петък, 21 февруари 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1283 прочитания

    „Лидерите винаги обядват последни“ от Саймън Синек излезе в България

    Книгата на един от най-известните TED лектори вече е на българския пазар
    10 октомври 2018, 09:37 a+ a- a

    Лидерите са онези, които се хвърлят в непознатото с главата напред.

    Поставят интересите си на втори план, за да ни тласнат към бъдещето.

    Биха предпочели да жертват своето, за да спасят нашето.

    И никога не биха жертвали нашето, за да спасят своето.

    Готови са да се откажат от времето, енергията, парите и  дори от храната си.

    Затова лидерите винаги избират да обядват последни.

    Саймън Синек

    Представете си свят, в който всички отиват вдъхновени на работа, чувстват се удовлетворени и оценени през деня, а след това се прибират у дома щастливи. Това може да звучи като фантастичен и идеализиран сценарии, но за Саймън Синек е напълно реалистичен. 

    Докато работи за компании из цял свят, известният мотивационен говорител и маркетингов консултант забелязва, че в някои екипи хората имат пълно доверие помежду си и буквално биха рискували живота си един за друг. За тях работата не е място, където се страхуват, а място, на което ги ценят. В успешните организации добрите лидери създават среда, в която хората работят заедно, за да постигнат забележителни неща. 

    Вдъхновяващото лидерство е основна тема и в TED лекциите му, които имат над 40 милиона гледания. Идеите от тях са залегнали в книгата „Лидерите винаги обядват последни“ - световен бестселър, който вече излезе и на български език с логото на „Кръгозор“. 

    Саймън Синек използва ярки примери от фабрики до високотехнологични компании, от американските военноморски сили до коридорите на властта, за да очертае философия и стратегия как лидерите да ръководят, да изграждат доверие и да вдъхновяват хората си да се отнасят един към друг не като противници, съперници или опозиция, а като съюзници. Всеки лидер трябва да се стреми да постигне атмосфера, в която не съществуват заплахи, като създава чувство за принадлежност у служителите. Като им предложи устойчива корпоративна култура, базирана на ясен набор от човешки ценности и убеждения. Като им предостави възможност да вземат решения. Като им демонстрира доверие и емпатия. Като изгради безопасен кръг. Когато доверието и сътрудничеството процъфтяват, тогава се засилва чувството за принадлежност на хората и желанието им да вървят напред заедно и да дадат своя принос в екипа. 

    Саймън Синек

    В книгата Саймън Синек обръща специално внимание на милениалите, като посвещава цяла глава на работата с това поколение. Тя е вдъхновена от известното видео „Millennials in the workplace“, което общо има повече от 150 млн. гледания.

    „Лидерите винаги обядват последни“ е за лидерите, които винаги имат ясна, конкретна и видима визия, които са жертвоготовни и поемат отговорността върху своите последователи. 

    Според Саймън Синек истинското лидерство не е запазено само за хората на върха. То е отговорност на всеки, който принадлежи към групата. Макар че хората с висок ранг притежават силата да работят в по-голям мащаб, всеки от нас има отговорност да опази безопасния кръг здрав. Всички трябва да започнем да правим малки неща за доброто на другите. Днес. Малко по малко.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 6 часа
    Пореден рекорд в търговията ни с Германия
    За трета поредна година българският износ изпреварва вноса от Германия
    преди 7 часа
    Борисов: Ще вървим към чакалнята на еврозоната само при абсолютен консенсус
    България ще влиза в чакалнята на еврозоната само по фиксирания курс, заяви премиерът след среща с зам.-пред. на ЕК Валдис Домбровскис
    преди 6 часа
    Директни полети между България и Хърватия от 1 май
    Самолетните полети между София и Загреб ще бъдат три пъти седмично
    преди 7 часа
    преди 8 часа
    Продадоха Victoria's Secret
    Сделката оцени марката за дамско бельо на 1.1 млрд. долара