петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3363 прочитания

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори TBI Bank

    Николай Спасов, главен оперативен директор на компанията, пред Economy.bg
    28 октомври 2020, 12:06 a+ a- a

    Николай Спасов е главен оперативен директор в TBI Bank. Той отговаря за ключови проекти като имплементацията на вътрешната банкова система, дигитализацията, както и устойчивото подобряване на работната среда в организацията

    Как кризата с коронавируса се отрази на компаниите в България? Какви предизвикателства срещнаха и пред какви са изправени в момента? Завърнаха ли се служителите в офисите и при какви правила за работа? Economy.bg потърси отговори от мениджъри на водещи компании в България. Как TBI Bank преминава през настоящата ситуация, разказва Николай Спасов, главен оперативен директор на компанията.

    Как ситуацията се отрази на Вашия сектор?
    Смятам, че банковият сектор е един от най-засегнатите от кризата, тъй като голяма част от хората ограничиха плащанията си и станаха много по-внимателни с разходите си. По време на извънредното положение, докато все още нямахме никаква яснота, целият сектор, включително и ние, се изправихме пред значителен спад в бизнеса. В стремежа си да поемем контрол над ситуацията и да минимизираме негативните последици, разработихме анти-Covid план, базиран на четири основни стълба: оптимизация на разходите, управление на ликвидността и най-важното – осигуряване на безопасна среда за нашите клиенти и служители. Не очакваме да достигнем нивата от 2019 година, но поетапно се възстановяваме. Всъщност нетната ни печалба за първото полугодие на 2020 година достигна 8,2 милиона евро, което е само с 16% по-малко за същия период на миналата година. В този смисъл отражението върху сектора е значително, но не необратимо. 

    Какви разходи оптимизирахте и наложи ли се да съкратите служители?
    Ние бяхме сред първите организации както на пазара в България, така и на този в Румъния, които започнаха още от началото на месец февруари да въвеждат мерки за увеличаване сигурността както на нашите клиенти, така и на всички служители. Още преди правителството да предприеме действия, ние въведохме необходимите мерки като разпространяване на дезинфектанти, маски и ръкавици за всички служители и най-вече за колегите в клонова мрежа, които са изложени на най-голям риск. Впоследствие се наложи да проведем частична оптимизиция на някои от ключовите ни процеси, което от своя страна доведе до оптимизация на работната сила - възможно най-минималната, но и много необходима, с яснотата, че оставаме отговорни към служителите си в двете държави и продължаваме да функционираме и обслужваме нашите клиенти. 

    Каква част от служителите Ви преминаха на режим хоум офис? Кога и как се случи това?
    Както вече споменах, още преди официалното обявяване на извънредното положение, ние отреагирахме изключително бързо и с изключение на критичните звена за бизнеса на банката, 90% от служителите преминаха на режим хоум офис. Това от своя страна изискваше много добра координация между всички звена в организацията и значителна инвестиция в ИТ оборудване за домашни условия. За колегите, на които се наложи да продължат да работят от Централно управление и клонова мрежа, бяха изготвени процедури за ограничено присъствие, правила за социално дистанциране и хигиенни мерки. Това не се оказа проблем за нас в TBI Bank, тъй като ние винаги сме се старали да бъдем по-гъвкави и сме залагали на предприемаческия начин на мислене, което е в основата на нашето корпоративно ДНК. 

    Как се/ще се случва завръщането в офисите? Как изглежда офисът Ви сега?
    Връщането в офиса ще се осъществи по изключително либерален начин. Правим всичко по силите си да има възможно най-малко хора в офиса, но също така позволяваме на служителите си да имат социален и работен контакт. Към момента извършваме промени в централните си офиси в България и Румъния на принципа „hot desk“ като целим това да се случи за над 60% от работните ни места, спазвайки правилото за отстояние на 1,5 м от всяка работна станция. Това ще даде възможност на нашите колеги да имат свободата да преценяват кога да дойдат и да работят откъдето си поискат; да се видят със своите колеги и партньори, с които трябва да реализират определената задача и да решат къде по най-удобен и продуктивен начин ще могат да извършват своите проекти и ангажименти. Разбира се, има и някои оперативни звена, за които се изисква фиксирано работно място, затова и търсим правилния баланс в осигуряването на спокойна и сигурна работна среда за всички наши служители. 

    Въведохте ли някакви нови правила за работа?
    В началото на февруари въведохме нови правила за работа, които включват осигуряване на дистанция между работните станции и поддържането на високи нива на дезинфекция и хигиена. Всъщност ние сме една от малкото банки, които имат седмична дезинфекция на всичките си локации. Това означава, че в неработно време специализиран екип посещава и извършва дезинфекция в офисите ни – не само в централите, но и в клоновете. Тази мярка позволи на служителите ни да се чувстват в по-голяма безопасност и премахна притесненията, които някои от тях вероятно са имали. Всички колеги бяха изключително ангажирани и подхождаха с разбиране и успяхме да преминем през този труден и предизвикателен период заедно като сплотен екип, което отново доказа колко големи професионалисти с приятелско отношение имаме в TBI Bank.

    Как новият начин на работа се отразява на ефективността и продуктивността? Как измервате резултатите?
    В организация като TBI Bank и най-малкото наличие на забавяне ще се отрази незабавно на работата ни, а клиентите ще са първите, които ще забележат. Така че, ако работата от вкъщи бе довела до ниска ефективност, това веднага щеше да бъде отбелязано от крайния потребител. Факт е, че още преди Ковид-19 имахме и продължаваме да имаме много ясни и ефективни процеси, което в създалата се ситуация позволи качеството и скоростта на нашите услуги да не пострада. А най-доброто, което наблюдаваме в момента е, че нашият екип е още по-мотивиран и отдаден към това да се адаптираме към новите нужди на клиентите ни.

    Какви са нагласите сред служителите – липсва ли им офисът, искат ли да се завръщат или предпочитат да продължат да работят от дома си?
    Голяма част от колегите ни искат да се върнат обратно в офиса. Разбира се, има други, които предпочитат да останат вкъщи при близките си, за да се чувстват по-спокойни. Ние сме организация, за която гъвкавостта и либералният подход са водещи. В този смисъл - стига да успяваш да се справиш със своите задачи, за нас няма никакво значение дали ще работиш от офиса или от вкъщи. 

    Прилагате ли някакви нови подходи за ангажиране на хората, въведохте ли нови инициативи?
    Още в самото начало на ситуацията придвижихме бързото имплементиране на Microsoft Teams за всички служители, за да можем да комуникираме активно чрез тази платформа във времена на социално дистанциране. Това доведе до по-голяма ангажираност от страна на нашите екипи и техните ръководители, тъй като започнаха да провеждат ежедневни виртуални срещи помежду си. Като екип със служители на различни пазари и от 15 националности отдавна сме свикнали с този тип комуникация, тъй като някои мениджъри от години управляват своите екипи дистанционно. В момента над 70% от колегите ни работят от вкъщи и от различни краища на света. Задачи се раздават чрез чатове, работни групи се събират във виртуални срещи и общо казано – голяма част от ежедневния ни работен процес е адаптиран към дигитални канали.

    Какви предизвикателства срещнахте и пред какви сте изправени в момента?
    Това, което ни предстои е една много интересна зима изпълнена с динамика. Единственото, което знаем със сигурност е, че ще бъде различна и поради тази причина следваме стария римски принцип – подготвени сме за най-лошото, но очакваме най-доброто. Така че от една страна сме готови, ако трябва да се вземат по-строги мерки. Но от друга страна начинът, по който се надяваме да се развие ситуацията е всичко да премине чрез по-стабилен и различен подход от този, който бе по време на извънредното положение.

    Какви бизнес и житейски уроци научихте от Covid кризата?
    Най-ценният урок е, че заедно продължаваме. Без значение колко често чуваме, че хората стават все по-отдалечени един от друг, ние всъщност продължаваме заедно – като екип, който прави всичко по силите си за нашите клиенти.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на TBI Bank в JOBS.bg тук

    ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Софарма Трейдинг
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Acronis
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Endava
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори CLICO
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори StorPool Storage
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Данон Сердика
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори БНП Париба
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Теленор
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Bridgestone
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори ИКЕА
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кеш Кредит
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Mars
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Equinix
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори А1
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори BILLA
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори AtScale
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Мнемоника
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Монделийз
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Kaufland
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Параграф 42
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Тимбарк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Cargotec
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Tek Experts
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Paysafe
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Sanofi
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Nestle 
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Adecco
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Easy consult
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Райфайзенбанк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кока-Кола ХБК
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Карлсберг
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Транспрес

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 12 минути
    TSMC планира да увеличи работната си сила до 100 000 души
    Най-големият производител на чипове наема с огромни темпове
    преди 15 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 16 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 17 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 19 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ