петък, 19 юли 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    9345 прочитания

    HR проектите в България: SPACE програмата за привличане на таланти на Hitachi Solutions Bulgaria

    Научете повече за програмата от Лора Иробалиева - HR Manager, и Стела Вълчева - Senior Azure Developer
    10 юли 2024, 11:35 a+ a- a

    Лора Иробалиева - HR Manager в Hitachi Solutions Bulgaria (вляво), и Стела Вълчева - Senior Azure Developer. Снимка: Hitachi Solutions Bulgaria 

    В рубриката „HR проектите в България“ разказваме за конкретните проекти, зад които стоят HR екипите тук, за да покажем, че в България може да имаш интересна и успешна HR кариера, както и че работодателите в България създават условия за такава.

    Лора Иробалиева - HR Manager в Hitachi Solutions Bulgaria, и Стела Вълчева - Senior Azure Developer, разказват за SPACE L&D програмата за привличане на таланти на Hitachi Solutions Bulgaria. Проектът е финалист в Годишните HR награди на БАУХ 2023 в категория „Най-добър проект на малко/средно предприятие”.

    Разкажете ни за Вашия проект, с който сте финалист в Годишните HR награди на БАУХ 2023, категория „Най-добър проект на малко/средно предприятие”.
    Стела: SPACE е пилотна програма не само на локално ниво, но и на европейско, тъй като тя е по-обширна, насочена към различни модули, включително и AI.  

    В SPACE програмата даваме възможност на хора без опит, студенти, завършващи технически специалности, със сериозни интереси в областта на IT, да стартират своето кариерно развитие и да се превърнат в новите ни експерти. В този си формат, тя се осъществи за първи път в клона ни в България през 2023 г., но и с участието на колеги от цяла Европа.

    Целта на програмата е всеки участник да бъде обучен на основини технологии на Microsoft в рамките на 3-4 месеца, за да може след това да започне работа по реални проекти.  

    Технологиите, които бяха разгледани по време на програмата, са Power Platform, Dynamics, Azure Cloud, съответно като език на програмиране C#, .NET, но също така и JavaScript, React, умения за работа с GIT, AI. Освен техническите умения, които участниците придобиха в рамките на тези 3-4 месеца, те усвоиха и много от т.нар меки умения – адаптивност, умения за работа в екип, но и индивидуално, умения за критично мислене, умения за разрешаване на проблеми, презентационни умения и много други. Всеки един от тях имаше свой ментор, който му помагаше по пътя на неговото професионално Hitachi пътуване!  

    Лора: Друга отличителна черта на нашата програма е, че това не е т.нар. стаж, който кандидат-студентите са свикнали да срещат сред компаниите в IT сектора. След внимателен подбор на участниците те директно разписаха своя трудов договор. Част от екипа ни са от ден първи и имаха възможност да ползват всички допълнителни придобивки от социалния ни пакет, който се предоставя на всеки служител.  

    Как приеха служителите в компанията този проект?
    Лора: Служителите бяха много ентусиазирани и доста от тях се включиха в най-различни етапи – на подготовка, проверка и реализиране на програмата.

    Стела:  Много колеги изразиха желание да се включат в програмата, за да допринесат със своите опит и знания.

    Какви ресурси – като време, финансови и други, Ви костваше?
    Лора: Организацията започна през януари месец, когато взехме решение за най-подходящия начин да рекламираме програмата, през март отворихме платформите за кандидатстване и в рамките на три месеца студентите преминаха през различни етапи на оценка. Най-отличителният етап е Центъра за оценка на уменията, в който поканихме 30 от тях и в края на юни 17 от тях получиха оферта. Инвестицията в тази обучителна програма е както финансова, така и времева, като втората в случая е по-ценна. Ангажирани са топ специалисти от цяла Европа, които са експерти във всяка една област, за да участват в създаването на съдържанието на програмата, самото обучение, както и менторството.

    Стела: Реализацията на програмата изискваше време и отдаденост от множество колеги на различни роли и нива в команията. Мениджмънт екипа следеше от близо прогреса и допринасяше към успешното изпълнение на програмата.

    Какви резултати искахте да постигнете с проекта и какво реално постигнахте?
    Лора: Целта ни беше да намерим най-добрите кадри и да сме сигурни, че те споделят същите ценности и са мотивирани да работят за общата мисия, в този конкурентен свят, в Хитачи Солюшънс вярваме, че трябва да инвестираме в хора без опит. От една страна, по този начин даваме шанс на неопитни, но имащи желание и можещи таланти да придобият умения и знания, от друга страна това ще даде шанс на компанията да ги обучи за конкретните й нужди, както и да ги привлече да споделят същата фирмена култура и те самите да се припознаят в ценностите и мисията й корпоративна култура. Талантите подхождат с ентусиазъм и лесно се изгражда взаимно доверие и уважение. 

    Стела: Таргета ни беше 15, но в крайна сметка в програмата се включиха 13 участници. Равносметката към днешна дата е един успешно реализиран проект, включващ в себе си няколко по-малки. Към днешна дата 12 участници завършиха SPACE програмата. Веднага след края на програмата са назначени на различни проекти и прилагат придобитите знания и умения.

    Кои бяха най-големите предизвикателства и как ги преодоляхте?
    Лора: Hitachi Solutions е от края на 2019 година на българския пазар на труда и едно от предизвикателствата ни беше да намерим най-подходящият начин да се рекламираме като работодател и да привлечем кандидати. Заедно с нашия Маркетинг експерт се спряхме на няколко подхода и получихме 344 CV-та, като 93 преминаха през поне един от етапите на интервю. 

    Стела: От гледна точка на материалите и преподавателите също имахме някои затруднения, тъй като колегите имащи уменията да преподават модулите бяха ангажирани по клиентски проекти. В крайна сметка получихме подкрепата на мениджърския състав и изпълнихме плана, дори добавихме допълнителен модул за ИИ в края на програмата.

    С какво най-много се гордеете с този проект?
    Лора: Колегите, работещи в нашите разнообразни екипи, носят със себе си различни гледни точки и опит, които подхранват иновациите и позволяват установяването на по-тясна връзка с нашите клиенти. Корпоративната ни култура е с грижа за служителя и той е нашият повод за гордост, защото ни движи напред. Независимо от ангажираността си и факта, че не е посочено в длъжностната им характеристика, колегите се включиха в програмата с нескрит ентусиазъм и желание. Този допълнителен труд не им е донесъл допълнителен приход, но подхрани отношенията с колегите от Европа и мениджърския състав, както и сравни гледната си точка с новото поколение.

    Стела: Най-високата оценка за положения труд, е че всичките 12 участиници в програмата работят при нас и до днес, продължават да развиват своите знания и умения и успешно допринасят към развитието на компанията. От друга страна, колегите, които взеха участие в програмата като обучители, показаха повишена ангажираност и удовлетвореност от работата си.

    Запознайте ни с Вашия HR екип – колко и какви са HR професионалистите в него, каква е тяхата експертиза?
    Лора: Към момента служителите в отдел Човешки ресурси в клона в България сме 7. Част от тях са администратори към Споделен център за услуги, обслужващи за момента България и Англия, с планирано добавяне на други клонове. Колегите занимаващи се с подбор в момента са трима, като те също покриват България и Англия за момента. Бих казала, че няма ясно разпределение по експертиза, но всеки е свободен да се фокусира над онова, което му е най- приятно или пък върху някоя нова област, в която желае да се развива.

    Споделете с нас какви нови HR проекти планирате.
    Лора: Тази година осъществяваме за втори път SPACE програмата, като този път добавяме и втора специалност – Data & Analytics. Намеренията са ни всяка година да даваме възможност на студенти да започнат своята първа работа на правилното място.

    В по-общ план, макар да сме дигитализирали голяма част от HR процесите все още има какво да се направи. Едно от нещата е да въведем тикетинг система за HR отдела, имайки предвид разширяването на списъка от задачи на Споделения център за услуги. 

    Отделно работим с маркетинг екипа по официалното определяне на Работодателската марка и правилното ни позициониране на пазара на труда. 

    В по-далечна перспектива очакваме доста неща да се променят в начина ни на работа, но въпреки бързото навлизане на AI технологиите важността на меките умения остава. Нищо не може да замени живата комуникация между хората.



    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА HR ПРОЕКТИТЕ:

    life@ocean - да живеем заедно ценностите на Ocean
    Xiro.bg
    Safe in Service – посветени на клиента на Mr. Bricolage и In Your Hands
    Движи се. Виж. Помогни, JTI България

    Промяна в начина на работа и подготовка за експанзия на Лъки Фуудс
    Бордова игра за привличане и подбор на таланти, Адрес
    Pleggi - HR решение за предварителен подбор на кадри
    Оптимизация и дигитализация на работния процес в Хитачи Енерджи България
    Монделийз Академия
    HR функцията в стартъпа Gigs Remote
    Академията за жени лидери в IBM
    Училище за енергетици на ЕСО
    „Организационна култура“ и „Отвътре навън“, Велея Глобал
    Система за оценка и развитие на хората в Нова Броудкастинг Груп
    „Да обядваме знания“, „Развий се“
    „Как да подбираме и задържаме средно и ниско квалифицирани кадри“, Gi Group
    Подобряване и автоматизиране на процеса на въвеждане на новоназначени служители в Playtech
    4-дневна работна седмица в Менпауър
    Решения за управление на човешките ресурси, IBS
    Синергия в HR екипа - най-добрата предпоставка за удовлетворени колеги, Kaufland България
    Jira4PDR, Endava
    Многообразни проекти за различни предизвикателства, bTV Media Group
    Локалните и регионални проекти на Endava
    Проекти за бизнес, HR и социална ефективност, „Вива Kредит“
    Добротворчеството в „Ейч Пи Инк България“
    Корпоративен уелнес, Playtech
    Империум на CASH CREDIT
    Employee Value Proposition = EVP на „Райфайзенбанк“
    EVN Презареждане
    Contipso Learning

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 6 часа
    Wizz Air празнува 20 млн. превозени пътници от летище София
    Авиокомпанията и стартира нов маршрут – до Лион
    преди 6 часа
    Онлайн продажбите в САЩ достигнаха $7,2 млрд. в първия ден на Amazon Prime Day
    Продажбите са с над 10% повече спрямо миналата година
    преди 10 часа
    Глобално кибер прекъсване приземи полети по целия свят
    Проблемът засегна и работата на банки и медии в различни точки на света
    преди 11 часа
    Президентът ще връчи втория мандат на 22 юли
    На кандидата за премиер, посочен от втората по численост парламентарна група в 50-ото Народно събрание
    преди 12 часа
    WordPress Engine придобива българската NitroPack
    Основателите Георги Петров и Михаил Стойчев ще работят върху нов проект