сряда, 04 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3686 прочитания

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори БНП Париба Лични Финанси

    Жозе Салойо - управител на компанията, и Моника Максимова - директор „Човешки ресурси“, пред Economy.bg
    19 август 2020, 16:27 a+ a- a

    Как кризата с коронавируса се отрази на компаниите в България? Какви предизвикателства срещнаха и пред какви са изправени в момента? Как ще се случва завръщането в офисите и при какви правила за работа? Economy.bg потърси отговори от мениджъри на водещи компании в България. Как БНП Париба Лични Финанси преминава през настоящата ситуация разказват  Жозе Салойо, управител на БНП Париба Лични Финанси и Моника Максимова, директор „Човешки ресурси“ на компанията в България.

    Как ситуацията с Covid-19 се отрази на вашия сектор?
    Жозе: Влиянието на Covid-19 върху нашия бизнес се определя от спецификата на различните продукти - кредитни карти, кредити за покупка на стоки на изплащане и потребителски кредити за финансиране на големи проекти. Като цяло хората станаха по-внимателни по отношение на разходите си и отложиха някои планове и големи покупки. В същото време по време на извънредното положение те пазаруваха хранителни и други стоки за бита с повишена интензивност и наблюдавахме ръст в използването на нашите кредитни карти.

    По отношение на покупките на стоки на изплащане, през март и април се усети намаляване на търсенето на този продукт, защото много хора отложиха плановете си за покупки и защото някои магазини на наши търговски партньори в моловете бяха затворени. След отмяната на извънредното положение този сегмент бързо се възстанови и в момента търсенето на кредити за покупка на стоки на изплащане е дори по-високо от нивата преди кризата.

    По-осезаем спад бе отчетен при кредитите за финансиране на големи проекти като обновяване на жилища и закупуване на автомобили, които са с по-голям размер и по-дълъг срок на погасяване. Причините за това са, че хората започнаха да обмислят много внимателно дали да вземат заем или не и че като отговорен кредитор предприехме мерки, за да защитим клиентите си от ситуации на свръхзадлъжнялост. От началото на май интересът към този продукт също расте, но темповете на възстановяване зависят от развитието на икономиката.

    Оптимизирахте ли някакви разходи и наложи ли се да съкратите служители?
    Жозе: Първо искам да отбележа, че като отговорна компания предприехме всички необходими мерки, за да защитим здравето на нашите клиенти и служители. Осигурихме дезинфекционни материали за нашите офиси, оборудвахме колегите си както в офисите, така и в магазините на търговските ни партньори, с индивидуални средства за защита като маски и ръкавици. Спазвахме стриктно инструкциите на отговорните органи и провеждахме редовни инструктажи, за да изясним какви мерки трябва да се предприемат за опазване здравето на нашите служители и на клиентите, с които работят.

    Друга мярка беше да стимулираме клиентите да използват нашите отдалечени канали за кандидатстване за кредит или обслужване. Като лидер в онлайн кредитирането, ние имаме амбицията да предоставяме все по-добро клиентско изживяване, успяхме да прехвърлим дейностите си в дигитална среда много бързо и предложихме редица безплатни услуги като плащане на вноски чрез нашия уеб сайт без такси или регистрации, чатбот за денонощно самообслужване или безплатно обаждане към наш консултант. Нашите клиенти високо оцениха този подход и през последните няколко месеца регистрирахме значителен ръст на използването на отдалечените канали.

    Освен това организирахме условия голяма част от колегите да работят от вкъщи. Тази мярка продължава вече няколко месеца, прилагаме я дори и в момента и нашите екипи работят по специален график като редуват работа в офиса и от дома. В този период използвахме голям брой инструменти за онлайн срещи, работа в екип и т.н. Това ни позволи да запазим високото ниво на оперативност на нашата банка.

    Каква част от служителите Ви преминаха на режим хоум офис? Кога и как се случи това?
    Моника: Най-важното за нас още от първия ден на извънредното положение беше да осигурим незабавната защита на служителите във всички точки на дейност в страната. Голяма част от тях (около 65% от общия брой) обслужват нашите клиенти в обектите на търговските ни партньори и в нашите клонове. За тях беше невъзможно да осъществяват дейността си отдалечено и затова осигурихме защитата им чрез предпазни маски, очила, ръкавици и предпазни паравани. 

    Около 90% от всички останали работеха отдалечено от домовете си. В рамките на 2-3 дни успяхме да осигурим необходимото оборудване и достъп, за да могат те ефективно да осъществяват дейността си от разстояние.

    Как се/ще се случва завръщането в офисите? 
    Моника: Завръщането в офиса вече е факт за всички нас от началото на месец юли. За да гарантираме максимално безопасни условия на работа, разделихме служителите на два екипа, които се редуват в офиса – т.е. една седмица работят отдалечено и една - в офиса. Организацията на работата в офиса е при спазване на всички необходими мерки за безопасността и здравето на хората. 

    Налага се всички да свикнем да работим по нов начин: да носим маски, да спазваме необходимата дистанция на работните си места, по време на срещи или почивка. Спазването на тези мерки е осигурено и в служебния маршрутен транспорт. 

    Колегите, за чието здраве съществува някакъв риск, продължават да работят отдалечено.

    Въведохте ли някакви нови правила за работа? Променихте ли политиката си за хоум офис? 
    Моника: Обстоятелствата ни принудиха много бързо да намерим и наложим успешните практики на работа в ситуация, в която всички членове на екипа работят отдалечено – използването на технологични решения за срещи, за провеждане на обучения, нови начини за управление и мотивация на екипите от страна на ръководителите. 

    Особено важна част за работата от разстояние е информационната сигурност. За да я гарантираме, предприехме, включително обучение на всички служители. 

    Какви са нагласите сред служителите – липсва ли им офисът, искат ли да се завръщат или предпочитат да продължат да работят от дома си?
    Моника: Със сигурност има такива, които предпочитат да продължат да работят от дома си, но повечето се радват да бъдат отново заедно. 

    Завръщането им съвпадна с откриването на реновирания и изцяло преобразен централен офис, който съчетава модерното с домашния уют, проектиран е с фокус върху хората и техния комфорт и улеснява адаптирането им след тримесечния престой вкъщи. 

    Прилагате ли някакви нови подходи за ангажиране на хората, въведохте ли нови инициативи? 
    Моника: Адаптирахме инициативите и практиките за подобряване на служителското изживяване и вътрешната комуникация в условията на социална дистанция. 

    На фокус бяха жестовете на признание и внимание към колеги от различни отдели за проявената гъвкавост и ангажираност с приоритетите на компанията, организиране на седмични предизвикателства, свързани със забавления и спорт от разстояние и споделяне на тези моменти (например „Ден на маратонката“, „Сутрешно кафе“, „Великден в изолация“), както и инициативи в полза на обществото – по случай 24ти май проведохме инициативата „Чети ме, дари ме!“ за събиране на книги от служителите, които дарихме, а в замяна колегите, които се включиха с в инициативата, получиха нова книга по свой избор. 

    Вътрешната комуникация е от изключително значение в такива периоди. Съобразихме интензитета, каналите и темите, така, че да бъде интересна, информираща и да стига до хората. 

    Особено популярна и полезна в този период се оказа инициативата „Горещ стол“. При нея служителите имат отворен канал за въпроси към членовете на висшия управленски екип, които се редуват на „горещия стол“.

    Какви бизнес и житейски уроци научихте от Covid кризата?
    Жозе: Най-важният урок е, че днес да си финансово грамотен е задължително. Ето защо съветваме хората да си правят личен бюджет, да четат информация за управление на парите, да се интересуват от иновациите, които могат да им спестят време и пари, да избягват разходи, които могат да оптимизират и т.н.

    Това също е част от нашия ангажимент към клиентите и обществото да предоставяме полезна информация по тази тема в нашите комуникационни канали и да подкрепяме проекти за ранно развитие на финансовата грамотност от училищна възраст, като проекта „Практични финанси“.

    Друг важен урок е да отделяте сума за неблагоприятни моменти и да не харчите всичките си доходи. Понякога е разумно да се разсрочи покупка на изплащане или да се ползва кредитна карта за плащания, така че да не прибягвате до фонда си за спешни нужди.

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Теленор
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Bridgestone
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори ИКЕА
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кеш Кредит
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Mars
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Equinix
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори А1
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори BILLA
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори AtScale
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Мнемоника
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Монделийз
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Kaufland
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Параграф 42
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Тимбарк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Cargotec
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Tek Experts
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Paysafe
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Sanofi
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Nestle 
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Adecco
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Easy consult
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Райфайзенбанк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кока-Кола ХБК
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Карлсберг
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Транспрес

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    Стойността на глобалният пазар на Cloud ERP ще достигне $57,17 млрд. през 2024
    Сегментът на малките и средни предприятия се очаква да регистрира най-високият средногодишен темп на растеж, според Fortune Business Insights
    преди 14 часа
    Най-големият ритейл парк в Пловдив отвори врати
    Първите магазини в новия търговски комплекс „Парк Макс Ритейл Парк“ вече са отворени
    преди 15 часа
    Черният петък мина онлайн
    Потребителите в САЩ са похарчили $10,8 млрд. за онлайн покупки, което е над 10% ръст спрямо миналата година
    преди 17 часа
    3,7 млрд. лв. е дупката в бюджета в края на ноември
    Приходите за месеца превишават разходите с близо 300 млн. лв.
    преди 18 часа
    САЩ с нов кръг ограничения, свързани с производството на чипове в Китай
    Това е третият кръг мерки в рамките на 3 години
    преди 1 ден
    Канада обвини Google в създаване на рекламен монопол
    Делото прилича на заведеното в САЩ и цели разделяне на бизнесите на технологичния гигант