Когато започвате нещо, първото и най-важното решение е с кого да го започнете
От какво зависи успехът на един стартиращ бизнес? В книгата си „От нула до едно“, която излезе и в България („Книгомания“), милиардерът Питър Тийл формулира седем практични правила. Тийл е един от основателите на системата за онлайн разплащания PayPal и на софтуерната компания с фокус върху анализирането на данни Palantir Technologies. Тийл е първият външен инвеститор във Facebook, както и основен вложител в LinkedIn, Yelp и други успешни бизнес начинания, които в началото са изглеждали като рискована инвестиция.
Вижте от какво според него зависи правенето на успешен бизнес:
1. Ако искате да създадете и задържите стойност, не навлизайте в бизнес, където продуктът е унифициран.
2. Ако поставите краткосрочния ръст над всичко друго, ще пропуснете най-важния въпрос: Ще просъществува ли бизнесът ми 10 години?
3. Собствената технология е най-значимото предимство, което може да има една компания, защото тя прави продукта ви труден или невъзможен за имитиране.
4. Всеки стартъп трябва да започне с много малък пазар. Винаги правете „грешката“ да започвате на дребно.
5. Идеалният целеви пазар за един стартъп е малка група със специфични потребности, събрана на едно място и обслужвана от малко или никакви конкуренти.
6. Да „продадете“ компанията си на медиите е точно толкова важно, колкото и продажбата на всеки друг.
7. Когато започвате нещо, първото и най-важното решение е с кого да го започнете. Изборът на съдружник е като брака, а конфликтът със съдружник е не по-малко грозна картинка от развода.