неделя, 28 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3601 прочитания

    Какви са позитивите от пандемията за компаниите в България?

    Пред Economy.bg коментират лекторите в третото издание на форума Еmployer Branding RЕstart
    19 януари 2021, 17:37 a+ a- a

    Пандемията постави пред много изпитания и предизвикателства компаниите в България. Но наред с трудностите и негативите тя предизвика и много положителни промени. Кои са те попитахме мениджъри от водещи компании, които са лектори в третото издание на форума Еmployer Branding RЕstart.

    Събитието се организира от българската компания за корпоративни събития PARTY MANAGEMENT и се проведе виртуално на 20 януари под надслов Disrupted in Transformation.

    Юлиян Маслянков, изпълнителен директор TBI Info и HRM Solutions:

    COVID-19 „отвори очите“ на повечето компании за иновации и развитие

    Като професионалисти в сферата на ИТ бизнеса винаги сме с поглед в бъдещето и прилагаме иновационните технологии и в нашата работа. Затова бяхме подготвени за ситуацията, която предизвика COVID-19. Но много компании, които имаха задръжки към автоматизирането на процеси и отлагаха дигиталната трансформация, срещнаха трудности – драстично изостанаха или не успяват да се развиват със същия темп заради кризата.

    Пандемията извади на светло ключови проблеми в работата им и показа належащата нужда от внедряването на технологични решения за по-ефективни бизнес процеси. Хубавото е, че иновативните дигитални продукти вече са достъпни за всеки бизнес и задръжките във връзка с инвестицията на средства или притеснения, свързани с процесите по интеграция, са неоправдани. Освен скъпите продукти, съществуват и low-code решения, които са ефективни и ценово, независимо от мащаба на дейността й.

    Подехме и такава кампания – подадохме ръка с безплатни IT консултации и безплатен достъп до технологии в помощ на компаниите, които се опитваха да спасят работни места и да избегнат цялостни загуби в резултат от пандемията. Така те имаха възможност да тестват решения с нисък код и сами да се убедят в полезността и достъпността на тези продукти. COVID-19 „отвори очите“ на повечето компании за иновации и развитие, което определяме като плюс и за нас, и за бизнеса като цяло.  

    Катерина Шопова, директор „Човешки ресурси“, Лидл България:

    Пандемията наложи да сме гъвкави и да взимаме бързи решения

    Кризата за пореден път ни показа, че за всяка компания е важно да има солидна стратегия за управление на хора, доверие, диалог, лидерство и общи ценности. Пандемията наложи да сме гъвкави и да взимаме бързи решения, но ключовото за справяне с промените е още преди настъпването им да си изградил здрави основи на организацията и правилно да си поставил приоритетите си.

    Хората са в центъра на всеки успешен бизнес. Затова в Lidl ценим хората си и устойчиво създаваме среда за пълноценен живот, развитие и подкрепа. Това дава резултат – нашите служители ни оценяват високо като работодател, доверяват се на мениджмънта и в постоянен диалог сме готови да посрещаме заедно и трудните, и хубавите моменти. Като цяло промените развиват лидерите, учат на адаптивност, провокират реформи и успех в дългосрочен план – стига да подходим към тях с правилната нагласа. 

     

    Полина Декова, маркетинг мениджър, Модис България:

    Оптимизирахме работните процеси в дигитална среда и изградихме нова култура за успешна комуникация

    Въпреки масовия негативен ефект върху различните бизнес сектори, за нас пандемията имаше и редица позитиви. През изминалите месеци успяхме да променим начина на работа и управление на работните процеси.

    Успешно наложихме онлайн общуването на всички нива в организацията, успяхме да оптимизираме работните процеси в дигитална среда и да изградим нова култура за успешна комуникация.

     

    Елена Спирина, управител на PARTY MANAGEMENT:

    Covid-19 ни донесе допълнително време за създаване на добър екип, нови клиенти и нови решения

    Пандемията ни отне дигиталното предимство, което имахме в сравнение с конкуренцията. Винаги сме били в течение с тенденциите на глобално ниво и се стремим да прилагаме иновации ежедневно. Ние имахме достъп до ивент тенхнологии с партньори от чужбина отпреди 5 години и въпреки активното им предлагане имаше слаб интерес в сравнително консервативния бизнес в България. Именно за дигитални игри, мобилни приложения за събития, които ти дават достъп до регистрации и плащане, мейлинг и чек-ин на място, нетуъркинг, виртуални изложения с щандове и др., с много добри статистики и проследяване на поведението на потребителите. Също така гласуване в онлайн анкети, задаване на въпроси онлайн, проследяване на удовлетвореност от събитията и лекторите с рейтинги.

    Този тип дигитални решения се възприемаха като нещо иновативно, но излишно и скъпо. 

    Планирахме голямо хибридно събитие, което да покаже ползите. Глобалната промяна покрай Covid-19 промени това на 360 градуса. 

    Появиха се нови доставчици, море от нови решения, а клиентите започнаха да правят сами виртуални срещи, които да наричат „конференции“, въпреки че възможностите едно виртуално събитие да е wow са много по-големи, но изискват все пак и бюджет. В България все още се смята, че щом нещо е онлайн, то трябва да е безплатно или почти, което е далеч от възможностите за wow виртуално събитие, зад което стоят екип от хора, софтуерни и хардуерни решения. Ситуацията, която предизвика COVID-19 (защото събитията на практика изчезнаха), изискваше от нас да се адаптираме и да променим стратегията си буквално за 1 месец. Засилихме комуникацията по дигиталните решения и разнообразихме портфолиото си от предлагани услуги. Спечелихме от това. 

    Covid-19 ни донесе допълнително време за създаване на добър екип, нови клиенти и нови решения. Гъвкави сме, всяка посока е предпоследна в стратегията, ако виждаме, че няма да доведе до желаните резултати я променяме.

    Георги Малчев, управител, Xplora:

    Увеличихме свободата за решение и избор на най-добро решение от хората в екипа

    Пандемията беше време за действие във всяка компания. Засилихме комуникацията - в последователност „Защо”, и после  „Какво” в екипа. Увеличихме свободата за решение и избор на най-добро решение от хората в екипа.

    Засилихме към клиентите анализите и препоръките на база ценно поведение на потребителите в момента - търсения, гледане на дълги видеа, четене на специфично съдържание.

    Запазихме гъвкавото планиране, включително и форматите на онлайн и офлайн срещи и коопериране. 

    Нарушихме практиката да имаме неформални събирания на екипа на по питие и да имаме запомнящи се тиймбилдинги. Но скоро очакваме да имаме и тази възможност.

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 дни
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 2 дни
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 2 дни
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 2 дни
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 2 дни
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години