Повечето участници на пазара на труда вече разбират важността на послания като „сигурността на първо място“, казва Веселина Стайкова, HR мениджър на Монделийз България
Веселина Стайкова е мениджър „Човешки ресурси“ на Монделийз България. На тази позиция тя отговаря за стратегическото управление и развитието на човешкия капитал на българското подразделение на Монделийз Интернешънъл и утвърждаването на нейната работодателска марка
Как коронавирусът ще промени пазара на труда в България? В новата рубрика на Economy.bg „Пазарът на труда във време на Covid-19“ HR професионалисти и мениджъри от водещи компании в България очертават актуалните предизвикателства и бъдещите тенденции в търсенето и предлагането на работни позиции в различни сектори у нас. Вижте какво коментира HR мениджърът на Монделийз България Веселина Стайкова.
Промяната на пазара на труда вече е факт, и ако до началото на годината беше валидна „мантрата“ за липсата на кадри и нереалистичните очаквания на кандидатите, то настоящата ситуация дава възможност за едно взаимно калибриране, както от страна на работодателя, така и от страна на кандидатите. Растящата безработица неминуемо ще се отрази върху почти всеки сектор на икономиката и отличителните черти на добрите работодатели, като устойчивост, споделени ценности и фокус върху служителя, все по-ясно ще излизат на преден план при избора на следващо работно място. Мисля, че вече повечето участници на пазара на труда разбират важността на послания като „сигурността на първо място“, включвайки не само здравословните и безопасни условия на труд, но и сигурността на социалното осигуряване и стимулиращи механизми, наложени при топ работодатели. Кризата дава възможност на компании, които до скоро подхождаха консервативно към идеята за „работа от разстояние“ (home office) да я приложат, създавайки една гъвкава и подкрепяща работна среда, даваща възможност за по-голяма автономност при организацията на работния ден на всеки един от нас. Придобивка, до скоро приемана като типична за IT сектора. Позитивната промяна, която ще последва, е свързана и с по-големия фокус върху програмите за ангажираност и мотивация на екипите, разработването на различни инициативи за подкрепа и екипна работа, в ситуация, когато екипът физически не е заедно.
„Промяната е единственото сигурно нещо“ са казали древните философи и настоящата ситуация го доказва. Желанието да учиш и надграждаш, да се развиваш и способността да се адаптираш към промените ще продължат да бъдат „атрибути“ на успешно справящите се не само хора, но и организации.
ВИЖТЕ ОЩЕ:.
Основната промяна в пазара на труда ще бъде в посока на работодателските политики
Коронавирусът ще повиши мотивацията и лоялността към компаниите на вече заетите
От компаниите ще се очаква все повече гъвкавост
Преди пандемията пазарът на труда показваше признаци на прегряване, сега се връща към по-здравословни нива
На пазара остават стабилни компании, които могат да предложат сигурна и дългосрочна работа
Ще има все повече възможности за работа от вкъщи и роботизирани предприятия