четвъртък, 08 декември 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4811 прочитания

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Anakatech

    Шай Сабах, Chief operating officer на компанията, пред Economy.bg
    02 декември 2020, 18:08 a+ a- a

    Как кризата с коронавируса се отрази на компаниите в България? Какви предизвикателства срещнаха и пред какви са изправени в момента? Завърнаха ли се служителите в офисите и при какви правила за работа? Economy.bg потърси отговори от мениджъри на водещи компании в България. Как Anakatech преминава през настоящата ситуация, разказва Шай Сабах, Chief operating officer на технологичната компания.

    Как ситуацията се отрази на Вашия сектор?
    Covid-19 ситуацията не оказа сериозно влияние върху нашия сектор. Като цяло имахме пречки, но компанията ни продължи да се развива както обикновено. Дори успяхме да наемем нови колеги и да разраснем екипите, както бяхме планирали. 

    Оптимизирахте ли някакви разходи и наложи ли се да съкратите служители?
    Една от най-положителните ни страни е това, че сме ИТ компания и именно това ни позволи да преминем към онлайн режим безпроблемно. Не сме се сблъсквали с проблеми при изпълнението на задачите, нито в производителността на работния процес, даже всъщност се случи точно обратното. Радвам се, че не се наложи да преминем през болезнени орязвания на заплати/бонуси, неочаквани съкращения и т.н. Служителите на Anakatech продължават да блестят и да развиват своята кариера, а и екипите ни продължават да се разрастват с добри темпове. С гордост бих могъл да кажа, че от началото на март месец към момента разраснахме екипите си с близо 70 професионалисти в различните отдели.

    Каква част от служителите Ви преминаха на режим хоум офис? Кога и как се случи това?
    Всички колеги преминаха в режим home office още след налагането на първата карантина през месец март. Дори и в момента колегите ни продължават да работят от вкъщи, като ние предоставихме необходимото оборудване и софтуер на всеки член на екипа ни, за да продължи работният процес по най-добрия начин. 

    Как се/ще се случва завръщането в офисите? Как изглежда офисът Ви сега?
    Нашият офис е като втори дом за нас и вярвам, че завръщането в офиса е нещо, което нашите служители със сигурност очакват с нетърпение. Офисът ни – модерен и цветен, разположен в центъра на София, е изпълнен с добри хора, много усмивки, храна, напитки, различни игри като джага, дартс, дори имаме и телескоп, даващ възможност да се полюбуваш на 360-градусова гледка към София от 20-ия етаж. В момента, за съжаление, офисът ни е празен и тих. 

    Въведохте ли някакви нови правила за работа? Променихте ли политиката си за хоум офис?
    Anakatech е компания, но преди всичко е и семейство. Горд съм да кажа, че следейки нашите усилия и резултати, всеки член на екипа на всяко ниво има своя принос и отговорност за успеха на компанията, сякаш тя е негова собствена. Това необичайно отношение означава, че не е необходимо да се имплементират нови правила за работа, тъй като ние се доверяваме и очевидно осъзнаваме страхотните резултати, които нашите екипи постигат. Предвиждам, че нашата политика за home office ще бъде преразгледана, след като се завърнем в офиса.

    Как новият начин на работа се отразява на ефективността и продуктивността? Как измервате резултатите?
    Всички оперативни единици са базирани на производителност, или с други думи, са доста лесни за измерване. Новият начин на работа позволи на служителите да работят по-свободно в различните часове на деня, така че работата и личният им живот да са добре балансирани. Този баланс само  подобри ефективността и производителността и ни доказа, че дори и работейки отдалечено, колегите ни са все така всеотдайни в работата си.

    Какви са нагласите сред служителите – липсва ли им офисът, искат ли да се завръщат или предпочитат да продължат да работят от дома си?
    От известно време сме в тази епидемична ситуация, но свикнахме с новата нормалност за дистанционна работа. Но да, липсват ни офис средата, колегите, съвместните обеди, срещите за brainstorming на нови идеи, малките разговори около кафе машината, паузите за цигари, организационните събирания и всички други неща, с които компанията редовно ни глези. В момента организираме различни онлайн събития - последното беше тематичен куиз, но липсва атмосферата и това, че се виждаме през камера не ни е достатъчно.

    Прилагате ли някакви нови подходи за ангажиране на хората, въведохте ли нови инициативи?
    Не е нищо ново, но ключов елемент в лидерските роли е да се осъществява реална връзка със служителите - да се грижим за тяхното благосъстояние и този естествен подход ни държи ангажирани един към друг. В допълнение, нашият HR екип работи изключително усърдно всеки ден и се е заел със страхотни инициативи за изпращане на подаръци и показване на признание към всички за усилията в тези нови условия на работа, провеждане на онлайн игри, различни предизвикателства във вътрешните ни канали и много други. В края на всеки месец имаме Anakalife събития, в които правим ретроспекция на бизнес резултатите за месеца, споделяме всички поводи за радост и гордост. Най-новата ни инициатива е свързана с осиновяването на кошер, като, освен че по този начин подпомогнахме български производител, изненадахме колегите с домашен мед за подсилване на техния имунитет. Определено ще продължим усилията ни в посока благосъстоянието, комфорта и здравето на нашите колеги. 

    Какви предизвикателства срещнахте и пред какви сте изправени в момента?
    Преди винаги е съществувало желание за реализиране на 4-дневна работна седмица и работа от вкъщи (така че да се балансират работата и личният живот), но ситуацията с Covid-19 реши това вместо нас. Onboarding процесът и обучението на служителите остава непрекъснато предизвикателство през този период, когато се провежда дистанционно. Това включва и представянето на нови служители на техните екипи и на организацията като цяло. Смея да твърдя, че имаме много добри практики в тези области.

    Какви бизнес и житейски уроци научихте от Covid кризата?
    Един от най-добрите ми научени уроци от Covid кризата е, че всичко е временно (точно като кризата), но в момент на промяна, човек трябва да осъзнае и да се адаптира към промяната и нейните възможности. Те са там, просто трябва да гледаме позитивно на нещата.

    Видео за компанията като работодател вижте в профила на Anakatech в Jobs.bg ТУК.

    ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори dm
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Astound Commerce
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Sitel
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори TBI Bank
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Софарма Трейдинг
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Acronis
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Endava
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори CLICO
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори StorPool Storage
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Данон Сердика
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори БНП Париба
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Теленор
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Bridgestone
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори ИКЕА
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кеш Кредит
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Mars
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Equinix
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори А1
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори BILLA
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори AtScale
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Мнемоника
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Монделийз
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Kaufland
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Параграф 42
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Тимбарк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Cargotec
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Tek Experts
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Paysafe
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Sanofi
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Nestle 
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Adecco
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Easy consult
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Райфайзенбанк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кока-Кола ХБК
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Карлсберг
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Транспрес

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 8 часа
    За първи път: Търговията ни със Северна Македония достигна 1 млрд. евро през 2022
    Бизнес форум с над 150 представители на бизнеса и търговските камари от двете страни се проведе в Скопие
    преди 8 часа
    преди 9 часа
    Финтех компанията ITF набра 2 млн. лв. от борсата
    Това е 5-то успешно IPO на beam пазара за тази година
    преди 10 часа
    ЕК одобри 5.6 млрд. евро за българското земеделие до 2027
    Планът ще подкрепи създаването на близо 9500 работни места и 650 инфраструктурни инвестиции в селските райони
    преди 10 часа
    Авиационният сектор ще излезе на печалба през 2023 г.
    Според прогнозите на IATA това ще се случи за първи път от настъпването на пандемията през 2019 г.
    преди 15 часа
    Какво предстои за банките през 2023?
    Банките ще трябва да търсят нови източници на стойност в дългосрочен план, сочи анализ на Делойт