Силвия Петрова, People Partner в TBI Bank, пред Economy.bg
Силвия Петрова, People Partner в TBI Bank
Covid-19 се отрази и на процесите по подбор в компаниите. Как ще попитаме HR професионалисти и мениджъри от водещи компании в България. Какво се промени в процеса по подбор в TBI Bank, разказва Силвия Петрова, People Partner в банката, пред Economy.bg.
Вече всички осъзнахме, че Covid-19 няма да си тръгне толкова бързо, колкото нахлу в живота ни. И да, той преобрази света напълно. Промени значително не само социалното и икономическо състояние на обществото и организациите, но и коренно преобърна поведението и начина на мислене на хората. Търсенето и наемането на служители също не беше подминато от тази нова реалност. По отношение на подбора промяната настъпи най-общо в две основни посоки: нуждите на компаниите от нови кадри и начинът, по който се провежда процесът.
Нуждите на компаниите за набиране на нови кадри: Covid-19 промени нуждите от кадри в повечето компании и, естествено, въздействието беше различно в различните сектори. Заради извънредното положение, а впоследствие и поради частичния локдаун много компании бяха принудени да прекратят дейността си, временно да затворят или да съкратят известен брой служители. В резултат на това, процесът на търсене и наемане на кадри в много организации бе поставен на „пауза“ докато кризата отмине.
За щастие, ние в TBI Bank овладяхме ситуацията успешно. За разлика от много компании, нашата продължи да търси и наема хора, но трябваше да се адаптираме бързо към новото нормално. Макар при нас нуждите за наемане на нови кадри да не бяха засегнати, определено почувствахме промяна в нагласите на кандидатите. Сега повече от всякога, хората избират своя работодател спрямо споделените ценности. Търсещите работа искат работодател, който ще им предложи дългосрочни взаимоотношения и възможност за устойчив растеж.
Като специалисти, откриващи и развиващи таланти, ние трябва да разберем и съпреживеем нуждите на кандидатите, за да можем да намерим най-доброто решение за тях и за бизнеса, в който оперираме.
Критериите при нас в TBI Bank не са никак сложни – образованието и професионалният опит са важни, но личната мотивация, отдадеността и енергията са истински определящият фактор. Те превръщат настоящия кандидат за работа в бъдещ колега, който ще се чувства добре в нашата организационна култура.
Процесът по подбор: Най-голямото ни предизвикателство беше да се преборим с традиционното желание на всеки специалист подбор и мениджър да се срещне лично, на живо, с кандидата. Трябваше да осигурим едновременно възможността за качествена интеракция помежду им, без да излагаме на риск безопасността на нашите колеги и кандидати.
За някои компании, които се уповаваха на стария начин на работа и срещи лице в лице, преминаването в напълно онлайн провеждане на интервютата, се оказа истински кошмар. От друга страна, компании като TBI Bank, които вече използваха модерни програми и софтуер още преди Covid-19, се адаптираха бързо и изцяло виртуалният процес по подбор се случи и продължава да се случва с лекота.
Covid-19 не доведе до съществена промяна в работата на нашия HR отдел, но със сигурност ускори процеса на наемане и интегриране на новите служители. Друга причина да сме една крачка напред пред много други, е, че още преди Covid-19 ние бяхме отворени за хора от цял свят. Нашият екип с представители от над 15 националности е доказателство за това.
Въпреки извънредното положение, ние успяхме и продължаваме да успяваме да посрещаме нови колеги както на местно, така и международно ниво.
Светът се промени. Новото нормално изисква дистанционно, безгранично и дигитално набиране на таланти. Ние сме готови… а вие?
Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на TBI Bank в JOBS.bg тук
ВИЖТЕ ОЩЕ: