Вижте какво представлява проектът „Синьо лято“ на СИБАНК
За проекта, който спечели приза Engage в Наградите за отговорен бизнес на БФБЛ, разказва Даниела Боянова, ръководител „Корпоративни комуникации“ в СИБАНК
Вижте видео от церемонията на Наградите за отговорен бизнес 2013
За 11-та поредна година Българският форум на бизнес лидерите (БФБЛ) връчи своите Награди за отговорен бизнес. Най-престижният конкурс за корпоративна социална отговорност (КСО) у нас отличи най-добрите проекти, реализирани през 2013 г.
В Economy.bg ще представим всички инициативи, които тази година бяха отличени с награда, за да покажем какво компаниите в България разбират под корпоративна социална отговорност, каква е била целта на проекта, какви ресурси е коствала реализацията му и какви резултати са постигнати.
Специалната награда Engage, която се връчва на един от всички номинирани проекти, журито реши да даде на СИБАНК. С какъв проект финансовата институция спечели специалната награда разказва Даниела Боянова, ръководител „Корпоративни комуникации“ в СИБАНК.
Даниела Боянова (трета отляво надясно) с екипа на „Корпоративни комуникации“ в СИБАНК (от ляво надясно): Наталия Григорова, Красимира Коева, Лила Колева
Име на проекта „Синьо лято“ – служителите на СИБАНК подаряват незабравима морска ваканция на деца от социалните домове.
Какво представлява проектът и какви са целите му? Проектът „Синьо лято” е идея на доброволческата общност в банката, като основната му цел бе да приложи различен подход към благотворителността за децата от социалните домове, като провокира лично отношение към тях и подчертава тяхната уникалност. От предишен опит знаем, че дарения за тези домове не липсват, но в повечето случаи това са рутинни дарения, белязани от анонимност, които подхождат към децата като към бройки, а те са много различни и чувствителни на тема индивидуалност. Именно затова избрахме емоционално събитие, каквото е морската ваканция, и се опитахме да го превърнем в запомнящо се преживяване за тях, осигурявайки им не просто дрехи и аксесоари, а самочувствие, емоции и усещането, че са много специални за нас.
Как беше реализиран и какви резултати постигна? За да опознаем децата и да реагираме адекватно на нуждите им, се свързахме директно с 5 дома в градовете Хасково, Русе, Габрово, Пловдив и Шумен. Разбрахме, че имат осигурена ваканция на море, но нямат джапанки и бански. Обсъдихме ситуацията и решихме този път да подходим различно. Поискахме списъци с децата с допустимата информация за тях, която имаше отношение към подаръците – възраст, размери, лични предпочитания и т.н. Служителите сами избираха на кого да подготвят подарък. Разчупихме шаблона и не унифицирахме пакетите, а искахме всеки да вложи своето лично виждане как може да зарадва едно дете, като само посочихме необходимия минимум.
Банката закупи плажни принадлежности и игри и подари на всеки дом фотоапарат, за да остане спомен от ваканцията.
168 служители се включиха в кампанията с лично подготвени пакети за всичките 185 деца, като съдържанието им надхвърли в пъти очакванията ни. Връчихме ги на децата лично с посланието, че ги възприемаме като уникални личности, затова и подаръците са различни. Една част от децата проявиха интерес към дейността на банката и бяха поканени на посещения в нашите офиси. Част от тях намериха в лицето на наши служители и техните деца приятели във Фейсбук. Контактите на регионално ниво с местните ни офиси продължават и се развиват в нови инициативи.
Как се отнесоха към проекта служителите на компанията? Отзвукът в банката беше впечатляващ – желаещите да подготвят подарък бяха повече от децата, някои настояваха да подготвят повече пакети, защото искаха да включат и своите деца в подготовката.
Нямаше подарък, който да не е придружен от писмо или картичка с пожелания, най-често от целите семейства на служителите. В крайна сметка броят на желаещите да се включат в доброволческата общност на СИБАНК се удвои, което даде нов смисъл на социално отговорните ни инициативи.
Какви ресурси бяха вложени в проекта? Проектът беше организиран изцяло с вътрешен ресурс, а разходите бяха само за подпомагане на децата. Не поставихме изискване на служителите за цената на пакета, а само изискахме минимум съдържание, убедени, че децата ще получат най-доброто. Ние измерваме тази кампания не чрез финансовия ресурс, а чрез огромния ресурс от лично отношение, съпричастност и емоция, който беше вложен от нашите служители при реализацията му.
Защо корпоративната социална отговорност е важна за компанията? Ние дефинираме социалната отговорност като Corporate Sustainable Responsiveness – CSR (корпоративна устойчива отговорност) и я разглеждаме като част от стратегията на СИБАНК за развитие на устойчив, прозрачен и отговорен бизнес, който поставя като основен приоритет грижата си за служителите, клиентите, обществото и околната среда. Макар да звучи малко сухо и декларативно при изпълнението на тези дейности ние влагаме креативност и иновативност, разчитайки много на активността и мотивацията на нашите служители. Разбирането за отговорен бизнес е част от новата ни корпоративна култура и с удовлетворение можем да кажем, че от първата ни по-сериозна социално отговорна инициатива – кредитът „Искам бебе“ през 2007 г., досега извършихме качествена промяна в разбирането си за корпоративната социална отговорност.
ИТ пазарът в момента е по-раздвижен, има доста повече кандидати, но борбата за най-висококвалифицираните остава ожесточена - Христо Борисов, съосновател и изп. директор на първия български еднорог, пред Economy.bg
За използването на изкуствен интелект при подбор на таланти, кредитиране и ценообразуване, вижте какво споделя адв. Миткова - старши мениджър в Адвокатско дружество „Делойт Лигъл“