петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4633 прочитания

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Мнемоника

    Вихрен Славчев, изпълнителен директор на българската ИТ компания, пред Economy.bg
    23 юли 2020, 14:29 a+ a- a

    Вихрен Славчев има повече от 15 години опит в сферата на ИТ и управлението, придобит в разработка на софтуерни продукти, сферата на недвижимите имоти и услуги и компании във финансовия сектор. От 2009 досега, заедно с ръководения от него екип, продължава да изгражда една от най-динамично развиващите се и успешни български ИТ компании

    Как кризата с коронавируса се отрази на компаниите в България? Какви предизвикателства срещнаха и пред какви са изправени в момента? Как ще се случва завръщането в офисите и при какви правила за работа? Economy.bg потърси отговори от мениджъри на водещи компании в България. Как Мнемоника преминава през настоящата ситуация разказва Вихрен Славчев, изпълнителен директор на технологичната компания. 

    Мнемоника е компания, която осигурява информационна сигурност и регулаторна съвместимост, облачни технологии и виртуализация, съхранение и обработка на данни, управлявани услуги и ИТ аутсорсинг. Тя работи в София и сред клиентите ѝ са 10-те най-големи финансови институции, както и водещи телекоми в България. От основаването си през 2009 Мнемоника има повече от 1000 успешно реализирани проекта за над 200 клиента у нас и в чужбина. От 2017 екипът ѝ съдейства на български компании в подготовката им за Общия регламент за защита на личните данни (GDPR).

    Как ситуацията се отрази на Вашия сектор?
    ИТ секторът е може би един от най-малко засегнатите. Пандемията ускори дигитализацията в много отрасли в България. Нарасна и нуждата от киберзащита, породена от все по-големия брой кибератаки, които се случват не само у нас, а и в световен мащаб. Мнемоника е специализирана именно в тази област. Предлагаме решения с високоефективна комбинация от технологии и услуги, които разпознават заплахите по-бързо и ги елиминират, преди те да навредят на бизнеса. Тези услуги може би никога не са били по-важни от сега, когато много хора работят дистанционно от домовете си. Тази ситуация за нас се разви в положителна насока, дори имаме ръст в звеното по киберсигурност.

    Оптимизирахте ли някакви разходи и наложи ли се да съкратите служители?
    Неминуемо е да има преразглеждане на разходите и това е стъпка, която е необходимо бизнесът да предприеме. За щастие, преминаваме през тази криза с всичките си налични служители. Постарахме се да им осигурим спокойствието и сигурността, че ще запазят работните си места. В момента дори имаме отворени позиции и не преставаме да търсим нови хора.

    Каква част от служителите Ви преминаха на режим хоум офис? Кога и как се случи това?
    Когато обявиха извънредното положение всички служители започнаха да работят от домовете си. Ние сме високотехнологична компания и служителите ни разполагат с необходимия ресурс за дистанционна работа. 

    Как се/ще се случва завръщането в офисите? Как изглежда офисът Ви сега?
    След като започнаха да разхлабват мерките, започнахме да правим планове за поетапно завръщане в офисите. Част от хората се върнаха на работните си места, като работихме на смени – една седмица от вкъщи, една от офиса. Така осигурихме необходимата дистанция на служителите. Изцяло на дистанционна работа останаха хората, които попадат в рисковата група. Сега вече всички служители работят в офиса при спазване на всички необходими мерки за безопасност. Осигурени са дезинфектанти, маски и ръкавици.

    Въведохте ли някакви нови правила за работа? Променихте ли политиката си за хоум офис?
    Нови разписани правила за работа не сме въвели. По-скоро сега е необходимо да се съобразяваме с индивидуалните нужди на служителите и да сме по-гъвкави. Когато почувстват неразположение или несигурност, се разрешава хоум офис след съгласуване с прекия ръководител. Всички успяват да управляват ефективно работата си и да завършват задачите в предначертаните срокове. Опитваме се да свикнем с новата реалност.

    Как новият начин на работа се отразява на ефективността и продуктивността? Как измервате резултатите?
    Работата от вкъщи не създаде предпоставка за по-малка ефективност. Хората доказаха, че могат да изпълняват съвестно задачите си и от разстояние. Малка част от служителите споделиха, че им е по-трудно да се съсредоточават вкъщи, а когато са в офиса, са доста по-концентрирани. Въпреки че трябваше да съчетават служебна работа с домашни задължения, грижи покрай децата, хората се справиха отлично. Благодаря на всички, че въпреки трудния период отчитаме добри резултати.

    Какви са нагласите сред служителите – липсва ли им офисът, искат ли да се завръщат или предпочитат да продължат да работят от дома си?
    Нагласите сред служителите са разнородни. Това е нормално, защото хората са различни. Имаме служители, които биха продължили работа от вкъщи, но те попадат в рисковата група и е нормално да се притесняват. По-голямата част от служителите обаче предпочитат социалния контакт, да бъдат сред хора и колеги. Независимо дали са вкъщи, или в офиса, трябва да бъдат спокойни за своето здраве, затова се стремим да прилагаме по-гъвкав график за работа.

    Прилагате ли някакви нови подходи за ангажиране на хората, въведохте ли нови инициативи?
    Тъй като всички събития, семинари и обучения се провеждаха онлайн, стимулирахме служителите да се включват, ако това би им било полезно и интересно. Имаха възможност да участват в различни уебинари с разнообразна тематика, насърчавахме ги да четат книги онлайн.

    Поехме една вътрешнофирмена инициатива. Всеки, който искаше да се включи, трябваше да изпрати кратко и забавно клипче на своя тренировка в домашни условия. Всички, които се включиха в предизвикателството, получиха награда, която да ги стимулира да продължат да тренират. 

    Какви предизвикателства срещнахте и пред какви сте изправени в момента?
    Прекалено бързо се озовахме от една ситуация в друга коренно различна. Трябваше да вземем важни решения за много кратко време и да реорганизираме работата на всичките си служителите. Успяхме да запазим психическата си устойчивост и не спряхме да мотивираме хората си.

    Какви бизнес и житейски уроци научихте от Covid кризата?
    Лично за себе си затвърдих един важен принцип, в който искрено вярвам, а именно: дългосрочното планиране вече няма да бъде толкова актуално и водещо, бъдещето принадлежи на адаптивните и гъвкавите компании и индивиди, които бързо и навременно въвеждат корекции в посоката на движение и не се страхуват да вземат навременни решения. Трябва да имаме ясни цели, но планирането за постигането им трябва да е на кратки времеви интервали, както е в цифровия свят!

    Видео за компанията като работодател вижте в профила на Мнемоника в Jobs.bg ТУК.


    ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Монделийз
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Kaufland
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Параграф 42
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Тимбарк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Cargotec
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Tek Experts
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Paysafe
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Sanofi
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Nestle 
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Adecco
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Easy consult
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Райфайзенбанк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кока-Кола ХБК
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Карлсберг
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Транспрес

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 15 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 16 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 17 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 20 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк