сряда, 24 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    8853 прочитания

    Вижте какво представлява проектът „Синьо лято“ на СИБАНК

    За проекта, който спечели приза Engage в Наградите за отговорен бизнес на БФБЛ, разказва Даниела Боянова, ръководител „Корпоративни комуникации“ в СИБАНК
    27 май 2014, 17:52 a+ a- a

    Вижте видео от церемонията на Наградите за отговорен бизнес 2013

    За 11-та поредна година Българският форум на бизнес лидерите (БФБЛ) връчи своите Награди за отговорен бизнес. Най-престижният конкурс за корпоративна социална отговорност (КСО) у нас отличи най-добрите проекти, реализирани през 2013 г.

    В Economy.bg ще представим всички инициативи, които тази година бяха отличени с награда, за да покажем какво компаниите в България разбират под корпоративна социална отговорност, каква е била целта на проекта, какви ресурси е коствала реализацията му и какви резултати са постигнати.

    Специалната награда Engage, която се връчва на един от всички номинирани проекти, журито реши да даде на СИБАНК. С какъв проект финансовата институция спечели специалната награда разказва Даниела Боянова, ръководител „Корпоративни комуникации“ в СИБАНК.

    Даниела Боянова (трета отляво надясно) с екипа на „Корпоративни комуникации“ в СИБАНК (от ляво надясно): Наталия Григорова, Красимира Коева, Лила Колева


    Име на проекта
    „Синьо лято“ – служителите на СИБАНК подаряват незабравима морска ваканция на деца от социалните домове.

    Какво представлява проектът и какви са целите му?
    Проектът „Синьо лято” е идея на доброволческата общност в банката, като основната му цел бе да приложи различен подход към благотворителността за децата от социалните домове, като  провокира лично отношение към тях и подчертава тяхната уникалност. От предишен опит знаем, че дарения за тези домове не липсват, но в повечето случаи това са рутинни дарения, белязани от анонимност, които подхождат към децата като към бройки, а те са много различни и чувствителни на тема индивидуалност. Именно затова избрахме емоционално събитие, каквото е морската ваканция, и се опитахме да го превърнем в запомнящо се преживяване за тях, осигурявайки им не просто дрехи и аксесоари, а самочувствие, емоции и усещането, че са много специални за нас. 

    Как беше реализиран и какви резултати постигна?
    За да опознаем децата и да реагираме адекватно на нуждите им, се свързахме директно с 5 дома в градовете Хасково, Русе, Габрово, Пловдив и Шумен. Разбрахме, че имат осигурена ваканция на море, но нямат джапанки и бански. Обсъдихме ситуацията и решихме този път да подходим различно. Поискахме списъци с децата с допустимата информация за тях, която имаше отношение към подаръците – възраст, размери, лични предпочитания и т.н. Служителите сами избираха на кого да подготвят подарък. Разчупихме шаблона и не унифицирахме пакетите, а искахме всеки да вложи своето лично виждане как може да зарадва едно дете, като само посочихме необходимия минимум.

    Банката закупи плажни принадлежности и игри и подари на всеки дом фотоапарат, за да остане спомен от ваканцията.

    168 служители се включиха в кампанията с лично подготвени пакети за всичките 185 деца, като съдържанието им надхвърли в пъти очакванията ни. Връчихме ги на децата лично с посланието, че ги възприемаме като уникални личности, затова и подаръците са различни. Една част от децата проявиха интерес към дейността на банката и бяха поканени на посещения в нашите офиси. Част от тях намериха в лицето на наши служители и техните деца приятели във Фейсбук. Контактите на регионално ниво с местните ни офиси продължават и се развиват в нови инициативи.

    Как се отнесоха към проекта служителите на компанията?
    Отзвукът в банката беше впечатляващ – желаещите да подготвят подарък бяха повече от децата, някои настояваха да подготвят повече пакети, защото искаха да включат и своите деца в подготовката.

    Нямаше подарък, който да не е придружен от писмо или картичка с пожелания, най-често от целите семейства на служителите. В крайна сметка броят на желаещите да се включат в  доброволческата общност на СИБАНК се удвои, което даде нов смисъл на социално отговорните ни инициативи.

    Какви ресурси бяха вложени в проекта?
    Проектът беше организиран изцяло с вътрешен ресурс, а разходите бяха само за подпомагане на децата. Не поставихме изискване на служителите за цената на пакета, а само изискахме минимум съдържание, убедени, че децата ще получат най-доброто. Ние измерваме тази кампания не чрез финансовия ресурс, а чрез огромния ресурс от лично отношение, съпричастност и емоция, който беше вложен от нашите служители при реализацията му.

    Защо корпоративната социална отговорност е важна за компанията? 
    Ние дефинираме социалната отговорност като Corporate Sustainable Responsiveness – CSR (корпоративна устойчива отговорност) и я разглеждаме като част от стратегията на СИБАНК за развитие на устойчив, прозрачен и отговорен бизнес, който поставя като основен приоритет грижата си за служителите, клиентите, обществото и околната среда.
    Макар да звучи малко сухо и декларативно при изпълнението на тези дейности ние влагаме креативност и иновативност, разчитайки много на активността и мотивацията на нашите служители. Разбирането за отговорен бизнес е част от новата ни корпоративна култура и с удовлетворение можем да кажем, че от първата ни по-сериозна социално отговорна инициатива – кредитът „Искам бебе“ през 2007 г., досега извършихме качествена промяна в разбирането си за корпоративната социална отговорност. 


    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 часа
    Проучване: 15% от офисите в София са празни
    Броят на операторите на гъвкави работни пространства в столицата е 63, предлагат общо 8717 работни места
    преди 11 часа
    Турция ще предлага визи за дигитални номади
    Могат да кандидатстват жители на ЕС, на Обединеното кралство, САЩ, Канада, Швейцария, Русия, Украйна и Беларус
    преди 12 часа
    преди 12 часа
    FlixBus с нови маршрути от и до България за лятото
    Нови линии ще свързват София и Атина, Бургас и Истанбул, както и Румъния с българското Черноморие
    преди 15 часа
    Дава се възможност бебетата да бъдат ваксинирани срещу коклюш по-рано
    В България регистрираните до момента случаи на коклюш са 314, спрямо 4 за същия период на 2023 г.
    преди 15 часа
    Сирма се подготвя за двойно листване на борси в САЩ и Европа и нови придобивания
    Групата ще обедини всички дъщерни дружества под единен бранд