CEO-та на водещи компании у нас споделят пред Economy.bg най-важните поуки, които са извлекли по време на пандемията
Кризата с коранавируса изправи бизнес лидерите пред напълно нова ситуация. Наложи им се да навигират в среда с много въпросителни, да реагират бързо и да се адаптират към промените.
Какви бяха най-важните лидерски уроци при овладяването на ковид кризата? Economy.bg попита CEO-та на водещи компании у нас.
Представяме ви Петър Павлов, генерален директор на веригата магазини T MARKET:
Коя беше най-голямата трудност за вашия бизнес от началото на ковид кризата?
Най-голямата трудност беше да се състезаваме с времето, за да осигурим максимално бързо сигурност за нашите служители и безопасно пазаруване за клиентите ни в магазините на T MARKET в страната. Предвид първоначалната, по-силна динамика и натоварване в обектите ни, трябваше да менажираме доставките по начин, с който да отговорим на промените в потребителското търсене, за да няма липси и недоволни клиенти. Същевременно грижите за здравето на служителите ни беше и е константа.
Съответно трябваше да реорганизираме и административния екип за работа от вкъщи, да променим начина си на ежедневна комуникация, без това да се отрази на другите процеси в компанията. Успяхме да се справим с общите усилия на екипа и служителите ни по места.
Гордеем се, че сме първата верига, която стартира свой онлайн магазин преди точно една година и предоставяме възможност за безопасно пазаруване, при това с безплатна доставка на клиентите си.
Реализирахме и кампания „Избери България“, с която доразвихме марката „Наше си е“ и имаме възможност да работим и подкрепяме още повече родните производители от цялата страна.
Какво бихте променили, ако бяхте изправени пред същата ситуация днес?
Не бих променил нищо. Не ни беше лесно, но всички без изключение бяхме поставени в ситуация, непозната за нас досега. Мобилизацията, която видяхме от всички колеги в този момент, за нас беше показателна, че си вършим добре работата.
Още по-показателен е ръстът на приходите от 22.2%, който T MARKET бележи през 2020. За нас това e потвърждение, че се движим в правилната посока и отговаряме на търсенето от страна на клиентите.
Продължихме да откриваме нови обекти през изминалата година при строго спазване на противоепидемичните мерки. И стартирахме новата година по същия начин. Мога само да си пожелая да продължаваме да предлагаме практичен избор за потребителската кошница на нашите клиенти.
ВИЖТЕ ОЩЕ:
Лидери в криза: Уроците на Михай Болдижар, „Роберт Бош“
Лидери в криза: Уроците на Румен Иванов, DHL Express България
Лидери в криза: Уроците на Боян Иванов, StorPool Storage
Лидери в криза: Уроците на Радослав Николов, SAP Labs България
Лидери в криза: Уроците на д-р инж. Боряна Манолова, Siemens България