петък, 20 май 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1804 прочитания

    Ученици и студенти стават мениджъри за един ден по „работни пантофи“

    Как ще протече инициативата на Junior Achievement Bulgaria тази година, пред Economy.bg разказва изпълнителният директор Милена Стойчева
    17 март 2021, 09:53 a+ a- a

    На 23 март 2021 ученици и студенти от цялата страна ще имат възможността за ден да станат част от екипа на водещи български и международни компании в изцяло нова дигитална среда в рамките на 19-то издание на „Мениджър за един ден“.  Как ще протече инициативата на Junior Achievement Bulgaria тази година, пред Economy.bg разказва изпълнителният директор Милена Стойчева.

    С какво тазгодишното издание на „Мениджър за един ден“ ще е различно?

    „Мениджър за един ден“ за първи път във виртуален формат. Как върви организацията и какво ще е различното тази година?
    Това ново ежедневие, което се превръща в нашата нова реалност, е, от една страна, доста предизвикателно, но от друга страна смятаме, че точно то може да даде възможност за установяване на нов стандарт в начина ни на работа. Има голям интерес и това е изключителен шанс за младите хора от цялата страна да се включат и да преживеят работното ежедневие на компании от различни краища на България, включително и на международни. Географските граници не съществуват с виртуалното преживяване. Но в същото време липсва моментът на докосването, на човешките взаимоотношения, които правят общуването различно. Затова избрахме тази година инициативата да постави акцент върху качествената комуникация.

    А причината да изберем нов формат на „Мениджър за един ден“ е стремежът ни да открием новите възможности в тази друга реалност и съвместно с компаниите и институциите да изграждаме едно ново ежедневие и стандарт на общуване. Този нов стандарт все повече ще се налага и ние би трябвало да го прегърнем и да се подготвим за него. Аз и моите колеги смятаме, че едва ли ще стигнем до стария работен модел. Така че по-добре да приемем, че това е новата среда.

    Как ще протече инициативата? Как ще изглежда един работен ден на един млад мениджър при новия формат?
    В началото на този ден т.нар. наши „суперсили“ от ученици и студенти ще имат възможност да посетят различни отдели и да се срещнат с различни мениджъри. Тъй като в момента ситуация е такава, че голяма част от компаниите работят в режим хоум офис, участниците ще сложат „работни пантофи“ и ще се потопят в работната средата в различните компании. Ще работят съвместно по казуси, предизвикателства или съвместни решения, които компаниите домакини са подбрали. Денят ще бъде изцяло виртуален, но сме предвидили различни интерактивни изживявания. Дали сме препоръки на компаниите как да превърнат това преживяване в смесена реалност. Ще има общуване, представяне на решения, включително с видео материали. 

    В края на деня ще имаме възможност да споделим заедно впечатленията си и преживяването, а също да чуем вдъхновяваща презентация от един от нашите партньори. В 16:00 ч. ще има лайвстрийм с Николаос Цитиридис и колегите от bTV Media Group. Благодарни сме за това партньорство, както и на Economy.bg, защото вие превръщате това преживяване в незабравимо. Надяваме се, че то ще остави следа и ще можем да пренесем силата на този ден и в следващите стъпки от развитието на всеки един от участниците.        

    Колко ученици и студенти ще станат мениджъри за един ден и в кои компании?

    Казахте, че има голям интерес. Колко са записалите се до момента ученици и студенти?
    В момента има около 900 записани ученици и студенти, като техният брой постоянно нараства.  Предизвикателството е, че за да се случи този ден, трябва да има готовност от страна на компаниите да организират и да се подготвят, а това не е много лесно. Бих казала, че при този формат дори забелязваме още по-голям интерес, тъй като няма географски ограничения. Ако преди някой беше избран от компания в София, а е от друг град или малко населено място, трябваше да пътува, докато сега това не е необходимо. Смятам, че точно този формат ще разшири възможностите и ще даде шанс на участниците да се докоснат до нови сфери на работа и до нови области за кариерно развитие. В същото време ще представи и компании домакини от всички краища на страната.

    Какви компании са заявили участие в тазгодишното издание?
    Тази година отчитаме още по-голям интерес от компаниите – повече технологични, но също и от финансовия сектор, здравеопазване и медицина. Част от тях са сред нашите традиционни партньори, но има и нови.

    Сред водещите компании и наши партньори, които се включиха, са Hewlett Packard, Coca-Cola Hellenic Bottling Company, Nestle, ITA Group, УниКредит Булбанк, Novartis, Publicis Groupe, Manpower, Chaos group, Кауфланд, Commerzbank, Cargotec и др.  

    Защо доброто общуване е толкова важно и какво е посланието на Милена Стойчева към участниците?

    Акцент на форума е качественото общуване и силата на думите. Защо се спряхте на тази тема в настоящите условия? 

    Избрахме тази тема неслучайно, защото смятаме, че в това ново ежедневие липсва взаимодействието и човешкото общуване. Стремежът ни чрез тази програма е да върнем емпатията, тази неизменна част от нашето човешко съществуване, обратно във взаимоотношенията си. Защото, когато всичко се случва през екрана, ние не можем да използваме всичките си сетива и само губим от това. А от друга страна, една дума може да има много голямо въздействие. Едно топло отношение може да промени възприятието на един млад човек, да го поощри или пък да му представи дадена ситуация по начин, така че да направи по-информиран избор и да използва силните си страни в развитието си. Много е важно да имаме ролеви примери, които са комбинация от професионализъм и човешко поведение. Това беше причината да изберем тази тема. Смятаме, че е ключово общуването да бъде на ниво, а не повърхностно и движено единствено от модните тенденции в момента. Т.нар. влиятелно присъствие в социалните медии е много важно, но то невинаги е най-истинското. Искаме по този начин да привлечем вниманието и да се върнем към истинското преживяване.

    Думите могат да имат трансформираща сила... Какво бихте казали на младите хора, които още не са се записали, включително и на учениците и студентите, вече заявили участие?
    „Опитайте!“. Няма да ви коства нищо да проверите себе си и да се предизвикате. Това е може би едно от най-важните качества и най-важните измерители, които ще станат ваш приятел в следващите години. Колкото повече сте отворени да експериментирате, да тествате възможностите и да предизвиквате себе си, толкова по-успешни и по-удовлетворени от себе си ще бъдете. Младото Z поколение тепърва ще има възможност да проверява себе си в различни работни ситуации. Проучванията показват, че то е много ориентирано да сменя работната среда и да развива нови идеи. Мисля, че това е напълно в посоката, в която младите хора ще се развиват.

    Дерзайте и вярвайте в себе си! Това бих им препоръчала. Ако аз имах тази възможност на тяхната възраст, никога не бих се поколебала. И голяма част от участниците в нашите програми и инициативи сами се убеждават в това. Радвам се, когато в техните очи видя готовността, желанието и как прегръщат подобен вид програми и дейности.   

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    DHL Freight отваря нова логистична база в София
    Ще бъдат открити 100 нови работи места
    преди 15 часа
    Основаната от българин Leanplum е придобита от CleverTap
    Офисът в София става вторият най-голям развоен център в новата компания, броят на служителите в България ще се увеличи с 20% до края на годината.
    преди 20 часа
    ЕК с план за 300 млрд. евро за намаляване на енергийната си зависимост от Русия
    С REPowerEU Брюксел предлага диверсификация на енергийните доставки, по-бързо въвеждане на възобновяеми енергийни източници и пестене на енергия
    преди 21 часа
    Лорер: Японски автомобилен концерн изгражда развоен център у нас, наема 50 инженери
    Швейцарска компания вдига завода за микрооптика в Първомай за 85 млн. лв и открива над 100 работни места, обяви министърът
    преди 21 часа