четвъртък, 27 януари 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    14006 прочитания

    Световният бестселър „От нула до едно“ от Питър Тийл излиза в България

    Книгата съдържа размислите на технологичния милиардер за стартирането на успешен бизнес
    20 октомври 2016, 16:23 a+ a- a


    Питър Тийл е един от основателите на системата за онлайн разплащания PayPal. Снимка: Wikimedia Commons

    Една от най-продаваните книги в света - „От нула до едно“ (Zero to one) на милиардера Питър Тийл излиза на българския пазар с логото на „Книгомания“. Веднага след публикуването ѝ през 2014 книгата влезе в годишния списък със 100-те най-продавани заглавия на Amazon. Питър Тийл е един от основателите на системата за онлайн разплащания PayPal и на софтуерната компания с фокус върху анализирането на данни Palantir Technologies. Тийл е първият външен инвеститор във Facebook, както и основен вложител в LinkedIn, Yelp и други успешни бизнес начинания, които в началото са изглеждали като рискована инвестиция.  

    „Тийл с лекота разсъждава върху „Хамлет“, бизнес хватките на Стив Джобс и Илън Мъск, проблемите на съвременното университетско образование, идиотските навици на зубрачите от Силициевата долина и настоящата стойност на технологичните компании. Той е толкова увлекателен разказвач, че негов студент (Блейк Мастърс) тайно е записал думите му – и така всъщност се е родила тази книга“, коментира  българският редактор на книгата Димитър Събев. 

    „От нула до едно“ с подзаглавие „Размисли върху стартъпите или как да изградим бъдещето“ може да се чете по много начини. Като наръчник за предприемачи без голям начален капитал, но с идеи и амбиции; като помагало за студенти по икономика, готови да излязат извън коловоза на стандартните формули за успех; като разширяващо кръгозора четиво за всички, които се вълнуват от политическите и икономическите кризи в световен мащаб. 

     Ето какво пише Питър Тийл в предговора на книгата: „Всичко в бизнеса се случва само по веднъж. Следващи­ят Бил Гейтс няма да направи операционна система. След­ващите Лари Пейдж или Сергей Брин няма да създадат интер­нет търсачка. А следващият Марк Зукърбърг няма да изгради социална мрежа. Ако се опитвате да копирате тези момчета, значи не сте научили нищо от тях. Разбира се, по-лесно е да се имитира, отколкото да се твори нещо ново. Когато правим нещо, което знаем как се прави, се придвижваме от 1 към n и просто умножаваме нещо вече позна­то. Но всеки път, когато създаваме нещо ново, се придвижваме от 0 към 1.“

    Езикът, на който е написана книгата, е разбираем и изпълнен със забавни асоциации, дори когато авторът преобръща представите ни за вредата от монопола и за ползата от свободната конкуренция: „Толстой започва „Ана Каренина“ със следното наблюде­ние: „Всички щастливи семейства си приличат, всяко нещаст­но семейство е нещастно посвоему“. В бизнеса е точно обра­тното. Всички щастливи компании са различни, защото всяка е постигнала монопол, решавайки уникален проблем. Всички провалили се компании са еднакви: те не са успели да избягат от конкуренцията“.  

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 12 часа
    Над 160 електронни услуги са достъпни в обновения портал на НАП
    Приходната агенцията е лидер сред е-администрациите
    преди 14 часа
    PwC: Здравните и кибер рисковете са сред основните притеснения на бизнес лидерите по света
    3/4 от изпълнителните директори очакват по-стабилна глобална икономика през 2022, показва глобално проучване на консултанската компания
    преди 15 часа
    Онлайн продажбите и интернет потреблението у нас отчитат стабилен ръст през 2021 г.
    Секторът има потенциал за нов растеж, тъй като все още едва 52% от фирмите в България имат уебсайт, а 11,8% продават онлайн
    преди 15 часа
    Нови противоепидемични мерки в София
    Те влизат в сила от 27 януари
    преди 16 часа