четвъртък, 29 октомври 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1421 прочитания

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори CLICO

    Магдалена Гамишева, търговски директор на компанията, пред Economy.bg
    01 октомври 2020, 11:09 a+ a- a

    Магдалена има повече от 15 години опит в сферата на продажбите и продуктовия мениджмънт в ИТ сектора. От две години тя е част от екипа на CLICO, като до този момент е заемала длъжността продуктов и търговски мениджър, с изпълнени проекти в различни направления, част от които финанси, телеком, производство и публичен сектор

    Как кризата с коронавируса се отрази на компаниите в България? Какви предизвикателства срещнаха и пред какви са изправени в момента? Как ще се случва завръщането в офисите и при какви правила за работа? Economy.bg потърси отговори от мениджъри на водещи компании в България. Как CLICO България преминава през настоящата ситуация разказва Магдалена Гамишева, търговски директор на компанията.  

    CLICO България е специализиран дистрибутор за решения в областта на сигурността и изграждането на мрежи, управлението и техническата поддръжка. Част е от полската компания CLICO с пазарни позиции в Полша и Източна Европа.

    Как ситуацията се отрази на Вашия сектор?
    Извънредното положение заради COVID-19 се отрази на всички сектори. Занимавайки се с технологични продукти ИТ секторът беше много подготвен за бързо преминаване към новото нормално. Най-много ни липсваха личните срещи с клиенти, защото нашата работа е свързана с провеждането на много семинари, обучения и представяния на нови технологии. Дори до последно се надявахме да не отменяме ежегодната ни конференция за киберсигурност Sofia CyberSec, планирана за 24 март, на която запознаваме нашите клиенти и партньори с новите технологии за защита на ресурсите им и провеждаме технологични лаборатории за различни решения с топ специалисти в областта, събрани от много страни. Въпреки кризата успяхме дори да добавим още доказани лидери (SentinelOne и Micro Focus) към нашето портфолио от производители.

    Бяхме и доста ангажирани, защото много от производителите предоставиха безплатни услуги за своите верни клиенти, което се отрази благоприятно във времето на кризата. 

    Оптимизирахте ли някакви разходи и наложи ли се да съкратите служители?
    Служителите са нашия най-ценен актив и се радвам, че не се наложи да се разделим с никого, напротив - посрещнахме нови колеги и сме в процес на търсене на още кадри. Ние заемаме второ място в годишната класацията Топ 50 най-ефективни ИТ компании за 2019 в България, което показва, че компанията ни е с балансирани разходи и не беше нужна тяхната оптимизация. 

    Каква част от служителите Ви преминаха на режим хоум офис? Кога и как се случи това?
    Като част от международна компания с офиси в много държави бяхме напълно готови да работим отдалечено.

    Държим поставените цели да са изпълнени в срок. Кога, как, откъде, за нас е без значение. Всеки човек е уникален и избира различни пътища, по които да достигне целта. Затова дадохме избор на колегите да преценят сами как ще са най-продуктивни в създалата се ситуация. Част от колегите бяха в офиса всеки ден, други прецениха, че ще им бъде по-комфортно да работят само от вкъщи. Аз предпочетох хибриден подход и бях в офиса по няколко дни в седмица.

    В самото начало въведохме ежедневни отдалечени срещи на екипа, заложихме на обновяване и обогатяване на знанията ни, след което се фокусирахме в провеждане на множество уебинари за различните производители, които представяме ексклузивно на българския пазар. 

    Как се/ще се случва завръщането в офисите? Как изглежда офисът Ви сега?
    Офисът ни вече изглежда като преди кризата, с изключение на това, че не провеждаме сертифицирани обучения на място в залата. Тях също ги провеждаме изцяло онлайн. 

    Като се замисля, традицията ни някой да носи домашно приготвен сладкиш в понеделник не сме я спазвали отдавна. :)

    Въведохте ли някакви нови правила за работа? Променихте ли политиката си за хоум офис?
    Не, както вече споменах, за нас е важно работата да е свършена. На всеки му се налага да свърши и лични ангажименти понякога през работния ден, затова и преди кризата не сме държали хората да са “закотвени” на бюрата си и не сме имали ограничения за работа от вкъщи. Доволни сме, че екипът ни се състои от отговорни и целеустремени колеги, които разбират нашата политика.

    Как новият начин на работа се отразява на ефективността и продуктивността? Как измервате резултатите?
    Може би имахме щастието, че начинът ни на работа почти не се промени и затова не отбелязахме спад в ефективността и продуктивността. Напротив, промяната и работата от вкъщи вдъхновиха и фокусираха колегите, в резултат на което се родиха много нови идеи. 

    Какви са нагласите сред служителите – липсва ли им офисът, искат ли да се завръщат или предпочитат да продължат да работят от дома си?
    Тъй като колегите можеха сами да избират откъде да работят спрямо техните нужди и нагласи, този проблем не е на дневен ред в нашия екип.

    Прилагате ли някакви нови подходи за ангажиране на хората, въведохте ли нови инициативи?
    Извънредната ситуация промени рязко начина на работа за всички. Ние решихме да обърнем внимание и поглед към нашите партньори, като помогнем да обновят и обогатят знанията си в сферата за киберсигурността. Убедени сме, че зад всеки успешен проект и доволен клиент стоим заедно с тях и им помагаме с експертиза и трансфер на нашите знания. Затова решихме да проведем за първи път CLICO Partner Sales Academy - поредица от 12 уебинара, на които говорим за различните предизвикателства, пред които са изправени техните клиенти и как могат да им помогнат да ги разрешат. В кратки едночасови сесии говорим за различните решения (EDR, WAF, PAM, SIEM, UEBA, NGFW и т.н), защо е критично въвеждането на повечето от тях в различните сектори, както и за допълнителните ползи за бизнеса при въвеждането им. Изключително сме доволни, че почти всички ИТ компании редовно посещават академията ни и сме сигурни, че това ще доведе до положителни резултати.

    Какви предизвикателства срещнахте и пред какви сте изправени в момента?
    Най-голямото предизвикателство за нас беше как ефективно да продължим работата с нашите клиенти. Облагодетелствани сме, че технологиите са достатъчно развити, за да имаме начин на ефикасна комуникация с тях. Възможността за отдалечен и сигурен достъп ни позволи да продължим да провеждаме на консултации. Не искам да си представям как би изглеждала работата, ако тази криза се беше случила с технологии от преди 10-15 години. Сигурна съм, че щяхме да намерим правилния подход, но със сигурност за всички щеше да бъде доста по-трудно.

    Какви бизнес и житейски уроци научихте от Covid кризата?
    Много компании, които имаха въведени решения за сигурност, при обявяването на извънредното положение успяха с малки инвестиции да осигурят лесен, бърз и сигурен начин да продължат работата на техните служите отдалечено. Други трябваше да преобърнат целия начин на работа, да въведат нови процедури и практики, което отнема време и води до загуби. Според мен въвеждането на надеждни, световно доказани, сигурни решения, които лесно се интегрират с други такива е основно и важно правило при развитие на бизнеса.

    ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори StorPool Storage
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Данон Сердика
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори БНП Париба
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Теленор
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Bridgestone
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори ИКЕА
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кеш Кредит
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Mars
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Equinix
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори А1
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори BILLA
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори AtScale
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Мнемоника
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Монделийз
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Kaufland
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Параграф 42
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Тимбарк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Cargotec
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Tek Experts
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Paysafe
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Sanofi
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Nestle 
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Adecco
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Easy consult
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Райфайзенбанк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кока-Кола ХБК
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Карлсберг
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Транспрес

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 минути
    Министър Вълчев: Електронното обучение има своите дефицити
    Личното ми мнение е, че училищата не трябва да се затварят първи, а последни
    преди 32 минути
    Държавата ще отпусне 1,5 млн. лв. за антигенни тестове
    Работи се контактните лица да получават SMS от РЗИ, за да се избегне забавянето
    преди 1 час
    Франция влиза в нова национална карантина
    Тя ще продължи поне до 1 декември
    преди 1 час
    преди 3 часа
    преди 3 часа
    Мелбърн свали карантината след 11 дни
    Щатът Виктория не е регистрирал нито един нов случай на Covid-19 от началото на седмицата