сряда, 07 декември 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3281 прочитания

    ИТ лидерите в България: Антон Ганев, Tek Experts

    В последните 2 години, откакто поех настоящата си роля, успяхме да увеличим екипа си с над 40%, казва Глобалният Оперативен Мениджър на технологичната компания
    04 август 2022, 10:18 a+ a- a

    Антон Ганев - Глобален Оперативен Мениджър на Tek Experts. Снимка: Tek Experts

    Кои са хората, които са в основата на успеха на компаниите в България? В тази рубрика целта е да разкажем за лидерите – за хората, които мотивират останалите, споделяйки своя опит и възгледи. Какво са учили, каква е била първата им работа и как са стигнали до настоящата си позиция? С какви предизвикателства са се сблъсквали, какви са отговорностите им днес, какво ги мотивира и биха ли променили нещо, ако можеха да върнат времето назад?

    Вижте какво сподели Антон Ганев - Глобален Оперативен Мениджър на Tek Experts.

    Разкажете ни за Вашето образование и какво оценявате като най-ценно.
    Завършил съм бакалавър и магистър по Маркетинг в Университета за Национално и Световно Стопанство в София. След това придобих и магистърска степен в немския факултет на Техническия Университет в София.

    Най-ценното за мен винаги е било практическото знание и възможността да се запозная с утвърдени професионалисти в различни области  и да черпя знание от тях. По време на MBA (магистър бизнес администрация) специализацията ми по-голямата част от преподавателите бяха немци, тъй като програмата се осъществява съвместно с университета в Есен, Германия и всички те идваха от сферата на бизнеса като утвърдени лидери в своята област. Лекционните курсове бяха насочени изцяло към практическата част и как да имплементираме добрите практики. Към този момент вече бях стартирал професионалната си кариера и имах възможността да използвам наученото в ежедневната ми работа. Това ми даде страхотен старт в кариерата и ми позволи да натрупам значителен опит за доста кратко време.

    Ако знаете това, което знаете днес, какво образование и специалност бихте избрали да учите?
    Категорично информационни технологии заради безбройните възможности за развитие в дигитализиращия се свят. Смятам, че тази ниша тепърва предстои да изживее своя Ренесанс с въвеждането на криптовалутите в обращение, както и със стремглавото навлизане на технологиите в живота на всеки един от нас. Скоро голяма част от образователните, икономическите, дори и здравните услуги ще се случват дигитално. За съжаление, това води със себе си и негативи, като най-големият според мен е социалната изолация на хората, които все повече започват да живеят виртуално и да избягват живия контакт. 

    Каква беше първата Ви работа и как се чувствахте тогава?
    Първата ми работа беше като маркетинг асистент в малка българска фирма. Чувствах се добре, работехме в малък и сплотен екип и за първи път разбирах някои от основните принципи на бизнеса. Успях да се запозная и с различни хора от най-разнообразни сфери, с някои от тях поддържам връзка и досега. Много е важно човек да изгради общност около себе си, защото това помага много в работата, без значение от сферата и професията.

    Кои са моментите във Вашата кариера, за които имате най-живи спомени и намирате за най-важни?
    Най-значимият момент в кариерата ми е моментът, в който за пръв път станах мениджър на екип и започнах да управлявам хора. Признавам си, че беше доста стресов момент, защото се случи едва година след започването ми в компанията, в която работех по това време, но и момент, който ми даде възможността да надградя значително знанията и уменията си. Това определено беше моят трамплин за последващото ми кариерно развитие и тогава разбрах, че искам да продължа да се развивам в областта на мениджмънта.

    Как започнахте в настоящата компания?
    В Tek Experts започнах преди 5 години, като за този период преминах през 3 роли в компанията и получих страхотни възможности да развия кариерата си. Започнах като мениджър в ИТ отдела на компанията, след това за година заемах позиция на Оперативен Мениджър на Cloud platform (Azure).

    Какви са Вашите отговорности днес?
    Към настоящия момент съм Глобален Оперативен Мениджър и управлявам екип от 600+ души, разположени в 5 различни държави на 4 континента. Моите отговорности са свързани с цялостния процес на подбор на кадри, обучението им и последващото управление на резултатите. Голяма част от времето си отделям и на изграждане на стратегии за разширяването на бизнеса, което е резултат от работата на всеки един човек, разбира се. В последните 2 години, откакто поех настоящата си роля, успяхме да увеличим екипа си с над 40%, което е голям успех и дава възможност на много млади таланти да започнат развитието си в сферата.

    Какво Ви мотивира?
    Основната мотивация за мен е новото знание и възможността да развивам себе си и компанията, в която работя. Средата е доста динамична, което ми позволява всеки ден да научавам и прилагам нещо ново, а това е ключово при работата с хора – трябва да си адаптивен и да успяваш да комуникираш успешно както с клиентите, така и с всички членове на екипа. 

    С какво не бихте направили компромис?
    Не бих направил компромис с липсата на мотивация в хората, като това най-често е в резултат на погрешен подбор. Липсата на мотивация е пагубна за всеки екип, защото създава така наречените detractors (детрактори), които внасят доста негативно настроение сред останалите и започва процес на саморазрушение на колектива.

    Какви хора се стремите да привличате в екипа си и какви качества цените в тях?
    Търсим мотивирани хора с добри езикови и комуникационни умения и желание да работят в динамична среда. Ключово за нас е да бъдат адаптивни към промени, тъй като динамиката в немалък процент от случаите води и до честа промяна в работния процес. 

    Ние, като компания, от своя страна, сме поели ангажимента да развиваме талантите си и да им предоставяме най-различни възможности за подобряване на уменията им и растеж по кариерната стълбица. За целта сме разработили множество вътрешни обучения и академии, за да създаваме талантите на утрешния ден, което помага на всеки един от нас да живее в по-добра среда и общество.

    Кои са ключовите умения, които считате, че трябва да притежава един мениджър, за да управлява успешно технологична компания?
    Основният капитал на една съвременна технологична компания е човешкият, затова за мен ключовото умение е да успява да въвлича хората и да бъде истински лидер, а истинският лидер е този, който дава пример. Няма как да очакваме хората да приемат определено нещо, ако самите ние като лидери не вярваме в него. 

    Кои бяха най-големите предизвикателства до този момент във Вашата кариера и какво научихте от тях?
    Най-голямото предизвикателство е да запазиш самообладание дори и в най-трудните ситуации. Колкото и да е трудно понякога – няма неразрешими проблеми. Клиентите търсят разбиране и емпатия, важно е да осъзнаваме, че работим с хора, и е важно какво усещане оставяме у тях за предоставяната услуга. Вече оперираме в среда, диктувана изцяло от клиента и ние трябва да направим всичко възможно той да остане доволен – понякога ключът е в нещо много малко и просто, а именно да бъдем довереният партньор, на когото може да се разчита.

    Ако знаете това, което знаете днес, какво бихте променили?
    Основното нещо, което бих променил, е свързано с образователната ни система. Това, което липсва, е връзката между нуждите на бизнеса и кадрите, които създават висшите училища. Необходимо е двете криви да се доближат максимално, за да може индустрията да бъде по-успешна.

    Заедно с екипа и подкрепата на Tek Experts успяхме да създадем наша дисциплина в програмата на УНИБИТ. Наши колеги посещаваха университета и преподаваха Azure Cloud на студентите, имахме и изпитна сесия. Резултатите и интересът надминаха и най-смелите ни очаквания. Броят на записали се студенти се увеличаваше с всеки изминал семестър, голяма част от тези студенти станаха и наши колеги. Това е един добър пример, но смятам, че има нужда от по-радикални промени в образователната система.

    Как си представяте развитието на ИТ индустрията в България през следващите години?
    Според мен ИТ индустрията в България ще претърпи две основни промени. Първата ще е свързана с дигитална трансформация и автоматизация, а втората с промяната на основните профили, които ще се търсят на пазара.

    Дигиталната трансформация е тясно свързана и с глобалната пандемия от COVID, която доведе до преместването на голяма част от бизнесите във виртуалното пространство. За страна като България това се случи с дори още по-ускорени темпове от развитите икономики. В резултат на това голяма част от бизнесите и индустриите в България започнаха да се дигитализират. За съжаление, държавата изостава в този процес.

    От гледна точка на автоматизациите аз лично смятам, че скоро нискоквалифицираните профили ще бъдат заместени от ботове, които сами ще провеждат телефонни обаждания и чатове. Това ще доведе и до промяна на търсените профили на пазара. Все по-търсени ще стават developers и deep technical support specialists  за сметка на call center agents например. Това ще доведе до цялостна промяна на екосистемата на ИТ индустрията в България. 

    Моят съвет към всички хора в ИТ индустрията в България е да се преориентират, следвайки трендовете на развитие на пазара.

    Вижте по какви проекти работи Tek Experts

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на ТЕК ЕКСПЪРТС ЕООД в JOBS.bg

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА ИТ ЛИДЕРИТЕ В БЪЛГАРИЯ

    Симеон Костадинов, GlobalFoundries Bulgaria
    Стоян Димитров, Yotpo SMSBump
    Деян Парушев, INDUSTRIA
    Георги Постолов, GlobalFoundries Bulgaria
    Марин Василев - Principal Software Development Engineer R&D, Coretech Bulgaria
    Надежда Данабашева, PSInteractive
    Димитър Камбарев, Bosch Engineering Center Sofia
    Иван Гойчев, Cobuilder
    Александър Димов, „Адастра“
    Благовеста Пугьова, Childish
    Огнян Траянов, ТехноЛогика
    Ивайло Връбчев, Helecloud
    Вихрен Славчев, Мнемоника
    Стефан Стефанов, Progress
    Николай Николов, Mansion Bulgaria
    Калоян Петров, Smart IT
    Иван Дудин, Acronis
    Светослав Спасов, KPMG ITS
    Илия Николов, Devision
    Динко Манолов, Модис България
    Владимир Димитров, ITGix
    Недялко Миленков, Scalefocus
    Александър Кондов, News UK екип в Questers
    Мартин Антонов, AtScale
    Екатерина Недялкова, Experian България
    Костадин Йорданов, FITE
    Боян Шейтанов, Astea Solutions
    Милен Желев, Hewlett Packard Enterprise
    Светлин Николаев, Progress
    Мохамед Соула, SEEBURGER
    Дарин Маджаров, „Уча.се“
    Стоян Дамов, Tick42
    Елеонора Георгиева, МенторМейт
    Драгомир Николов, VMware - CPBU
    Атанас Райков, Rakuten Viber
    Иван Александров, eBag
    Иван Петров, Paysafe
    Михаил Панайотов, TechPods
    Иван Димитров, "Бианор Сървисиз"

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    За първи път: Търговията ни със Северна Македония достигна 1 млрд. евро през 2022
    Бизнес форум с над 150 представители на бизнеса и търговските камари от двете страни се проведе в Скопие
    преди 5 часа
    преди 7 часа
    Финтех компанията ITF набра 2 млн. лв. от борсата
    Това е 5-то успешно IPO на beam пазара за тази година
    преди 7 часа
    ЕК одобри 5.6 млрд. евро за българското земеделие до 2027
    Планът ще подкрепи създаването на близо 9500 работни места и 650 инфраструктурни инвестиции в селските райони
    преди 8 часа
    Авиационният сектор ще излезе на печалба през 2023 г.
    Според прогнозите на IATA това ще се случи за първи път от настъпването на пандемията през 2019 г.
    преди 13 часа
    Какво предстои за банките през 2023?
    Банките ще трябва да търсят нови източници на стойност в дългосрочен план, сочи анализ на Делойт