понеделник, 26 октомври 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1337 прочитания

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Acronis

    Станислав Протасов - съосновател на Acronis, и Пламен Тошев - управляващ директор на Acronis България, пред Economy.bg
    07 октомври 2020, 11:08 a+ a- a

    От ляво надясно: Пламен Тошев - управляващ директор на Acronis България, и Станислав Протасов - съосновател на Acronis

     Как кризата с коронавируса се отрази на компаниите в България? Какви предизвикателства срещнаха и пред какви са изправени в момента? Как ще се случва завръщането в офисите и при какви правила за работа? Economy.bg потърси отговори от мениджъри на водещи компании в България. Как Acronis преминава през настоящата ситуация, разказват Станислав Протасов - съосновател и Technology President на Acronis, и Пламен Тошев - управляващ директор на Acronis България. 

    Как ситуацията се отрази на Вашия сектор?
    Станислав: Бих искал да спомена две интересни тенденции. Някои индустрии преминават през тежка криза. Някои бизнеси, като например туризма, са най-засегнати. Всички сектори се намират в определено състояние на готовност, наблюдавайки развитието на настоящата ситуация. Несигурните времена карат хората да започнат да спестяват.

    Друга тенденция обаче го балансира. Работейки от вкъщи, хората активно използват ИТ системите отдалечено.

    Zoom и други платформи за виртуални видеоконференции стават все по-популярни, показвайки ни колко сме зависими от технологиите в наши дни.

    Ролята на данните и важността на киберзащитата им нарасна. И тъй като ние защитаваме всички работни натоварвания, приложения и системи, нашите услуги са силно търсени. Бизнесът ни продължава да се развива, въпреки че, разбира се, ситуацията е нестабилна и тревожна и ние също наблюдаваме как се променя.

    Оптимизирахте ли някакви разходи и наложи ли се да съкратите служители?
    Пламен: Краткият отговор е не. Акронис расте бързо в глобален мащаб и с оглед на стратегическото решение да превърне офиса в София в най-големия развоен център на компанията, продължаваме да разширяваме екипа.

    Каква част от служителите Ви преминаха на режим хоум офис? Кога и как се случи това?
    Пламен:
    От началото на март следим много внимателно ситуацията с Covid-19 в световен мащаб. Както знаете, Акронис има офиси в 18 държави и поради тази причина сме създали специален екип, включващ едни от най-големите международни специалисти по вирусология, който ни съветва за мерките. След първите потвърдени случаи в София много бързо взехме решение да изпратим всички служители от рискови групи вкъщи, а от 16.03 целият офис премина в дистанционен режим на работа. 

    Как се/ще се случва завръщането в офисите? Как изглежда офисът Ви сега?
    Пламен: Продължаваме да следим ситуацията и не бързаме да предприемаме мерки, които потенциално могат да застрашат здравето на нашите служители. Единственото облекчение, което сме приложили, е възможността за работа от офиса след индивидуално разрешение и при спазване на строги мерки за безопасност, включващи честа дезинфекция, дистанция и носене на маски. Ето защо над 90% от служителите ни в София продължават да работят от вкъщи.

    Въведохте ли някакви нови правила за работа? Променихте ли политиката си за хоум офис? 
    Станислав: Местните власти на почти всички страни, където имаме офиси, препоръчаха работа от вкъщи.

    Работим от домовете си според нашата офис политика и дори когато ситуацията се нормализира, служителите ще имат възможност да работят повече от вкъщи при желание от тяхна страна. Това ще се определя от прекия ръководител – през кои дни екипът ще се събира и ще работи от офиса и през кои дни може да работи отдалечено.

    Все още нямаме готовност с наша собствена политика, но ще бъдем гъвкави относно работата от вкъщи и ще дадем възможност на хората да работят отдалечено около 40-60% от работните часове. Въпреки това ще е необходимо известно наблюдение и това ще бъде прилагано с оглед на ефективността и продуктивността. 

    Как новият начин на работа се отразява на ефективността и продуктивността? Как измервате резултатите?
    Станислав: Измерването на резултатите е доста просто в инженерството, тъй като инструменти като управление на конфигурациите (configurations management), система за контрол на версиите (source control) и системи за управление на изискванията (requirements management systems) са използвани и преди пандемията, като те предоставят обективна информация за производителността. За хората, които не правят продукти, измерваме броя на обажданията, сключените сделки и т.н. Интересен факт е, че с преминаването на отдалечен режим на работа цялостната ефективност и продуктивност на служителите е нараснала с 15% - 25%. 

    Какви са нагласите сред служителите – липсва ли им офисът, искат ли да се завръщат или предпочитат да продължат да работят от дома си?
    Станислав: Според проучването на нашата компания, около 15% от всички служители искат да работят от вкъщи, други 15% искат да работят от офиса. Останалите 70% искат да комбинират работа от вкъщи и от офиса. Поради тази причина, не предвиждаме затваряне на офиса.

    Изненадващо много хора се чувстват депресирани, работейки от вкъщи, тъй като преди всичко сме човешки същества. Затова полагаме усилия, насочени към включване на хората в социални дейности.

    Организираме виртуални корпоративни срещи на цялата компания (town halls), образователни уебинари и онлайн курсове за деца. Това помага на хората да се чувстват ангажирани и оказва върху тях положително въздействие.

    Какви предизвикателства срещнахте и пред какви сте изправени в момента?
    Пламен: Бих разделил предизвикателствата в няколко групи. Чисто техническите включват сигурността на фирмената информация в условията на работа от вкъщи, лесния достъп до всички ресурси и наличието на подходящи устройства за работа за всеки служител. За щастие, Акронис разработва решения именно гарантиращи защитата и достъпа до информация – Acronis Cyber Protect и Acronis Cyber Files.

    Друга група предизвикателства са свързани с емоционалното състояние на нашите служители в условията на световна пандемия, ограничения в придвижването и увеличаваща се безработица. Тук искам да изкажа своята благодарност към всички служители на Акронис в София, които не само че успяха да преминат в един съвсем различен режим на живот, но и продължават да изпълняват служебните си задължения на изключително високо ниво. Не на последно място, някои от нашите парньори и клиенти изпитват сериозни финансови затруднения поради спада в световната икономика и пълното блокиране на някои сектори. Ето защо Акронис от самото начало обяви безплатен достъп до голяма част от услугите си до края на юли, с цел да им дадем глътка въздух и възможност да изготвят своите планове за справяне с кризата.

    ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Endava
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори CLICO
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори StorPool Storage
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Данон Сердика
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори БНП Париба
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Теленор
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Bridgestone
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори ИКЕА
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кеш Кредит
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Mars
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Equinix
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори А1
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори BILLA
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори AtScale
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Мнемоника
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Монделийз
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Kaufland
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Параграф 42
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Тимбарк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Cargotec
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Tek Experts
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Paysafe
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Sanofi
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Nestle 
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Adecco
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Easy consult
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Райфайзенбанк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кока-Кола ХБК
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Карлсберг
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Транспрес

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    Премиерът Борисов е с Covid-19
    Той е с общо неразположение и за момента е на домашно лечение
    преди 1 ден
    Нощните заведения в София затварят врати до 8 ноември
    Ще бъде разширен капацитетът на лечебните заведения за болни от Covid-19
    23 октомври 2020, 16:12
    Борисов: 5G мрежите са бъдещият гръбнак на нашите икономики
    Премиерът коментира с зам.-държавния секретар на САЩ придобиването на изтребители F-16
    23 октомври 2020, 14:54
    Турция е сред 5-те най-големи търговски партньора на България
    Двустранната търговия възлиза на близо 5 млрд. долара годишно
    23 октомври 2020, 14:18
    Гърция въвежда вечерен час в Атина и Солун
    Навсякъде в страната е задължително носенето на маска, както в закрити пространства, така и на открито
    23 октомври 2020, 14:13