вторник, 04 октомври 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2884 прочитания

    Какво е да си HR във време на пандемия: Д-р Ирина Йончева, Adecco България

    HR специалисти от водещи компании в България разказват пред Economy.bg за предизвикателствата в новите условия на работа
    05 октомври 2021, 17:38 a+ a- a

    Ирина Йончева е доктор по психология и магистър по УРЧР. Тя е Charter Member CIPD (Chartered Institute of Personnel and Development). Ирина има над 15 г. опит като ръководител отдел ЧР в различни компании. Също така е и хоноруван преподавател в Софийски университет „Св. Климент Охридски“. Тя е HR Мениджър на Adecco България от началото на 2019 г.

    2020 и 2021 бяха различни! Изискваха адаптивност и бързи решения, а ролята на HR-а беше ключова. Специалистите по човешки ресурси трябваше да дават адекватни отговори в непредвидима среда, да вземат своевременни решения, с които да опазят здравето на служителите си, но и да осигурят непрекъснатост на бизнес процесите. Да реорганизират режима на работа, да ангажират, мотивират и привличат хора в онлайн среда, но и да поддържат връзката с тях жива... И всичко това в бързопроменящи се и екстремни условия, за които никой не беше подготвен.

    Какво е да си HR във време на пандемия попитахме HR професионалисти във водещи компании от различни сектори в страната. Д-р Ирина Йончева, Chartered MCIPD, HR мениджър на Adecco България, разказва пред Economy.bg за предизвикателствата в новите условия на работа.

    Име: Adecco България
    Сфера на дейност: Услуги в сферата на човешките ресурси
    В България е от: 2005 г.
    Брой служители глобално: повече от 30 000
    Брой служители в България: 1500
    Офиси в България: 3
    • София 1766, Младост 4 Бизнес Парк София, Сграда 4, Етаж 0 и 3
    • Пловдив 4000, ул. Авксентий Велешки 9
    • Варна 9000, ул. „Георги Бенковски“ 66, ет. 1, офис 2, звънец 2
    Основни продукти/марки: 360° HR решения: Временни назначения, Постоянни назначения, Подбор на Executive позиции, Изцяло изнесен процес по подбор (RPO), BPO услуги, Програми за преход в кариерата, Outstaffing, HR консултиране, HR услуги на място, Outsourcing, Полеви маркетинг, ТРЗ услуги, Администриране на ЧР, Employer Branding.
    Клиенти/Пазари: В България над 150 големи и средни, български и международни компании от различни сектори (IT, Outsourcing, Production, Automotive, Sales, Retail, Electronic, etc.) са клиенти на Adecco

    Кои бяха най-големите предизвикателства, с които се сблъскахте през изминалата година и как се справихте с тях?
    Едно от предизвикателствата, които вероятно са характерни за много компании, е хибридният тип работа, тоест постоянното преминаване от работа в офиса към работа вкъщи във връзка с периодите на особено усложнена Ковид ситуация. Работата от вкъщи има безспорни положителни страни, но също така предизвиква и някои затруднения – като това да се изгради и поддържа организационна култура на колаборация и споделени цели, на общи интереси, приятелство и социализация. Някои служители категорично са ЗА удобствата на ергономичната работна среда, докато други биха си останали завинаги вкъщи. Подходът за справяне е през управление на очакванията у служителите и правилното комуникиране на важността на споделеното пространство и време. Индивидуалният подход, доколкото е възможен, също улеснява успешното управление. 

    Периодично се забелязва известна умора у служителите от всичките тези промени във външната среда, както и стресът от тази дългосрочна критична ситуация. Това, което правим, е да търсим такива организационни промени, които калибрират по-добре ролите и отговорностите съгласно уменията и потенциала на хората. Беше важно хората да вземат достатъчно отпуска и да отпочинат през летния сезон. 

    Коронакризата още от самото начало постави нови изисквания пред лидерите и изкристализирането на нов тип лидерски умения. Ние даваме свобода на нашите лидери да променят динамиката и организацията на работа в екипите си, така че да отговаря на потребностите на колегите, но без да вреди на бизнес резултатите. 

    И не на последно място, следим за добруването на нашите служители – физическо, психическо, а и финансово, за да сме сигурни, че хората имат необходимия личен ресурс да се справят с предизвикателствата на пандемията.

    Кои от въведените от компанията мерки дават най-добри резултати?
    Категорично това е свобода на мениджмънта да поддържа баланс между сигурност и продуктивност, между индивидуализиран подход в управлението на екипа и постигнати бизнес резултати. 

    Друга мярка са постъпателните организационни промени, които въвеждаме и които целят да калибрират максимално потенциала на хората, така че да  отговаря на бизнес потребностите ни, както и да позволява по-добро взаимодействие с клиентите. 

    И отново, предприетите мерки за безопасност позволяват минимизиране на рисковете от заразяване и осигуряват както непрекъсваемост на бизнеса, така и поддържане на лично здраве.

    Кои нови практики ще запазите и след ковид пандемията?
    Все още не сме излезли от пандемията, за да видим как ще се променят психичните нагласи и очакванията на хората към работодателя. Самата функция на работодателя значително се промени през последната година и половина, особено ролята му на комуникатор и интерпретатор на една сложна ситуация, поддръжник на здравето и безопасността, регулатор на баланса между индивидуалните умения и ресурси на служителите и динамичните изисквания за адаптация и ефективни резултати.  

    Какво със сигурност няма да запазим – онлайн имитациите на тиймбилдинги.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Adecco Bulgaria Ltd. в JOBS.bg тук

    Какво е да си HR във време на пандемия разказват още:

    Емилия Малинова, Sr. Specialist Talent Acquisition в GlobalFoundries
    Мария Савева, HR мениджър в Тавекс България
    Борислава Дякова, HR, Legal директор на Модис
    Елена Радева, Майя Пейчева-Такева, Иванина Матева, HPE
    Екатерина Димова, мениджър „Човешки ресурси“ в Тинкин
    Диана Филипова, Ивелина Петрова и Мария Рангелова, Coherent Solutions
    Милка Рачева, директор „Човешки ресурси“ в Адастра България
    Борислава Георгиева, HR мениджър на DHL ESS
    Северина Мицова, HR специалист в AtScale
    Ваня Георгиева, HR мениджър на Astea Solutions
    Миглена Узунова-Цекова, старши директор „Човешки ресурси“, А1 България
    Благослава Данаилова, Recruitment Business Partner в Endava
    Кремена Лефтерова, HR бизнес партньор в Mars

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 8 минути
    ЕК подкрепя с близо 3 млрд. лв. българските фирми
    Средствата са за подкрепа за иновациите и цифровизацията, 85% от тях са предназначени за малки и средни предприятия
    преди 50 минути
    Над 700 фирми приемат ученици от дуални паралелки
    Подобно обучение предлагат над 160 училища у нас
    преди 3 часа
    Универсалното зарядно става реалност от 2024 г.
    За стандарт се приема USB-C, а купувачите ще могат да избират дали да кушят устройство с или без зарядно
    преди 3 часа
    Държавата пое нов дълг за 102 млн. лева
    Дълговете стават все по-скъпи и трудни, Министерство на финансите отмени емисионния си календар, обявен през септември
    преди 4 часа
    МАЕ: ЕС трябва да намали потреблението си на газ
    Допълнителното намаляване на консумацията е необходимо, за да има Европа енергийна сигурност в случай на късно застудяване