петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5633 прочитания

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Данон Сердика

    Даниела Узунова, изпълнителен директор на компанията, пред Economy.bg
    21 август 2020, 16:11 a+ a- a

    Как кризата с коронавируса се отрази на компаниите в България? Какви предизвикателства срещнаха и пред какви са изправени в момента? Как ще се случва завръщането в офисите и при какви правила за работа? Economy.bg потърси отговори от мениджъри на водещи компании в България. Как Данон Сердика преминава през настоящата ситуация разказва Даниела Узунова, изпълнителен директор на компанията.

    Как ситуацията се отрази на Вашия сектор?
    Пандемията преобърна много от потребителските нагласи и създаде нови правила за пазаруване. Едно е сигурно обаче – хората никога няма да спрат да се хранят и ще бъдат все по-взискателни към здравето си и към продуктите, които избират. Ние в Данон Сердика успяхме бързо да се адаптираме и да се фокусираме към новата реалност благодарение на богатото ни портфолио от свежи млечни продукти с добавена стойност, както и оризови, соеви, бадемови продукти, следвайки мисията ни да даряваме здраве чрез продуктите ни на все повече хора.

    Оптимизирахте ли някакви разходи и наложи ли се да съкратите служители?
    Гордо и отговорно заявявам – не! Ние преминахме през последните предизвикателни месеци със 100% грижа и ангажираност към нашите служители. За нас най-важното беше и все още е да запазим живота и здравето на всички Данонци, затова от първия ден инвестирахме в закупуването на всички нужни материали и защитни средства за всички колеги – подсигурихме ръкавици, защитни маски, дезинфектанти, задължителни процедури и допълнителни инструкции за безопасност. Въпреки няколкото предизвикателни месеца за компанията, всички служители получиха 100% от възнаграждението си и бонусите си през последното тримесечие. 

    Каква част от служителите Ви в администрацията преминаха на режим хоум офис? Кога и как се случи това?
    Бяхме готови да преминем на хоум офис режим много преди държавата да въведе мерките. Ограничихме до нула контакта на хората в офиса и на пазара с тези от отдел Логистика, за да подсигурим непрекъснатост на работата в оперативните отдели и така да нямаме пробив в доставките. В най-трудния период, в началото на кризата, дори търговският ни екип остана максимално защитен и работеше дистанционно от вкъщи. А още преди да се въведат мерките в държавата, офисът почти изцяло работеше в режим хоум офис, с много малки изключения в отдел Работа с клиенти, където се погрижихме да има максимална защита. За хората от Логистика и Работа с клиенти, които останаха на първа линия, за да могат продуктите ни да достигат всеки ден до нашите потребители, осигурихме възможност за личен транспорт, за да не се подлагат на риск в градския транспорт. Голямо „благодаря“ на всички колеги, които бяха и са на първа линия в този период.

    Как се/ще се случва завръщането в офисите? Как изглежда офисът Ви сега?
    Сега oфисът ни е все така любим, макар и малко по-празен. Работим на доста либерален принцип, като в офиса идват само хората, които имат желание. Задължително всички преминахме подробен инструктаж как да работим в режим на безопасност и дисциплина. Но дори и в „новото нормално“ ние в Данон намираме начин да сме заедно, макар и разделени!

    Въведохте ли някакви нови правила за работа (в офисите, в логистиката, в производството)? Променихте ли политиката си за хоум офис?
    В Данон качеството и безопасността са наш пръв приоритет – не само относно продуктите, които произвеждаме и предлагаме, но и в начина, по който работим. Въведохме ясни и категорични правила по отношение на работа в „новото нормално“. Всеки премина специален инструктаж, има ясни правила кой кога може да работи от офиса, по колко души може да сме в едно помещение и дори на колко метра един от друг да работим, да се срещаме и да се храним. Вярвам, че тази санитарна криза ни научи много бързо, че за хората, които са отдадени на работата, няма разлика от физически и виртуален офис. Такъв е нашият работен дух в Данон – крепи се на пълно доверие в екипа ни и се гордея с него! От есента ще направим промяна и на хоум офис политиката – ще дадем още по-голяма гъвкавост на всички, за да имат възможност да редуват периоди на хоум офис и присъствие в офиса. 

    Как новият начин на работа се отразява на ефективността и продуктивността? Как измервате резултатите?
    Не губим скорост на работа, защото видео платформите си остават основно място за срещи – не само сериозно, но дори и за виртуално кафе. За да останем свързани помежду си, продължаваме да правим много чести срещи на цялата компания – всеки петък всъщност имаме и т.нар. петъчно виртуално кафе, където споделяме помежду си не само новите неща около бизнеса, но и лични емоции и случки. Говорим си за всичко, което и досега ни сплотяваше около чаша кафе или чай в началото на работния ден. Останахме свързани и чрез вътрешната ни социална мрежа (Workplace), където много Данонци излязоха от стандартната си роля и влязоха в ролята на кулинарни експерти и здравословни инструктури към своите колеги. Благодаря на всички, които поддържат високия данонски дух и сега след периода на изолация.

    Какви са нагласите сред служителите – липсва ли им офисът, искат ли да се завръщат или предпочитат да продължат да работят от дома си?
    Доверието, с което се гордеем в Данон, е двупосочно. Ние, като мениджмънт екип, сме оставили възможността на хората да избират как искат да работят. И всеки от нас като служител оценява тази възможност. Част от колегите определено бързаха да се върнат в офиса и да възстановят предишния си ритъм на работа, докато други предпочитат да продължат работата от вкъщи. Много често това желание е свързано и с личните отговорности на хората към близките им – ние, освен отдадени Данонци, сме и отдадени родители, съпрузи, синове и дъщери. Грижим се не само за нас, а и за хората около нас. Затова в Данон уважаваме правото и възможността на всеки от нас да направи преценка кое е най-добре за неговата безопасност и безопасността на хората около него. Това ни отличава като компания – доверието.

    Прилагате ли някакви нови подходи за ангажиране на хората, въведохте ли нови инициативи?
    Имаме и развиваме цялостна програма за ангажиране на хората – като започнем от петъчните виртуални кафета, преминавайки през гъвкавия начин на работа и допълвайки с много инициативи за благосъстоянието на хората през този нов за тях период. Имаме и колеги – доброволци, които организират онлайн спортни тренировки или готварски сесии за останалите. Увеличихме инициативите за обучение и развитие на нови компетенции – наблегнахме най-вече на развитие на дигитални умения, използвайки времето, когато всеки от нас е повече вкъщи. 

    Какви предизвикателства срещнахте и пред какви сте изправени в момента?
    Предизвикателства в нашия бизнес винаги има и това ни държи будни и отговорни. Най-голямото предизвикателство днес обаче е скоростта на промяна – толкова неща се преобърнаха за кратко време и днес Данон, както всяка компания трябва да намери нов път към потребители с нови нагласи, през нови канали за продажба, в една нова реалност в „новото нормално“. Това ново дойде изведнъж, а за един бизнес с многогодишна история е трудно да направи трансформация толкова бързо. Затова скоростта на промяна е ключова в този момент и за да се адаптираме по-бързо ние разчитаме на гъвкавостта (т.нар. agility) на чудесния екип на Данон.

    Какви бизнес и житейски уроци научихте от Covid кризата?
    Най-големият бизнес урок, който получих, беше точно за скоростта на трансформацията – промяната може да се случи за един ден и не е важно дали си подготвен за нея, а колко бързо ще се адаптираш. В личен аспект се научих най-вече да ценя здравето, както и времето, прекарано със семейството. Тази пролет ще запомня ранните сутрини не със задръстванията в София, а с направените палачинки за децата и възможността да обядвам със семейството си между многото видео срещи. 

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори БНП Париба
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Теленор
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Bridgestone
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори ИКЕА
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кеш Кредит
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Mars
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Equinix
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори А1
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори BILLA
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори AtScale
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Мнемоника
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Монделийз
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Kaufland
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Параграф 42
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Тимбарк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Cargotec
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Tek Experts
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Paysafe
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Sanofi
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Nestle 
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Adecco
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Easy consult
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Райфайзенбанк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кока-Кола ХБК
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Карлсберг
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Транспрес

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 14 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 16 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 17 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 19 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк