В момента хората пазаруват обичайните продукти, но в по-големи количества, казва основателят на онлайн супермаркета
Иван Александров, основател и изпълнителен директор на eBag.bg
На фона на трудностите и предизвикателствата, които много компании в България срещат в условията на извънредно положение, има и такива, за които кризата създаде повече работа и възможности. Сред тях е онлайн супермаркетът eBag.bg, който доставя хранителни стоки в София. Компанията отчита сериозен ръст на поръчките и само за последните 10 дни е наела повече от 40 души, които помагат в процесите за обслужване на увеличения обем доставки. И продължава да добавя нови хора всеки ден. За отражението на извънредното положение върху онлайн продажбите разговаряме с Иван Александров, основател и изпълнителен директор на eBag.bg.
Увеличиха ли се поръчките през eBag.bg след обявяване на извънредното положение в страната?
Увеличението на работата ни започна две седмици по-рано. С настъпването на извънредното положение се изкупиха всичките ни свободни капацитети за няколко дни.
Средно колко поръчки на ден обработвате в момента и колко доставки по домовете правите? Можете ли да кажете какъв е ръстът спрямо месец по-рано?
В момента доставяме около 800 поръчки всеки ден. Целта ни е в кратки срокове да станат над 1 000. Това, което допълнително ни затруднява, е, че поръчките са доста по-големи от обикновено.
Увеличиха ли се новите клиенти?
ДА.
Променихте ли нещо в модела си на работа с оглед на новата ситуация?
За 10 дни добавихме над 40 нови човека. Складът ни работи 24 часа. Направихме и технологични промени. Много неща променихме и още много ще променим.
Срещате ли предизвикателства с доставките по домовете? С външни куриери ли работите или имате собствени куриери?
Не. Работим със собствени куриери. Ние започнахме с предпазните мерки още в края на февруари и бяхме подготвени.
Какви категории продукти са най-търсени? Какви стоки поръчват най-много хората?
При нас винаги са били водещи хранителните стоки. До миналата седмица предимно се търсиха основни стоки. В момента количката се връща към нормалните продукти, но в по-големи количества.
Как предпочитат да плащат хората, намаляха ли кешовите разплащания?
Клиентите предпочитат да плащат с карта, което е хубаво.
В момента има ли недостиг на определени стоки, или проблеми с някои доставчици?
Не. Към момента системата работи отлично.
От колко души се състои екипът Ви и успява ли да се справи с увеличилата се работа?
В момента сме над 180 души, като само през март добавихме над 50. Продължаваме да добавяме още нови хора всеки ден.
Очаквате ли ръстът на онлайн покупките да се задържи устойчив или смятате, че това е нещо временно? Ще промени ли коронавирусът начина, по който пазаруваме в бъдеще?
Коронавирусът вече ни променя и ускори процеса на дигитализация, която течеше бавно у нас. Вярвам, че и след кризата ще продължи ръстът на онлайн продажбите.