петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2884 прочитания

    Една трета от компаниите у нас са имали предварителен кризисен сценарий

    42% от организациите биха искали да подобрят предварителната си подготовка за бъдещи кризи, показва проучване на Бойден България
    30 юни 2020, 16:13 a+ a- a

    Малко повече от една трета от компаниите в България са имали предварителен кризисен сценарий, който е бил успешно моделиран, докато повече от половината висш мениджмънт оценява реакцията си адекватна въз основа на интуитивен подход, показва проучване на специализираната в намиране и привличане на висши мениджърски кадри компания Бойден България.

    Резултатите показват, че 42% от всички компании биха искали да подобрят предварителната си подготовка за бъдещи кризи.

    Проучванто е проведено през втората половина на май 2020 с цел да измери оценката на реакциите на компаниите по време на извънредната ситуация. За онлайн допитването са били поканени над 330 представители на директорския състав на фирмите в страната – изпълнителни, финансови и оперативни директори. Обхванати са основно секторите на търговията, производство, финанси, фармация и технологии. Главната цел на въпросника е била да измери качеството на стратегическото планиране като инструмент

    За постигане на добра предварителна подготовка при извънредни ситуации, организациите би следвало да имат въведен структуриран процес по стратегическо планиране за средносрочни и дългосрочни времеви хоризонти при използване на различни инструменти и специализиран екип.

    Голямото мнозинство от участниците декларират, че имат структуриран процес по изработване на стратегия, както и че самите те участват в този процес. Само в една трета от запитаните компании има отдел Стратегическо планиране. В болшинството организации тази функция е в обхвата на отдел Финанси и Изпълнителния Директор. Времевият хоризонт на стратегическите планове преобладаващо е в рамките на 3-5 години. Главният стълб на добрата подготовка за необичайни ситуации е проработването на различни стратегически варианти. Малко над половината от респондентите потвърждават наличието на вариативно планиране в организациите си.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 20 минути
    TSMC планира да увеличи работната си сила до 100 000 души
    Най-големият производител на чипове наема с огромни темпове
    преди 16 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 16 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 18 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 19 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ