четвъртък, 08 юни 2023   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5155 прочитания

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Данон Сердика

    Даниела Узунова, изпълнителен директор на компанията, пред Economy.bg
    21 август 2020, 16:11 a+ a- a

    Как кризата с коронавируса се отрази на компаниите в България? Какви предизвикателства срещнаха и пред какви са изправени в момента? Как ще се случва завръщането в офисите и при какви правила за работа? Economy.bg потърси отговори от мениджъри на водещи компании в България. Как Данон Сердика преминава през настоящата ситуация разказва Даниела Узунова, изпълнителен директор на компанията.

    Как ситуацията се отрази на Вашия сектор?
    Пандемията преобърна много от потребителските нагласи и създаде нови правила за пазаруване. Едно е сигурно обаче – хората никога няма да спрат да се хранят и ще бъдат все по-взискателни към здравето си и към продуктите, които избират. Ние в Данон Сердика успяхме бързо да се адаптираме и да се фокусираме към новата реалност благодарение на богатото ни портфолио от свежи млечни продукти с добавена стойност, както и оризови, соеви, бадемови продукти, следвайки мисията ни да даряваме здраве чрез продуктите ни на все повече хора.

    Оптимизирахте ли някакви разходи и наложи ли се да съкратите служители?
    Гордо и отговорно заявявам – не! Ние преминахме през последните предизвикателни месеци със 100% грижа и ангажираност към нашите служители. За нас най-важното беше и все още е да запазим живота и здравето на всички Данонци, затова от първия ден инвестирахме в закупуването на всички нужни материали и защитни средства за всички колеги – подсигурихме ръкавици, защитни маски, дезинфектанти, задължителни процедури и допълнителни инструкции за безопасност. Въпреки няколкото предизвикателни месеца за компанията, всички служители получиха 100% от възнаграждението си и бонусите си през последното тримесечие. 

    Каква част от служителите Ви в администрацията преминаха на режим хоум офис? Кога и как се случи това?
    Бяхме готови да преминем на хоум офис режим много преди държавата да въведе мерките. Ограничихме до нула контакта на хората в офиса и на пазара с тези от отдел Логистика, за да подсигурим непрекъснатост на работата в оперативните отдели и така да нямаме пробив в доставките. В най-трудния период, в началото на кризата, дори търговският ни екип остана максимално защитен и работеше дистанционно от вкъщи. А още преди да се въведат мерките в държавата, офисът почти изцяло работеше в режим хоум офис, с много малки изключения в отдел Работа с клиенти, където се погрижихме да има максимална защита. За хората от Логистика и Работа с клиенти, които останаха на първа линия, за да могат продуктите ни да достигат всеки ден до нашите потребители, осигурихме възможност за личен транспорт, за да не се подлагат на риск в градския транспорт. Голямо „благодаря“ на всички колеги, които бяха и са на първа линия в този период.

    Как се/ще се случва завръщането в офисите? Как изглежда офисът Ви сега?
    Сега oфисът ни е все така любим, макар и малко по-празен. Работим на доста либерален принцип, като в офиса идват само хората, които имат желание. Задължително всички преминахме подробен инструктаж как да работим в режим на безопасност и дисциплина. Но дори и в „новото нормално“ ние в Данон намираме начин да сме заедно, макар и разделени!

    Въведохте ли някакви нови правила за работа (в офисите, в логистиката, в производството)? Променихте ли политиката си за хоум офис?
    В Данон качеството и безопасността са наш пръв приоритет – не само относно продуктите, които произвеждаме и предлагаме, но и в начина, по който работим. Въведохме ясни и категорични правила по отношение на работа в „новото нормално“. Всеки премина специален инструктаж, има ясни правила кой кога може да работи от офиса, по колко души може да сме в едно помещение и дори на колко метра един от друг да работим, да се срещаме и да се храним. Вярвам, че тази санитарна криза ни научи много бързо, че за хората, които са отдадени на работата, няма разлика от физически и виртуален офис. Такъв е нашият работен дух в Данон – крепи се на пълно доверие в екипа ни и се гордея с него! От есента ще направим промяна и на хоум офис политиката – ще дадем още по-голяма гъвкавост на всички, за да имат възможност да редуват периоди на хоум офис и присъствие в офиса. 

    Как новият начин на работа се отразява на ефективността и продуктивността? Как измервате резултатите?
    Не губим скорост на работа, защото видео платформите си остават основно място за срещи – не само сериозно, но дори и за виртуално кафе. За да останем свързани помежду си, продължаваме да правим много чести срещи на цялата компания – всеки петък всъщност имаме и т.нар. петъчно виртуално кафе, където споделяме помежду си не само новите неща около бизнеса, но и лични емоции и случки. Говорим си за всичко, което и досега ни сплотяваше около чаша кафе или чай в началото на работния ден. Останахме свързани и чрез вътрешната ни социална мрежа (Workplace), където много Данонци излязоха от стандартната си роля и влязоха в ролята на кулинарни експерти и здравословни инструктури към своите колеги. Благодаря на всички, които поддържат високия данонски дух и сега след периода на изолация.

    Какви са нагласите сред служителите – липсва ли им офисът, искат ли да се завръщат или предпочитат да продължат да работят от дома си?
    Доверието, с което се гордеем в Данон, е двупосочно. Ние, като мениджмънт екип, сме оставили възможността на хората да избират как искат да работят. И всеки от нас като служител оценява тази възможност. Част от колегите определено бързаха да се върнат в офиса и да възстановят предишния си ритъм на работа, докато други предпочитат да продължат работата от вкъщи. Много често това желание е свързано и с личните отговорности на хората към близките им – ние, освен отдадени Данонци, сме и отдадени родители, съпрузи, синове и дъщери. Грижим се не само за нас, а и за хората около нас. Затова в Данон уважаваме правото и възможността на всеки от нас да направи преценка кое е най-добре за неговата безопасност и безопасността на хората около него. Това ни отличава като компания – доверието.

    Прилагате ли някакви нови подходи за ангажиране на хората, въведохте ли нови инициативи?
    Имаме и развиваме цялостна програма за ангажиране на хората – като започнем от петъчните виртуални кафета, преминавайки през гъвкавия начин на работа и допълвайки с много инициативи за благосъстоянието на хората през този нов за тях период. Имаме и колеги – доброволци, които организират онлайн спортни тренировки или готварски сесии за останалите. Увеличихме инициативите за обучение и развитие на нови компетенции – наблегнахме най-вече на развитие на дигитални умения, използвайки времето, когато всеки от нас е повече вкъщи. 

    Какви предизвикателства срещнахте и пред какви сте изправени в момента?
    Предизвикателства в нашия бизнес винаги има и това ни държи будни и отговорни. Най-голямото предизвикателство днес обаче е скоростта на промяна – толкова неща се преобърнаха за кратко време и днес Данон, както всяка компания трябва да намери нов път към потребители с нови нагласи, през нови канали за продажба, в една нова реалност в „новото нормално“. Това ново дойде изведнъж, а за един бизнес с многогодишна история е трудно да направи трансформация толкова бързо. Затова скоростта на промяна е ключова в този момент и за да се адаптираме по-бързо ние разчитаме на гъвкавостта (т.нар. agility) на чудесния екип на Данон.

    Какви бизнес и житейски уроци научихте от Covid кризата?
    Най-големият бизнес урок, който получих, беше точно за скоростта на трансформацията – промяната може да се случи за един ден и не е важно дали си подготвен за нея, а колко бързо ще се адаптираш. В личен аспект се научих най-вече да ценя здравето, както и времето, прекарано със семейството. Тази пролет ще запомня ранните сутрини не със задръстванията в София, а с направените палачинки за децата и възможността да обядвам със семейството си между многото видео срещи. 

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори БНП Париба
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Теленор
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Bridgestone
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори ИКЕА
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кеш Кредит
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Mars
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Equinix
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори А1
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори BILLA
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори AtScale
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Мнемоника
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Монделийз
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Kaufland
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Параграф 42
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Тимбарк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Cargotec
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Tek Experts
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Paysafe
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Sanofi
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Nestle 
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Adecco
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Easy consult
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Райфайзенбанк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кока-Кола ХБК
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Карлсберг
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Транспрес

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 минута
    От началото на годината Kaufland инвестира 300 000 лв. в контрол на качеството
    Компанията извършва над 12 000 проверки на качеството на асортимента си всяка година
    преди 30 минути
    преди 15 часа
    ЕК предлага бюджет за догодина от 189,3 млрд. евро
    Сред приоритетите му са икономическо възстановяване, стратегическа автономност и създаване на работни места
    преди 15 часа
    Melexis: Планираме до края на 2023 да разширим екипа си в България с още 70 души
    1.1 млрд. чипа е доставил българският екип на Melexis през 2022
    преди 17 часа
    ЕС отпуска 1.23 млрд. за подобряване на психичното здраве
    Около 84 млн. души в ЕС са били засегнати от проблеми, свързани с психичното здраве, още преди пандемията
    преди 18 часа
    Teva инвестира 15 млн. евро в ново производство в Троян
    То ще увеличи работещите в завода до 300 души