четвъртък, 29 юли 2021   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3341 прочитания

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Tek Experts

    Георги Костадинов, кънтри мениджър на компанията, пред Economy.bg
    01 юли 2020, 09:57 a+ a- a

    Георги Костадинов, кънтри мениджър, Tek Experts

    Как кризата с коронавируса се отрази на компаниите в България? Какви предизвикателства срещнаха и пред какви са изправени в момента? Как ще се случва завръщането в офисите и при какви правила за работа? Economy.bg потърси отговори от мениджъри на водещи компании в България. Как Tek Experts преминава през настоящата ситуация разказва Георги Костадинов, кънтри мениджър на компанията. 

    Как ситуацията се отрази на Вашия сектор?
    В по-голямата си част ИТ секторът се справя добре предвид пандемията. Това е така, защото светът разчита на технологичния сектор  да подпомогне поддържането на някакъв вид нормалност и да гарантира ефективната работа на предприятията, чиито служители работят от дома си. Освен това ИТ секторът предложи иновативни решения като телемедицината и финансовите технологии, които се справят с много от предизвикателствата по време на кризата.

    Техническата поддръжка и професионалните услуги, които Tek Experts предлага, никога не са били по-жизненонеобходими сега когато много хора работят от домовете си.

    Оптимизирахте ли някакви разходи и наложи ли се да съкратите служители?
    През целия този период наблюдаваме изключително разрастване на нашия бизнес и трябваше да увеличим числеността на персонала и да набираме повече таланти, за да гарантираме, че можем да отговорим на нарастващото търсене от нашите клиенти и да поддържаме безпроблемно обслужване. Така че това изобщо не ни е повлияло негативно - продължихме да растем точно както очаквахме. От бизнес и оперативна гледна точка считам, че се справихме наистина добре в такива неочаквани и бурни времена.

    Каква част от служителите Ви преминаха на режим хоум офис? Кога и как се случи това?
    В началото на пандемията 99% от служителите ни работиха от домовете си.  За нас това беше важно не само по отношение на здравните разпоредби, но и да гарантираме безопасността и здравето на всички колеги.

    За да осигурим производителност по време на работа от дома, ние предоставихме на служителите си необходимите инструменти и инфраструктура и всъщност успяхме да изпълним и надхвърлим целите си. Това бе възможно благодарение на упоритостта и ангажираността на нашите невероятни хора. Обединихме  се и показахме, че сме по-силни заедно, което е и една от ключовите ценности на организацията.

    Как се/ще се случва завръщането в офисите? Как изглежда офисът Ви сега?
    Много от глобалните мерки, които бяха взети в  борбата с Covid-19, започнаха да се отпускат по целия свят и сега започваме да виждаме нов „нормален“ начин на живот.

    Намаляването на тези ограничения ни накара постепенно да се връщаме в офисната среда с поетапен подход, защото искаме да гарантираме на първо място безопасността на нашите хора. В момента не сме в пълния си капацитет, тъй като около 50% от служителите, все още работят от вкъщи. Прилаганите от нас политики за социално дистанциране не позволяват все още всички колеги да са в офиса.

    Въведохте ли някакви нови правила за работа? Променихте ли политиката си за хоум офис?
    Ние въведохме много строги политики за здраве и безопасност, които включват социално дистанциране, носене на маска по всяко време, използване на дезинфекциращи средства и др. Те целят работният процес да е максимално безопасен. Много сме доволни от съдействието на всички колеги, които спазват стриктно вътрешните правила.

    Тъй като на този етап  не може да настаним всички обратно в офиса, ние изготвихме вътрешни процедури, които подпомагат процеса на разпределение на хората, които работят от домовете си.

    Как новият начин на работа се отразява на ефективността и продуктивността? Как измервате резултатите?
    В Tek Experts имахме много добра ефективност и производителност поради последователните програми за обучение, през които преминаваха нашите хора.

    Имаме екип за обучение с главни инструктори, които помагат да се идентифицират пропуските в уменията на служителите и препоръчват подходящи курсове за обучение. Също така имаме месечен процес на оценка на работата на всеки един колега. Оценката се извършва с патентован инструмент, който помага да се измерват резултатите на всеки служител.

    Какви са нагласите сред служителите – липсва ли им офисът, искат ли да се завръщат или предпочитат да продължат да работят от дома си?
    Установихме, че има смесени чувства сред служителите. Някои предпочитат работата от вкъщи, а много други предпочитат да работят от офиса поради улесненията, които предоставя това.

    В крайна сметка решението ни да върнем всички в офиса зависи изцяло от правилата за здраве и безопасност и това какви статистически данни ще бъдат предоставени от нашето правителство. Този план ще бъде изпълнен на няколко етапа и най-вероятно ще отнеме месеци.

    Прилагате ли някакви нови подходи за ангажиране на хората, въведохте ли нови инициативи?
    Организирахме няколко обучения и инициативи за развитие, за да помогнем на нашите хора да се справят с уникалните предизвикателства, пред които пандемията ни изправи.

    Поканихме външен консултант за обучение, който проведе глобално обучение на тема  „Дистанционно работещ начин на мислене“, чиято цел е да помогне да се справим не само с бързите промени, които всички ние трябва да управляваме в момента, но и всичко в бъдеще.

    Наскоро стартирахме и електронна библиотека с безплатни електронни книги, както и серия от летни основни обучения с 4 технически виртуални класове, които имат за цел да повишат квалификацията на нашите служители.

    Разбира се, ние не забравихме и за забавлението в ежедневната си работа. Организирахме конкурси за най-добра снимка от домашните офиси на нашите служители и те с радост споделяха своите бюра и домашни любимци.

    Не на последно място, положихме много усилия да ангажираме нашите хора, като организираме общи срещи и седмични виртуални срещи на отделите. Всички тези дейности ни помогнаха да останем свързани помежду си и дадохме възможност на хората да задават въпроси и да споделят своето мнение.

    Какви предизвикателства срещнахте и пред какви сте изправени в момента?
    До този момент посрещнахме всички предизвикателства, адаптирахме се и методично преминахме през тях, като за този сравнително кратък период научихме много и израснахме като организация. Гледаме напред и работим активно в посока да се развием в новата реалност на бизнес средата.


    ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Paysafe
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Sanofi
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Nestle 
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Adecco
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Easy consult
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Райфайзенбанк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кока-Кола ХБК
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Карлсберг
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Транспрес

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    Извънредната епидемична обстановка се удължава до 31 август 2021 г.
    Новите случаи в глобален мащаб се увеличават с 12% за седмица, по данни на СЗО
    преди 14 часа
    ЕК подписва договор за закупуване на лекарство срещу Covid-19
    Sotrovimab може да се използва за лечение на пациенти с леки симптоми на коронавирус, които не се нуждаят от допълнителен кислород, но които са с висок риск от тежко боледуване
    преди 15 часа
    Goldman Sachs създава фонд за финансиране на децентрализиране на финансите и блокчейн
    Данни на банката показват, че 60% от супер богатите фамилии притежават или инвестират в крипто
    преди 15 часа
    преди 16 часа
    Wizz Air очаква почти пълно възстановяване на пътникопотока през юли и август
    Търсенето се увеличава заради летните почивки, облекчаване на мерките във Великобритания би помогнало допълнително