Програмата Beyond на JA България е насочена към студенти и млади професионалисти, които желаят да развиват иновативни идеи и бизнес модели
До 30 октомври е активен периодът за кандидатстване във втория сезон на програмата за предприемачи Beyond на Джуниър Ачийвмънт България (JA Bulgaria), съобщиха от младежката организация.
Програмата е насочена към студенти и млади професионалисти, които желаят да развиват иновативни идеи и бизнес модели, в сферите на дигиталните иновации в медицината и здравеопазването, умни градове и общности, суровини, кръгова икономика и устойчивост. Продължителността е 8 месеца, като провеждането е смесено онлайн и на място в гр. София. Проектът е подкрепен от международни компании в областите на фармацията, финансите и информационните технологии, като крайната цел е да се достигне до ефективни иновации, които да се превърнат в реален бизнес.
Участниците в програмата преминават през 3 основни фази – образователна, тестова и пазарна. В образователната фаза, начинаещите предприемачи се запознават с доказани методологии за създаване на иновации. Вече събрали необходимите познания, в тестовата част те започват да експериментират с идеите си, така че да открият точната пазарна ниша и бизнес модел. В края на пазарната част предприемачите създават прототип на продукта/услугата и започват да го предлагат на потенциални клиенти. Програмата е отворена към идеи от всички области, като фокусът е към проекти в няколко бизнес направления – дигитални иновации в медицината и здравеопазването, умни градове и общности, суровини, кръгова икономика и устойчивост.
В първия сезон на Beyond се отличиха 2 компании, които грабнаха вниманието на инвеститори и бизнес организации. Първата компания, WHISP – разработва платформа, насочена към по-лесното интегриране в здравната система на хора, които сменят страната на пребиваване. Компанията бе отличена с награда от Microsoft на европейското състезание за млади предприемачи „JA Enterprise Challenge 2020”, на което домакин бе Гърция. Втората компания, STS изгражда социално отговорен бизнес, създавайки суровина от фасове за цигари.
Тази година организаторите и техните партньори си поставят за цел да дублират успешните истории и да разпалят предприемаческата искра и начин на мислене в десетки университети в страната.