неделя, 19 септември 2021   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2544 прочитания

    Какво е да работиш в Hewlett Packard Enterprise?

    Какви възможности за кариера предлага компанията и какво я прави предпочитан работодател - пред Economy.bg разказва Алена Сапунджиева, мениджър планиране и снабдяване в HPE
    06 юли 2021, 17:05 a+ a- a

    Алена Сапунджиева, мениджър планиране и снабдяване, Hewlett Packard Enterprise

    През 1939 Бил Хюлет и Дейв Пакард, приятели от колежа, стават бизнес партньори и основават стартъп в Силиконовата долина. Интересен факт е, че компанията стартира в гараж в Пало Алто. Започвайки със система, извършваща трептения, чиито показатели се повтарят периодично във времето или иначе казано осцилатор, двамата приятели изграждат основата на фирма, която ще се превърне в глобален лидер в областта на технологиите в съвремения свят.

    През 2015 година създадената от Бил и Дейв компания се разделя на две отделни – Hewlett Packard Enterprise (HPE) и HP Inc. Решението е взето с цел да опрости бизнес структурата на 75-годишния гигант и да канализира фокуса и стратегията на всяка компания в съответната област на дейност. Hewlett Packard Enterprise се превръща в лидер в корпоративните технологии, а HP Inc. се налага като водеща компания в сферата на лаптопи, настолни компютри, принтери и др.

    Глоубъл Деливъри Центърът в България, част от Hewllet Packard Enterprise, отваря врати през 2006 година и през изминалите 15 години се превръща в стратегическа локация за компанията.

    Какви възможности за кариерно развитие предлага технологичната компания, какво я прави предпочитан работодател и какви професионалисти стоят зад нейния успех? Пред Economy.bg разказва Алена Сапунджиева, мениджър планиране и снабдяване (Planning and Procurement Operations Manager) в HPE.

    Име: Hewlett Packard Enterprise (HPE)
    Сфера на дейност: Информационни технологии
    В България е от: 2006 година
    Брой служители глобално: 60 000+
    Брой служители в България: 1400+
    Офиси в България: Бизнес Парк София (Младост 4) и Бизнес Център Камбаните (Околовръстен път 258), гр. София
    Основни продукти/марки: HPE GreenLake Cloud Services, HPE Ezmeral Software, Compute, Servers, and Systems, Data Storage and Protection, Networking, Routers, and Edge.
    Клиенти/Пазари: Бизнес клиенти (B2B)

    С какво се занимава компанията – кои са основните продукти, услуги?
    Повече от 80 години по-късно от основаването на компанията нашият успех е видим в желанието на нашите служители да създават иновации с огромно значение за обществото, клиентите и партньорите на Хюлет Пакард Ентърпрайз по целия свят. Всички ние сме водени от мисията да помагаме на клиентите ни да използват технологиите, за да трансформират идеите си в реалност с добавена стойност. Работим заедно, за да осигурим на днешните и утрешните поколения стабилни индустрии, разрастващи се бизнеси и устойчиво социално развитие.

    Кои са основните пазари и клиенти на компанията?
    Дейността на компанията е всеобхватна в сферата на информационните технологии. Нашето мото Customer First поставя всеки един клиент на първо място. 

    Къде има офиси компанията по света? Колко офиса има в България?
    Имаме офиси по целия свят. Наскоро компанията анонсира и своята нова политика, наречена Edge-to-office. Иновативният хибриден модел дава взъможност на служителите ни да бъдат гъвкави и да организират работата си в офиса или извън него.

    Колко и какви специалисти работят в компанията?
    Към настоящия момент в офиса на Хюлет Пакард Ентърпрайз в България работят над 1400 служители. За мен изключително радващо е значителното разнообразие на позиции и кариерни пътеки. Най-общо то може да се раздели на 3 сегмента –управление на акаунти, технически и нетехнически. Към нетехническите спадат широк спектър области като верига на доставки и покупки, ръководене на програми и процеси, ръководене на проекти, бизнес анализ и доклади. По този начин осигуряваме обслужване на клиенти по целия свят, докато пъстротата в естеството на позициите дава възможност на служителите за растеж в самата копания.

    Инициативата „Мениджър за един ден“ в HPE

    Какви хора най-често търси компанията - с какъв опит, познания, умения, технологии?
    Няма еднозначен отговор на този въпрос, защото от голямо значение е конкретната позиция. Относно опита и познанията - има позиции, които са подходящи за хора, правещи първите си стъпки по кариерния си път, но има и такива, за които е необходима експертиза и определен опит. За мен като лидер това, което търся в бъдещите служители е и това, което е заложено като ценности в компанията – да сме дейни и усърдни, да сме отворени към нови идеи и да сме иновативни в идеите си и начина си на работа, да сме смели, решителни, да си поставяме дръзки цели и да се предизвикваме да надскачаме себе си.

    Рожден ден в Supply chain екипа

    Компанията отворена ли е за хора с малък опит и старт на кариерата? Има ли стажантски програми?
    Освен че е отворена за хора, които тепърва започват своята кариера, компанията предлага и стажантски програми. Това е една прекрасна възможност за студентите, тъй им позволява съвсем пълноценно да усетят и да се потопят в корпоративната атмосфера, бизнес комуникацията и конкретната позиция като естество на работа. Подобен опит на толкова ранен етап е безценен. Също така всяка година Хюлет Пакард Ентърпрайз участва в инициативата „Мениджър за един ден“, където ученици и студенти кандидатстват за възможността в рамките на 1 ден да се запознаят с позицията, която ги вълнува, и то от първо лице от служители на компанията.

    Кои са основните технологии, които се използват в компанията?
    2020 година беше безпрецедентна в близкото минало в контекста на ковид пандемията и последващите промени в начина ни на работа и най-вече комуникация. Но зад предизвикателствата се крият и възможности и ние не спираме да се адаптираме. Тъй като всички срещи, обучения и проекти мигрираха напълно към виртуална форма, компанията ни не спира да насочва усилия в посока комуникационните технологии, платформи и среда, които използваме, за да може изживяването на служителите да не бъде нарушено. Напротив, стараем се да сме все по-свързани, общуващи, сътрудничещи си и не на последно място, да не губим усещането си за пренадлежност, сплотеност и заедност.

    Тиймбилдинг на Global planning екипа

    Как се въвеждат новите служители в компанията?
    Компанията предлага въвеждаща програма в рамките на първата година, която цели да запознае служителя с детайли относно компанията, което е от ключово значение за това човек да се чувства по-комфортно и по-уверено в тези първи седмици, както и да се адаптира по-плавно. Програмата включва различни обучения за меки умения като емоционална интелигентност, презентационни и комуникационни умения и други.

    В моя екип възприемаме въвеждането на новите служители като много сериозна мисия. Имаме „Въвеждащи комитети“ за различните позиции, които са съставени от дългогодишни членове на екипа, които разработват програма за всеки нов човек в рамките на 2 седмици и много подробно и интригуващо го/я въвеждат в естеството на работата и задълженията в поредица от обучителни сесии.

    Тиймбилдинг на Global planning екипа

    Какви са възможностите за кариерно развитие и какви обучения предлага компанията?
    Кариерното развитие е основен фокус в Хюлет Пакард Ентърпрайз. Освен месечните 1:1 срещи в екипите си, в рамките на годината мениджърите провеждат и няколко разговора, изцяло посветени на кариерните аспирации и планове на служителите. По този начин се начертава план за развитие, дават се обратна връзка, насоки и необходимата подкрепа от мениджъра за следващата стъпка. Отделно, ресурсите, които имаме буквално на един клик разстояние, са един своеобразен океан от теми, умения и обучение в най-различни формати – лекции, видеа, курсове, статии, книги, комбинирани с обучения, водени от лектори, сесии, на които се запознаваме с другите екипи на сайта и дейността им, менторинг програми и т.н. Стига човек да е мотивиран и да има желание да разгръща потенциала си, възможностите са огромни и достъпни за всички.

    Какви придобивки предоставя компанията и какво я прави предпочитан работодател?
    Едно от нещата, с които Хюлет Пакард Ентрърпайз се отличава, безспорно са придобивките. Гъвкавостта по отношение на работно време и място, програмата „Работа, която пасва на живота ти“, в рамките на която влизат 6 месеца платен отпуск за майчинство и бащинство, регулярен Wellness петък, в който служителите да се фокусират върху физическото и психическото си благосъстояние, семейството или всичко друго, което осмисля свободното им време, ранно пенсиониране и т.н. са само част от придобивките, с които разполагаме. Наред с това имаме достъп до разнообразни wellness инициативи, а ресурсните групи в офиса на сайта в София са двигатели и организатори на прекрасни събития. Самото участие на служителите в една от ресурсните групи (Women@Work, Young Employee Network, Disabilities Network Bulgaria) е фантастична възможност за смислен принос към цялата Хюлет Пакард Ентърпрайз общност в София.

    Доброволчество

    Какво не знаят хората за компанията, а е важно да знаят според Вас?
    Компанията в  България е награждаванa неколкократно за корпоративната си социална отговорност. Само през 2021 бяхме отличени с #1 за корпоративно социално отговорен работодател на годишните награди „Златно сърце“, както и награда за най-добра обща политика на Time Heroes.

    Едно от богатствата, с които се гордеем, е високотехнологичната ни лаборатория, разполагаща с иновативно и комплексно специализирано оборудване. Интересен факт е, че през годините тя е посещавана от стотици ученици, студенти и млади таланти, а оборудването ѝ е спомогнало за защитата на 6 бакалавърски степени в Софийския университет. Лабораторията е също и място за постоянно развитие на инженерите ни, като им дава възможност да се усъвършенстват и работят отблизо с иновативните технологични решения на компанията.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Hewlett-Packard Global Delivery Bulgaria Center EOOD в JOBS.bg тук

    ВИЖТЕ ОЩЕ:

    Какво е да работиш в Melon?
    Какво е да работиш в Gameloft Sofia?
    Какво е да работиш в Hypoport Sofia?
    Какво е да работиш в Delta Source? 
    Какво е да работиш в AtScale Bulgaria?
    Какво е да работиш в Лидл България?
    Какво е да работиш в МенторМейт?
    Какво е да работиш в Proxiad?
    Какво е да работиш в Endava?
    Какво е да работиш в Адастра България?
    Какво е да работиш в Coherent Solutions Bulgaria?
    Какво е да работиш във Fadata?
    Какво е да работиш в Walltopia?
    Какво е да работиш във Fourth България?
    Какво е да работиш в TELUS International Europe?
    Какво е да работиш в DataArt?
    Какво е да работиш в Schwarz IT България?
    Какво е да работиш в Anakatech?
    Какво е да работиш в A1 България?
    Какво е да работиш в Cargotec?
    Какво е да работиш в Kaufland България?
    Какво е да работиш в Кока-Кола ХБК България?
    Какво е да работиш в Paysafe?
    Какво е да работиш в Карлсберг България?
    Какво е да работиш в Melexis България?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 дни
    В тези изнесени пунктове в страната ще има ваксинации през уикенда
    Вижте къде ще се правят ваксинации и в София
    преди 2 дни
    преди 2 дни
    Чуждите инвестиции у нас със спад от 64% до юли
    Най-големите нетни потоци от преки инвестиции в страната за първите 7 месеца на 2021 са от Люксембург, Нидерландия и Германия
    преди 2 дни
    Румъния отново включи България в „жълтата зона“
    Вижте какво се променя за българите
    преди 2 дни
    Карантинирани са по-малко от 1% от учителите и учениците
    До момента министърът на образованието и науката не е издал заповед за преминаване към дистанционни занятия на випуски или училища
    17 септември 2021, 13:11
    Преброителите започват обхода утре
    Те ще минават между 8.00 и 20.00 часа всеки ден