Вижте какъв модел прилага Salesforce в практиката си
Марк Бениоф, основател и CEO на Salesforce, Wikimedia Commons
Отговорът на пет въпроса стои в основата на всяко важно решение, което взема американската компания за облачни CRM услуги Salesforce. Техниката се нарича V2MOM (от английски - Vision, Values, Methods, Obstacles, Measures) и може да бъде приложена от всеки един бизнес и във всяка една ситуация. „Salesforce никога не е имала организационни схеми или ключови показатели за изпълнение. Вместо това, винаги е разчитала на V2MOM“, пише в книгата си „Behind the Cloud“ Марк Бениоф, главен изпълнителен директор на компанията и автор на метода.
Техниката изисква да си отговорим на следните пет въпроса:
1. Визия: Какво искате да направите?
2. Ценности: Какво е най-важното нещо, свързано с тази визия?
3. Методи: Как ще свършите работата?
4. Пречки: Какви предизвикателства, проблеми и въпроси могат да изникнат по пътя?
5. Измерители: Как ще разберете кога сте успели?