Големите компании в България са по-подготвени за новите правила, сочи проучване
Над 1/3 (35.5%) от бизнеса у нас очаква да изпита административни затруднения при въвеждането на Общия регламент за защита на личните данни (GDPR). Това сочат резултати от допитване сред членовете на КРИБ, проведено през януари от „Алфа Рисърч“. Резултатите бяха обявени от Любомир Минчев, основател и главен изпълнителен директор на Телелинк по време на конференцията GDPR София.
Проучването цели да демонстрира до каква степен българските компании са запознати с нормативния акт, как се подготвят, за да изпълнят изискванията му и до каква степен са уверени, че ще отговорят на предписанията, заложени в него до 25 май т.г.
Данните от допитването показват по-голяма ангажираност по отношение на новостите, свързани с управлението и защитата на лични данни, от страна на компаниите, базирани в София. Дружествата от останалата част от страната нямат пълна яснота относно мерките, които трябва да вземат за синхронизиране с нормите на регламента, сочат резултатите.
Според проучването големите компании като цяло са по-добре информирани и подготвени за въвеждането на новите правила, докато малките и средни компании са колебливи в преценката си дали ще успеят навреме да отговорят на предписанията на регламента и дали новите правила ще породят административни спънки.
Изследването обхваща 228 компании, повече от половината от които се намират в София. Значителна част от компаниите, смятат, че са запознати с нормите, залегнали в GDPR, показва допитването. Едва 12,7% от респондентите са посочили, че в техните организации има назначен служител по управление и защита на личните данни.