събота, 14 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1188 прочитания

    Александър Китов заема позицията вицепрезидент продукти в Телерик Академия

    С над 14 години опит като продуктов мениджър и предприемач, Александър ще има ключова роля в създаването на нови продукти и експанзията на Академията
    28 март 2023, 09:59 a+ a- a

    снимка: Телерик Академия

    Телерик Академия обяви ново назначение, ключово за следващия етап от развитието ѝ. Александър Китов заема позицията на вицепрезидент продукти (VP of Product) с фокус надграждане на продуктите и услугите на Академията и развитие на изцяло нови.

    Александър има над 14 години опит като предприемач и продуктов мениджър в България и Германия, и в компании като Paysafe и ZenGo. Той е и съосновател на първото споделено работно пространство в София betahaus и на стартъпа Perpetto - самообучаваща се софтуерна услуга (Saas) за персонализирано онлайн пазаруване.

    Позицията VP of Product в Телерик Академия е определяща за активното разрастване и експанзия на компанията, а фокусът на Александър ще е върху развитието на нови сегменти и предложения, надграждане на сегашните обучителни продукти и репликиране на успешния модел в други географии и според спецификите на потребителите.

    „В Телерик Академия измерваме успеха си с този на нашите курсисти, партньори и въздействието върху средата. Днес подготвяме до четири-пет пъти повече програмисти спрямо глобалните бууткампове, като близо 100% от нашите курсисти се реализират, в сравнение стандартните 75-80% за сектора. Успехът ни е резултат от уникалния холистичен формат на трейнингите, усъвършенстван през последните 13 г. През 2023 г. се изправяме пред нови, още по-амбициозни цели и Александър е липсващото парче от пъзела за постигането им. С опита му в развитието на нови пазарни ниши и създаване на успешни продукти в конкурентни сектори, ще изведем продуктите ни до следващото ниво и мащаб“, коментира Александра Мечкова, главен изпълнителен директор на Телерик Академия.

    В ролята VP of Product Александър ще отговаря за цялостния процес около създаването и надграждането на обучителните продукти на компанията - от проучването на нови нужди на потребители и сектори и пазари, през изграждането на висококачествени обучения и трейнинг формати, до надграждане на съществуващите програми на Академията. Под негово ръководство са екипите Дизайн на обученията (LXD), Развитие на програми (трейнърските екипи - технологични и soft skills), Продуктов мениджмънт и Нови пазари.

    „Телерик Академия е едно от най-големите постижения на българското предприемачество, защото отзвукът от обученията може да се усети в пълната промяна в живота на хората и горивото за развитие на компаниите и сектора. Радвам се, че съм част от този екип и вярвам, че заедно имаме нужния опит и умения да изведем тези постижения на глобално ниво. Моята цел е да дадем възможност на всеки да бъде гъвкав спрямо промените в света чрез обученията ни и да продължим да градим основите за децата ни, които ще живеят и ще се развиват в различен свят от днешния“, коментира Александър Китов, VP of Product, Телерик Академия.

    Александър се присъединява в Телерик Академия след като заема позиция старши продуктов мениджър в ZenGo, където работи по портфейл за криптовалути, с който пробиват в изцяло нов сегмент. Там негов ментор е Майкъл-Дейвид Фишър, продуктов директор от Google. Преди това като старши продуктов мениджър в Paysafe, Александър управлява няколко екипа от разработчици и продуктови мениджъри с фокус създаването на нов крипто продукт, който се превръща в голям успех и остава като стратегически пазарен сегмент на компанията до днес.

    Александър има опит и в стартиране и развитие на собствени компании, като една от най-познатите у нас е първото споделено работно пространство в България - betahaus Sofia. Проектът излиза на печалба след едва 6 месеца и по-късно попада в класацията на Forbes за 10-те най-добри споделени работни пространства в света. Александър е бакалавър по медийна информатика от Техническия университет в Дрезден и има степен магистър в дигиталните медии от University of Arts в Бремен, където в последствие работи като графичен дизайнер и арт директор.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    Софтуерният сектор у нас: За 8 години сме пораснали 5 пъти, вече сме индустрия за близо 10 млрд. лв., до 2026 заетите ще достигнат 70 хил. души
    100% от компаниите в софтуерната индустрия планират или вече използват изкуствен интелект, сочи проучване на БАСКОМ
    преди 1 ден
    ИТ секторът у нас настоява за предвидим бюджет
    Липсата на дългосрочна стратегия и предвидимост застрашава конкурентоспособността на страната, предупреди високотехнологичният бизнес у нас
    преди 1 ден
    Xiaomi откри физически магазин в Пловдив
    Това е третият обект на компанията в България
    преди 1 ден
    Ето колко компании у нас ще дадат коледен бонус на служителите си
    Размерът на бонуса варира в широк диапазон в различните сектори
    преди 1 ден
    Лек ръст на сивата икономика в България
    Усилията за ограничаване на сивата икономика не трябва да отслабват, отбелязват от АИКБ