четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    8187 прочитания

    Какво да очакваме на майската конференция на Българската асоциация за управление на хора?

    Кои са основните теми, които ще дискутират HR професионалисти и мениджъри от различни области от 17 до 19 май в Боровец, разказва Геновева Бакърджиева – изпълнителен директор на БАУХ
    12 април 2018, 15:10 a+ a- a

    Геновева Бакърджиева – изпълнителен директор на Българска асоциация за управление на хора

    Традиционната майска конференция на Българската асоциация за управление на хора (БАУХ) тази година ще се проведе от 17 до 19 май в Боровец. XIX Международна HR конференция е под наслов HR предизвикателства, възможности и мотиватори. 

    Потърсихме Геновева Бакърджиева – изпълнителен директор на БАУХ, за да ни разкаже кои са основните теми, които ще дискутират HR професионалисти и мениджъри от различни области по време на конференцията. И освен мястото, което тази година е ново за формата на майската конференция на БАУХ, какви други нови моменти са предвидени в програмата.   

    Г-жо Бакърджиева, наближава традиционната майска конференция на БАУХ. Какво да очакваме тази година?
    Ще отговоря само с една дума – разнообразие. Разнообразие и като теми, разнообразие и като формати. В програмата сме включили споделен опит по различни актуални и интересни HR теми. Ще ги представим през различни формати. Предвидили сме презентации на реализирани проекти, дискусии, уъркшопове. И тъй като това все пак е майска конференция на БАУХ, както винаги сме включили и формати, стимулиращи нетуъркинга между участниците – работа в по-малки групи, забавни екипни формати и др. В подреждането на програмата сме се стремили да осигурим по нещо интересно за всеки – както за по-опитните колеги, така и за тези, които тепърва навлизат в професията и в гилдията.

    Кои са основните теми, които са включени в програмата?
    През конкретни реализирани проекти ще засегнем темите за организационната култура и ефективност, за изграждането на работодателски бранд, благосъстоянието на служителите, стимулирането на вътрешното предприемачество, управлението на представянето, подготовката за GDPR изискванията. Тук сме поканили HR професионалисти от компании от различни сектори, които да споделят конкретния си опит. Ще разгледаме и въпроса за КСО практиките – но не от тяхната PR страна, а през призмата на това какви ползи може да извлече HR функцията от тях. Горди сме и че успяхме да включим в програмата нещо, което отдавна търсим – пример за това как науката може да бъде в полза на бизнеса. Ще видим как ангажираността на служителите може да бъде обвързана с принципите на невронауката. В програмата сме отделили място и за коучинга, като ще представим резултати от най-новото проучване на Международната коучинг федерация. Подготвили сме и дискусия с няколко български предприемачи, всеки от които има различен подход за справяне с проблемите, касаещи управлението на хора – някои от тях включващи, а други – не, наличието на HR професионалист или отдел. Както казах, наистина програмата е много разнообразна. И като добавим уъркшоповете, от които всеки участник в събитието може да избере тези, които иска да посети, възможностите наистина стават много. Осигурили сме и пространство за по-задълбочен разговор между участниците, погрижили сме се да има и по-свободни и забавни формати, които да улеснят създаването на контакти.

    Тази година конференцията няма да е на морето, а в Боровец. Защо се спряхте именно на Боровец?
    Да, тази година заменяме морето с планината :) Искахме да запазим идеята за провеждане на конференцията извън София и другите големи градове, за да може наистина да се получи уникалната атмосфера на майската конференция – три дни далеч от офиса. Същевременно винаги търсим разнообразие в локациите за провеждането на събитието. Не сме се отказали от морето, просто пробваме и други дестинации, които могат да предложат не по-малко приятна атмосфера. 

    Конференциите на Асоциацията са място за среща на ЧР професионалистите от цялата страна. Колко хора типично посещават майската конференция? Колко очаквате сега?
    Обикновено над 250 HR професионалисти посещават събитието. Тази година очакванията ни са отново за такъв порядък на броя участници. Надяваме се, че както досега те ще бъдат представители на различни бизнес сектори от цялата страна, защото това разнообразие е ценно – винаги има какво да научиш и да си „откраднеш“ от практики, които са осъществени в на пръв поглед много различен от твоя бизнес контекст.

    Има ли интерес към събитието от младите ЧР специалисти, които сега навлизат в професията?
    През последните години на конференциите ни виждаме все повече нови лица – все повече от сега навлизащите в професията колеги припознават тези традиционни годишни срещи на гилдията. Убедени сме, че именно майската конференция може да им предложи отлични възможности не само да се ориентират в това какво правят колегите им в другите компании в България, но и да създадат полезни контакти. Много държим да привличаме сред участниците и студенти с интерес да се развиват в HR сферата – затова им предлагаме и безплатни квоти за участие.

    Освен конферентната програмата, Асоциацията винаги отделя голямо внимание и за неформална част – забавленията и нетуъркинга. Какво сте подготвили тази година?
    Да, и тази година не сме забравили за тази част от програмата. Започваме още от първия ден, когато сме предвидили забавна нетуъркинг сесия, в която участниците, разделени в отбори, ще бъдат обвиняеми в тежко престъпление и ще трябва заедно да преминат през редица предизвикателства, за да докажат невинността си и да избегнат затвора :) А за вечерта сме организирали вдъхновяваща среща с Людмила Филипова – популярния писател, която обаче ще видим не само в това й амплоа. С нея ще си говорим за всички неща, които са я вдъхновявали и движили напред в кариерата й на корпоративен мениджър, писател, астрофизик. А благодарение на спонсорите ни от JOBS.BG отново ще завършим основния конферентен ден – петък, с музика, забавления и танци. 

    На база впечатленията ви от минали години, какво е най-ценно за ЧР професионалистите, които посещават майската конференция?
    Това, което наблюдаваме  в последните години е, че HR професионалистите се вълнуват не само от световните тенденции – разбира се, важно е да следим и да се стремим да сме в крак с всичко актуално в областта и това е заложено в програмата на събитието, но и от това, което реално се случва и работи добре на българска почва, в нашата бизнес действителност. Затова отново наблягаме на това да покажем какви са успешните HR практики, осъществявани тук и сега. Може би това е, което отличава БАУХ като организация и нашите HR събития от всички останали на пазара. Нашата роля е да изграждаме общност сред HR професионалистите, да ги накараме да ни припознават като тяхната собствена платформа за споделяне, за обмяна на опит, като тяхната професионална организация. Програмите и духа на конференциите ни, и може би най-вече на майската, са сред основните ни инструменти по пътя ни да постигнем това.

    Повече за конференцията, програмата и лекторите вижте тук

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 минути
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 1 час
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 4 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк
    преди 4 часа
    „България Еър“ променя терминалите за опериране в в Рим, Мадрид и Прага
    Те са предвидени за полети от шенгенското пространство и предоставят възможност за по-добри транспортни връзки и влизане в страните без паспортна проверка
    преди 5 часа
    Предлагат бърза ликвидация на неработещи фирми
    От 30 хил. до 50 хил. нови дружества се създават на година, като над 90% от новостартиралите компании се провалят още в началните стъпки