четвъртък, 13 август 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2540 прочитания

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кеш Кредит

    Зорница Янакиева, главен изпълнителен директор на финтех компанията, пред Economy.bg
    31 юли 2020, 15:36 a+ a- a

    Зорница Янакиева e главен изпълнителен директор на финтех компанията Кеш Кредит. Има опит в България и в чужбина както в стартираща, така и в корпоративна среда с фокус върху бизнес операции във финансовата и финтех индустрията

    Как кризата с коронавируса се отрази на компаниите в България? Какви предизвикателства срещнаха и пред какви са изправени в момента? Как ще се случва завръщането в офисите и при какви правила за работа? Economy.bg потърси отговори от мениджъри на водещи компании в България. Как Кеш Кредит преминава през настоящата ситуация разказва Зорница Янакиева, главен изпълнителен директор на финтех компанията.

    Как ситуацията се отрази на Вашия сектор? 
    Финансовият сектор е истинско огледало на икономиката на всяка държава. Секторът ни се повлия по начина, по който ситуацията се отрази на всеки един от нас. В началото беше изненада, уплах,  притеснение.  Впоследствие – свиване на дейността и умереност, съпроводени оттам насетне с приливи и отливи на позитивни новини и възможности. 

    В практически план секторът ни трябваше да се приспособи към новото нормално – пълна дигитализация на всички възможни процеси за тези, които все още не го бяха направили. От една страна, чисто физически имаше затруднен достъп до финансиране и обслужване на кредитите, от друга страна, трябваше да бъдат създадени нови дистанционни канали, безопасни за потребителя и за екипа. 

    Също така нововъведенията в процеса ни на работа до голяма степен бяха добавени с цел да улеснят клиента. Отделно, осигурихме и нови възможности в профилите на потребителите за „самообслужване“ с по-лесна механика. 

    Нашите клиенти и до днес изпитват затруднения да обслужват задълженията си, а ние искаме да ги улесним и поощрим, затова многократно надграждаме и подобряваме нашите условия за лоялни клиенти, предлагаме възможности за предоговаряне и отлагане на главницата. 

    Наскоро обявихме и новата си услуга – Cash Back, която буквално означава „връщане на пари“. Услугата предоставя възможност за клиентите да трупат точки, докато плащат вноските си по кредита. Чрез натрупаните точки клиентът по свой избор може да вземе сума в брой или да я използва като допълнителна отстъпка от последната си вноска. 

    Оптимизирахте ли някакви разходи и наложи ли се да съкратите служители?
    Бизнесът се поддържа от хората, затова и наш основен приоритет е да запазим служителите си здрави и екипа – сплотен. Поради създалата се ситуация ни се наложи да отложим някои планирани разходи – най-вече по отношение на рекламни активности. Преориентирахме част от текущите разходи към нови и различни форми на комуникация. 

    Благодарение на усилената работа и високия професионализъм на нашия екип, ние успяхме да преминем кризисните месеци, като се гордеем, че запазихме всичките си служители.

    Каква част от служителите Ви преминаха на режим хоум офис? Кога и как се случи това?
    Осъзнавайки каква отговорност имаме към нашите служители и техните близки, още в началото на кризисното положение, екипите в централния ни офис преминаха изцяло на режим „работа от вкъщи“ – за една сутрин. В рамките на седмица пуснахме и дистанционен начин за обслужване на клиентите, които предпочитат да посещават физически клонове на компанията заради личното отношение и физически контакт с консултант. Като финтех компания имахме готовност и техническа обезпеченост за лесното преминаване към дистанционен режим на всички фронтове. Работата се извърши през вътрешна платформа с висока защита на преноса на данни. 

    Отделно, подсигурихме работен процес в подкрепа на физическото здраве – работа на смени, резервен екип, предоставяне на наръчник за силна имунна система, организиране на тематични седмици, посветени на здравето, както и безплатни медицински изследвания. За да се погрижим и за психическото здраве на нашите служители и клиенти, въведохме ежеседмичен бюлетин „НЕЩО ЗА ТЕБ“, който предоставя информация за безплатни източници за обучение и развитие. Стартирахме и обучение на тема „Справяне с промяната“, а скоро планираме да влезе в сила и цялостната ни програма за благосъстояние на служителите ни в четирите ѝ основни аспекта – здравословен, социален, кариерен и финансов.

    За нас от огромна важност е комуникацията с екипа. През цялото време държим връзка с всеки един служител, като подсилваме сплотеността чрез онлайн лексикон, автоматични известия и ежеседмични мейли от мениджмънта на компанията и сутрешно „уеб кафе“.

    Как се/ще се случва завръщането в офисите? Как изглежда офисът Ви сега?
    Организирахме работното пространство така, че да осигурим необходимата здравословна  дистанция за хората. Все  още работим на смени, но поддържаме динамика в комуникацията, като организирахме събирането в офиса на екипите по отделни проекти, за да работят пълноценно. Взехме решение мениджмънтът да присъства физически в офиса, за да може да сме по-оперативни във вземането на решения, свързани с текущия ни бизнес и стратегията ни занапред.

    Стараем се да работим и без климатици, каквато е препоръката, затова направихме ефектни ветрила, като подаръци за служителите. Свежият им цвят допринася за по-артистичната и креативна атмосфера.  Дезинфекцията и спиртът станаха неразделна част от спазването на офисната хигиена и допълнение към живота в офиса.

    Въведохте ли някакви нови правила за работа? Променихте ли политиката си за хоум офис?
    За служителите ни като промени добавихме гъвкаво работно време и провеждане на повече виртуални срещи и обучения. 

    Как новият начин на работа се отразява на ефективността и продуктивността? Как измервате резултатите?
    Ефективността и продуктивността на всеки човек се влияят от множество и различни фактори. Мога да кажа, че ние осигурихме техническата обезпеченост, но най-важното беше да установим и съзнателно да се насочим към подпомагането на нашите служители по отношение на тяхната адаптация към новата обстановка. За някои (живеещите сами) беше среда на самота, за други (родители с малки деца) – пълна лудница. Имаше такива, които се чувстваха добре в началото, но в следващ момент започна да им липсва офисната среда и директния контакт с колегите. За други беше голям стрес в началото, но след време свикнаха с промяната. За запазване и подобряване на ефективността на работа е важен индивидуалният подход към всеки – така че се опитваме да следваме точно този принцип и работим с всеки индивидуално.

    Какви са нагласите сред служителите – липсва ли им офисът, искат ли да се завръщат или предпочитат да продължат да работят от дома си?
    Определено се усеща липса, защото нашата корпоративна култура се основава на силна екипна работа и органично желание за интеракция помежду ни. Нашите служители споделят тяхното засилено доверие в компанията заради мерките и грижата, които им оказваме. Усещат безопасност, с което ние много се гордеем. 

    Прилагате ли някакви нови подходи за ангажиране на хората, въведохте ли нови инициативи?
    В наш приоритет се превърна това, освен да запазим здравето на служителите си, да предоставяме активности, които да благоприятстват положителното мислене и ангажиране на клиентите.  

    Инициативите, които започнахме, а именно „Нещо за лятото и нещо за теб“, „Доведи приятел“ и „Само да е българско“, имат за цел да насочат нашите клиенти към това да се фокусират повече върху топлите, слънчеви дни, приятелските връзки и активности. Освен това благодарение на тези кампании ние предоставяме страхотни възможности за награди.

    Какви предизвикателства срещнахте и пред какви сте изправени в момента?
    Определено финансовата култура е едно от най-големите предизвикателства. Като компания, която активно работи с клиенти, ние сме свидетели на множество тежки житейски ситуации, а в желанието си да сме близо до тях, понякога приемаме много от тази тежест. Един от фокусите ни като компания е и винаги ще бъде именно опазването не само на физическото, но и на психическото здраве на нашите служители, както и адаптирането към промяната в нас и в екипите ни.

    Всичко е същото и нищо не е същото – несигурността в икономическо отношение се усеща навсякъде. Ние ще продължаваме да предлагаме социално отговорно финансиране, защото разбираме, че  хората се нуждаят от него.

    Какви бизнес и житейски уроци научихте от Covid кризата?
    Научихме, че умеем да се адаптираме бързо спрямо всяка ситуация, да търсим нови възможности и да развиваме екипа с невероятна скорост. Видяхме, че заедно можем всичко.

    Дори в новия режим на работа ние сме по-близки от всякога. Освен работни разговори,  споделяме повече как се чувстваме, обсъждаме в екип иновативни идеи за активности. Мисля, че тази криза ни припомни какво е да сме хора и кои са истински важните неща. Заедно работим върху това да намалим излишния стрес, да се усмихваме повече и да се радваме на малките победи. 

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Mars
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Equinix
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори А1
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори BILLA
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори AtScale
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Мнемоника
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Монделийз
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Kaufland
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Параграф 42
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Тимбарк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Cargotec
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Tek Experts
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Paysafe
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Sanofi
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Nestle 
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Adecco
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Easy consult
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Райфайзенбанк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кока-Кола ХБК
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Карлсберг
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Транспрес

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    България втора по богатство на минерални води в света
    СПА туризмът е с дял от едва 3% в БВП на България, очаква се той да се удвои или утрои през следващите 6-7 години
    преди 6 часа
    България в топ 10 на най-големите производители на велосипеди в ЕС
    Страната ни произвежда почти толкова колела колкото Франция
    преди 9 часа
    Франция отчете най-голям брой новозаразени от май насам
    Премиерът заяви, че ситуацията с коронавируса „се развива в грешната посока“
    преди 10 часа
    Apple, Facebook, Microsoft и още 49 компании и организации искат отмяна на новата визова политика на САЩ
    Те са завели дело срещу рестрикциите, наложени от президента Доналд Тръмп
    преди 10 часа