неделя, 12 юли 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    653 прочитания

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Sanofi

    Лора Ивчева, управляващ директор на Sanofi България и генерален мениджър за ЦИЕ на Sanofi Genzyme, пред Economy.bg
    29 юни 2020, 11:14 a+ a- a

    Лора Ивчева, управляващ директор на Sanofi България и генерален мениджър за Централна и Югоизточна Европа на Sanofi Genzyme

    Как кризата с коронавируса се отрази на компаниите в България? Какви предизвикателства срещнаха и пред какви са изправени в момента?  Как ще се случва завръщането в офисите и при какви правила за работа? Economy.bg потърси отговори от мениджъри на водещи компании в България. Вижте какво коментира Лора Ивчева, управляващ директор на Sanofi България и генерален мениджър за Централна и Югоизточна Европа на Sanofi Genzyme, бизнес подразделението за онкология, редки болести и множествена склероза. 

    Как ситуацията с Covid-19 се отрази на Вашия сектор?
    Безпрецедентната криза с Covid-19 неминуемо дава и ще продължи да дава отражение, както върху начините за работа в сферата на здравеопазването, така и върху фармацевтичната индустрия. Ефектът ѝ трябва да се разглежда в дългосрочен аспект и смятам, че той по-скоро ще се отрази по-осезаемо върху развитието на продажбите ни през второто полугодие на 2020 г. Динамиката на ситуацията към момента не дава възможност за обективна и обзорна оценка на реалния резултат в продажбите ни. Към момента ние не отбелязваме спад на продажбите, а дори напротив - имаме ръст в някои сегменти, тъй като още в самото начало на пандемията от страна на дистрибутори и аптеки се забеляза презапасяване с медикаменти. Това разбира се не означава, че няма да се материализира спад на по-късен етап през годината. Смятам, че най-тежкият ефект през този период е за пациентите, които са останали без реална възможност за започване на нова терапия. 

    Оптимизирахте ли някакви разходи и наложи ли се да съкратите служители?
    Като всяка компания в този период преразгледахме естеството на разходите си, но оптимизацията им по никакъв начин не е засегнала нито работните заплати, нито допълнителните придобивки, нито числеността на служителите. 

    Каква част от служителите Ви преминаха на режим хоум офис? Кога и как се случи това?
    100% от служителите ни в България преминаха на дистанционен режим и то преди да бъде обявено извънредното положение. В началото на март Sanofi взе решение на глобално ниво, че здравето и безопасността на служители е основен приоритет за компанията и всички излязохме в хоум офис.  Включително и нашите търговските представители въведоха различни дигитални решения, за да посрещнат дистанционно всички въпроси, които фармацевтите и медицинските специалисти имаха за продуктите ни.

    Как се случва завръщането в офисите?
    От 15 юни офисът ни е отново отворен, но препоръката към служителите ни е да продължат да работят от вкъщи. Разбира се, хората, които предпочитат офисната среда, имат тази възможност, но при спазването на строги правила. С цел минимизиране на риска от заразяване с COVID-19, служителите ни в България са разделени в два екипа, които не могат да се променят, за да сме сигурни, че може да осигурим непрекъснатост на бизнеса и доставките на терапиите за пациентите. Първият екип може да работи в офиса в понеделник и вторник, а вторият в четвъртък и петък. В сряда се извършва пълно почистване и дезинфекция на офиса между смените на двата екипа.

    Въведохте ли някакви нови правила за работа? Променихте ли политиката си за хоум офис?
    Sanofi от много години функционира като матричната структура и държавите от Югоизточна Европа работим организирани като един общ пазар с общ мениджърски екип. Поради тази причина управлението на дистанционни екипи и общуването чрез дигиталните технологии за нас не е новост. Ние имаме разработени вътрешни политики, които са адекватни и прилагаме и в настоящата ситуация. Компанията ни е сред новаторите при прилагането на гъвкаво работно време, което дава като възможност на хората си. В офиса на Sanofi в България и досега служителите имаха право 5 дни в месеца да работят от вкъщи. Колегите се възползват от тази възможност и го намират като много ценен инструмент за баланса между личния и работния живот. Във Великобритания дори всеки служител сам решава дали въобще да посещава офиса или изцяло да работи от вкъщи и очакваме тази възможност много скоро да бъде валидна и в нашия филиал.

    Какви са нагласите сред служителите – липсва ли им офисът, искат ли да се завръщат или предпочитат да продължат да работят от дома си?
    На този етап много малък процент от колегите ни се възползват от възможността да работят от офиса, вероятно и заради силната препоръка от страна на компанията да се въздържат от тази стъпка. А и много колеги виждат предимствата на работата от вкъщи в посока по-висока ефективност и по-успешно фокусиране върху задачите, но е много индивидуално и зависи от нуждите на всеки един служител, както и от условията за работа от дома. Добрите решения са балансираните такива, и ние сме готови в дългосрочен аспект да дадем възможност за избор на всеки от колегите ни.

    Прилагате ли някакви нови подходи за ангажиране на хората, въведохте ли нови инициативи?
    Като компания ние инвестираме освен в разработването на иновативни лекарства и в превенцията на редица заболявания, така и в развитието и ангажираността на  служителите ни. Мениджърите на екипи са в постоянен контакт с колегите си, за да сме сигурни, че всеки от тях се чувства добре в тази нова за всички ни ситуация. Колегите, които избират да работят от офиса имат достъп до безплатни свежи плодове, а от скоро всички служители имаме нова придобивка -  ваучери за храна. 

    В периода преди пандемията на глобално ниво стартира инициативата Play to Win, която цели да промотира предприемаческия дух във всеки служител, да го накара да бъде активен с предложения за нови подходи за решаване на ежедневни задачи дори в ситуацията на изолация. Разбира се, като компания, която две поредни години е носител на престижната международна наградата "Най-добър работодател", ние даваме възможност на хората ни да развиват и надграждат своя потенциал, а един от начините е платформата ни за самообучение iLearn. Тя включва много курсове за самоусъвършенстване и развитие на различна тематика, до които всички служители имат безплатен достъп.

    Какви предизвикателства срещнахте и пред какви сте изправени в момента?
    В България със старта на кризата усилията ни бяха насочени към поддържане на доставките на всички наши лекарства и ваксини, за да не допуснем риск за здравето на пациентите. Работихме в тясно сътрудничество с производствените ни бази и дистрибуторите ни, за да осигурим достатъчно наличности за българските пациенти.

    В глобален мащаб ние се стремим да използваме нашия дългогодишен опит в разработването на ваксини, за да открием и срещу COVID19. Паралелно с това проучваме и въздействието на някои съществуващи наши продукти като възможност за лечение с пациенти, хоспитализирани с COVID-19.

    ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Nestle 
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Adecco
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Easy consult
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Райфайзенбанк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кока-Кола ХБК
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Карлсберг
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Транспрес

     

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    10 юли 2020, 20:46
    България бе приета във валутния механизъм ERM 2
    Централният курс на българския лев е фиксиран на 1 евро = 1,95583 лева
    10 юли 2020, 20:53
    От 14 юли Гърция ще изисква отрицателен PCR тест за влизане през ГКПП „Кулата-Промахон“
    Тестът трябва да е направен не по-рано от 72 часа преди пристигането на границата
    10 юли 2020, 15:38
    Министерството на туризма ще дава специален знак на спазващите мерките за безопасност
    Местата за хранене и настаняване ще получават специален печат
    10 юли 2020, 15:31
    София ще тества иновативна практика за „зелен обществен транспорт при поискване“
    Проектът ще се изпълнява в рамките на 3 години и се очаква да започне през тази есен
    10 юли 2020, 14:51
    Европейският съвет предложи по-малък бюджет на ЕС в сравнение с искането на ЕК
    Председателят на Съвета Шарл Мишел предложи отпускането на средства да бъде обвързано със върховенството на закона
    10 юли 2020, 13:46
    Анализ на българския телекомуникационен пазар показва влошено ниво на конкуренция
    Страната ни е изпаднала от върха до дъното в класациите за интернет, показва анализ на ecta