 5 600 000 лв.
Защо корпоративната социална отговорност е важна за компанията? Близо десетилетие ЧЕЗ инвестира в икономиката на България разумно и отговорно с цел да осигури по-добри условия за бизнеса и за обществото. Социалната отговорност е неразривна част от нашия бизнес в България. Ние съзнаваме нашия ангажимент към околната среда, клиентите, служителите и партньорите. В дружествата от Групата на ЧЕЗ в България вярваме, че успешната социална стратегия на всяка компания започва с отговорността към служителите й, които активно работят, за да градят нейния успех и доброто й име. Затова се стараем да им осигуряваме необходимите отлични условия за труд и почивка, да развиваме техния потенциал и да мотивираме тяхното по-добро представяне. Чрез спорт, туризъм и пълноценен отдих се цели повишаване ефективността на труда, подобряване на вътрешната комуникация и екипната работа. Грижа за младите специалисти чрез стимулиране на раждаемостта и повишаване на квалификацията, внимание към дългогодишните служители, на които предстои включване в програма „Златна есен”, за осигуряване на достойни старини чрез консултации и преквалификации.
ИТ пазарът в момента е по-раздвижен, има доста повече кандидати, но борбата за най-висококвалифицираните остава ожесточена - Христо Борисов, съосновател и изп. директор на първия български еднорог, пред Economy.bg
За използването на изкуствен интелект при подбор на таланти, кредитиране и ценообразуване, вижте какво споделя адв. Миткова - старши мениджър в Адвокатско дружество „Делойт Лигъл“