четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    8509 прочитания

    ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Playtech?

    За продуктите, екипите и технологиите, научете от Желязко Иванов - R&D Manager в Playtech Poker отдела
    28 януари 2022, 10:53 a+ a- a

    Желязко Иванов - R&D Manager в Poker отдела на Playtech 

    ИТ секторът в България продължава да се развива динамично и да предлага все повече и все по-интересни възможности за професионална реализация. Технологичните екипи в България работят по проекти на компании и организации от цял свят, разработват собствени софтуерни продукти, които намират приложение в разнообразни области от живота.  

    Какви продукти разработва Playtech в България, пред Economy.bg разказва Желязко Иванов, който е на позиция R&D Manager в Poker отдела.

    Кой е основният проект/продукт или ключовите продукти/продукти, по които работят екипите на Playtech в България?
    В българския офис на компанията се разработват 3 от най-значимите продукти за Playtech: казино, покер и ИМС (мениджмънт на потребителите).

    Бихте ли разказали накратко за всеки от тях?
    Playtech е разработчик на казино игри в глобален мащаб повече от 20 години.  Освен свои собствени игри притежава платформа за интегриране на игри от външни доставчици. Това прави портфолиото на Playtech за казино игри едно от най-богатите в света.

    Българският ни екип е специализиран в разработката на сървърната част на казино игрите. Там именно е самата логика, математически вероятности, основата на игрите. Има и много специфики, свързани с регулациите в различните държави, които трябва да покриваме, за да можем да предоставяме продуктите в съответната локация. Например в  САЩ някои от щатите въвеждат регулации и ние максимално бързо ги покриваме, за да присъстваме на съответния пазар. Казино платформата е много гъвкава и лесно разширяема, така че да покрива нови изисквания. 

    Покер отделът е уникален с това, че 95% от персонала е ситуиран в българския офис. Това прави работата максимално ефективна, а нивото на кооперативност изключително високо. Моделът на работа е B2B, при който Playtech предоставя платформата, върху която различни оператори могат да се интегрират и в мрежов режим на работа да споделят ликвидност на играчи. 

    ИМС отделът е част от глобалното ядро на платформата на Playtech. Заедно с колегите в Естония и Украйна изграждаме и поддържаме уникалната за пазара интегрирана система за управление на информацията (IMS), която позиционира „Плейтех“ като водещ доставчик на B2B софтуер за онлайн геймблинг в света. В локален мащаб дейността ни е фокусирана върху разработката на средства за комуникация с играчите, както и за ефективното управление на тази комуникация от страна на B2B клиентите ни. Това включва фронтенд и сървър приложения, бази данни, интеграции с външни доставчици, както и пълна интеграция в ядрото на платформата. Технологичният стак е организиран върху Java (Core и Spring), Javascript (Vue.js и Vuetify) и SQL (Oracle, MariaDB).

    Колко души работят по всеки от продуктите и какви специалисти са те?
    Покер отделът се състои от около 80 души, в казино отдела работят 43 души, а в ИМС около 12 души. Има много голямо разнообразие от специалисти на различни нива – от хора с над 20- годишен опит до стажанти. Имаме програмисти, QA, съпорт специалисти, DB програмисти, DevOps. 

    Какви технологии използвате за отделните проекти?
    Палитрата от използвани технологии е голяма: Java, Java EE, PHP, QT (C++), PHP, JavaScript, TypeScript, Oracle, etc.

    Как е организиран работният процес и каква е мениджмънт структурата при отделните проекти?
    Всички проекти/ отдели работят по Scrum Agile методологията. Опитваме се да имаме максимално плоска йерархична структура, като фокусът е личната ангажираност на всеки участник за успеха на проекта. 

    Как се промениха продуктите през годините?
    Ние сме продуктова фирма и има много легаси (стар) код в системите. Благодарение на добрите практики най-проблемните части от кода бяха идентифицирани и с течение на времето рефакторирани (пренаписани). Така в момента може да се похвалим с ниско ниво на „технически дълг“, като в клиентските ни приложения използваме винаги последни версии на библиотеките и поддържаме максимално високо технологичното ниво. 

    Кои са най-големите предизвикателства при всеки от ключовите проекти, по които работите?
    От бизнес страна, изготвянето, поддържането и развитието  на B2B мрежа е изключително предизвикателство. Имаме много голям брой клиенти, които се конкурират помежду си, а в същото време имаме нови функционалности, които изискват взаимна работа между тях. 

    В техническо отношение имаме всички предизвикателства на един голям клиент – сървър приложение: да работи 24х7 , high availability на всички компоненти, скалируемост, непрекъснат мониторинг, съпорт, бърза и качествена разработка,  непрекъснато доставяне на готовия софтуер (continuous delivery), оптимизирани до максимум клиентски приложения. 

    Кои са най-големите постижения, които можете да отбележите при всеки от ключовите продукти, по които работите?
    Благодарение на Scrum  модела, в който работим, имаме много ясна проследимост на основни показатели, които следим: доставени функционалности за годината, ниво на дефекти, брой критични инциденти. Успяваме да подобрим всеки един от тях през последните 4 години, като дори и ковид пандемията не успя да спре този тренд. Не по-малко важни са и другите показатели: удовлетворението на клиентите ни, развитието на бизнеса, удовлетворението (engagement) на хората, които работят в Playtech. 

    Какво предстои при отделните продукти?
    Всеки от продуктите има своя продуктов път (roadmap) за годината, по който работи. Но за софтуерните инженери най-интересни са вътрешните проекти, които оптимизират тяхната работа, автоматизират често повторяеми действия, правят програмирането на нови функционалности по-лесно, по-бързо и по-сигурно. Едно от големите предизвикателства пред нас тази година се очертава да е мигрирането към Microservice архитектура. 

    ВИЖТЕ ОЩЕ

    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Coherent Solutions?
    ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Experian?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи DHL Freight ESS?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи "Бианор Сървисиз"
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи МенторМейт?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Proxiad?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи DataArt?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Resolute Software?
    ИТ продуктите в България: Какви продукти разработва Progress?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 46 минути
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 2 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 3 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 4 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 6 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк