Запознайте се с професионалисти от екипа и научете повече за работата, проектите и възможностите в компанията
Снимки: Amadeus Sofia
В рубриката на Economy.bg „ИТ екипите в България“ представяме ключови екипи във водещи технологични компании в България и ви срещаме с хората, които са част от тях. Лидери на екипи и ИТ професионалисти разказват повече за проектите, технологиите, начините на работа, както и за себе си, за своя професионален път и какво ги задържа в компанията.
Запознайте се с Михаил Локов - Мениджър на Agile QA екип, Деница Янева - Senior QA Engineer, Александър Димитров - Automation QA Engineer, и Валентина Благоева - Senior QA, Agile Testing, и научете повече за работата, проектите и възможностите в QA екипа на Amadeus Sofia.
Представете ни Вашия екип. Колко специалисти сте и какво правите?
Ние сме QA екипът, който работи по един от основните ни продукти Amadeus Cytric. Чрез него корпоративните пътувания и разходите към тях се управляват посредством интегрирана онлайн платформа с автоматизирани процеси. По този начин се осигурява пълна видимост и контрол върху бизнес разходите, както и приятно дигитално изживяване за служителите. Екипът е разделен на 2 подекипа – Agile QA и Release QA. Двата подекипа работят в тясно сътрудничество един с друг, като основната цел е високото качество на продукта.
Agile QA се състои от 18 специалисти, базирани в различни локации – Ница, Франкфурт, Бангалор, като повечето колеги сме в България. Нашата задача е да тестваме и доставим нови функционалности за Amadeus Cytric. Повечето хора изпълняват задачите ръчно, но в бъдеще очакваме да се въведе автоматизация на всички нива от тестовия процес. За целта всички QА специалисти преминават през обучение по автоматизирано тестване.
Работим по SAFE методология като всеки един от членовете на екипа има определена роля. Освен QA специалистите имаме продуктов собственик, който отговаря изискванията и нуждите на клиентите да бъдат представени на екипа, имаме и PDEF роля и разработчици. Ежедневно всички работим в тясно взаимодействие. Имаме една обща среща веднъж седмично, за да си споделяме и да се подкрепяме основно по теми, свързани с тестването.
Release QA екипът се състои от 26 души – manual, automation и performance QA и е разделен на два подекипа. Основна част от нашата работа е създаването, поддържането и изпълнението на регресионни и пърформанс тестове, регресионни кампании и тестване на новите функционалности, преди да стигнат до клиентите ни. Мисията на екипа ни е да доставяме качествен продукт до крайните потребители. Имаме удоволствието да работим с изключителни професионалисти, които демонстрират ангажираност и висок стандарт в изпълнението на задачите.
„Аз съм мениджър на Agile QA екипa в Amadeus Sofia и съм фокусиран в тестването на нови функционалности за Amadeus Cytric. Започнах работа в компанията преди 7 години като младши QA. Напоследък приоритизирам подобряването на лидерските ми умения. Стремя се по всякакъв начин да развивам и уменията на хората в екипа, което подпомага тяхното развитие. Женен съм, имам с две деца. Обичам футбол, събирания с приятели и пътувания“, разказва Михаил Локов - Мениджър на Agile QA екип. Снимка: Amadeus
Какви технологии използвате?
Разработили сме софтуер за тестване на резервационни системи, базиран на Selenium и Java, като благодарение на този софтуер успяваме да покрием над 2500 тестови сценария. Друга част от екипа ни има разработен проект, който използва Playwright с Java. За пърформанс тестовете използваме Taurus, JMeter и Locust, а за автоматизирането им използваме скриптови езици като Power Shell, Python и Perl. Разработчиците използват Java, Eclipse IDE, GitHub. За логове използваме Kibana, ElasticSearch, както и собствена вътрешна система. Често ни се налага да използваме различни тулове като Postman, SOAP UI, Screen Reader, JAWS и др.
По какви проекти работите?
Нашият екип работи по един по основните продукти на компанията Amadeus Cytric, който помага на нашите корпоративни клиенти да осъществяват пътуванията си по лесен и приятен начин. С негова помощ служителите на компаниите имат възможност да резервират полет, кола под наем, хотел, пътуване с влак и други само с няколко стъпки. Този продукт непрекъснато се развива и приоритетите, по които работим, се определят всяка година. Постоянно доразвиваме функционалностите на продукта и бързо разрешаваме възникналите проблеми на продукцията.
Имаме привилегията да работим по стратегически за компанията проект, който е в сътрудничество с Microsoft – интегрираме основния ни продукт Amadeus Cytric в Miscrosoft Teams. В момента променяме изцяло начина, по който са правени резервациите, т.е. от монолит към API (Application Programming Interface). Също така се фокусираме и върху адаптиране на продукта, така че да бъде достъпен за хора с увреждания.
„Имам удоволствието да съм част от Amadeus Sofia повече от 8 години. Работата ми е изключително разнообразна и ми носи предизвикателства всеки ден. През годините работих по различни продукти на компанията. В момента основно тествам уеб услугата, която предоставя на Amadeus Cytric унифициран интерфейс за комуникация с различни доставчици. През свободното ми време участвам в различни благотворителни каузи с цел подобряване на средата на живот като почистване на различни местности, разделно събиране на отпадъци, засаждане на дръвчета“, казва Деница Янева - Senior QA Engineer. Снимка: Amadeus
Как работите в момента и колко често се събирате заедно в офиса?
Работим по хибриден модел на работа. Наред с него служителите на Amadeus Sofia могат да стартират работния процес между 8 и 10 ч. сутринта в зависимост от личните си предпочитания. Съответно краят на работния ден варира между 17 и 19 ч. Всеки има свободата да избере в кои дни от седмицата да работи от вкъщи. Стараем се поне веднъж в месеца да правим среща на живо целия екип.
С колегите от Германия успяхме да се видим на живо и да поработим заедно по време на тяхно посещение в България. Когато сме в офиса, се срещаме с колеги от други екипи, обменяме опит и си помагаме.
Важно е да отбележим, че като част от гъвкавaтa работна политика имаме възможност да работим 30 календарни дни в годината отвсякъде по така наречената програма Workcation.
Как типично преминава един работен ден в екипа?
Денят ни започва с обща дневна кратка среща на фичър екипа. Тъй като колегите, с които работим, са в Германия, срещите ни се осъществяват през Microsoft Teams. Обсъждаме задачите, по които всеки един от нас работи, какъв е напредъкът, има ли проблеми с изпълнението им и как можем да ги разрешим. Обикновено тези срещи са кратки и са по-скоро да си дадем някакви насоки. През деня работим по задачите и сме в непрекъснат контакт с програмистите. Съвместната ни работа е свързана с постоянна връзка, контакт с колегите от екипа и затова често с голяма част от тях се събираме за обяд, когато сме в офиса, а след това се връщаме към задачите си.
„Работя в Amadeus Sofia от около 7 години. Заемам длъжност Automation QA, фокусиран съм предимно върху автоматизирането и поддръжката на тестове, както и върху поддръжката на тестовия фреймуърк. Работя предимно по един от основните продукти на компанията, софтуер за бизнес пътувания Amadeus Cytric. В свободното си време се занимавам с български народни танци, бокс и офроудинг“, казва Александър Димитров - Automation QA Engineer. Снимка: Amadeus
С кои други отдели/екипи работите най-често?
Като важна част от скръм екипа се налага да комуникираме с всички, най-вече с програмисти, продукт дефинишън, продуктов собственик и скръм мастър, обслужване на клиенти и информационна сигурност и мрежи. Много често се налага да се допитваме до UX writers, особено по темите за достъпност на продукта. Особено важна и изключително добра е комуникацията между двата QA екипа, за да може лесно да се предаде работата от единия екип на другия. Следваме рилийз процес от 7 седмици и работата е доста динамична и отговорна.
Разкажете нещо, с което екипът Ви се гордее.
Гордеем се със страхотните професионалисти, с които работим. Радваме се на взаимно доверие и уважение. Работата с тях е лесна и забавна. Работим фокусирано и заедно успяваме да решим всички проблеми и задачи.
Много се гордеем и с успешното завършване на проект за по-добро изчисление на вредните въглеродни емисии от самолетните пътувания, както и от влаковете, които корпоративните ни клиенти избират да резервират. Ние работим, за да превърнем пътуването в сила за социално и екологично благо. Това е съвместно усилие. Трябва да намалим собствените си отрицателни въздействия и да помогнем на нашите партньори да направят същото, като същевременно даваме възможност на пътуващите да правят по-добър избор. Но това е само началото на нашето пътуване за устойчивост. Ние също имаме отговорност да защитаваме и подобряваме местата, които посещаваме, за да гарантираме, че пътуването продължава да има положителен принос за нашия свят.
И другата важна тема за цялата компания е достъпността и възможността за хората с увреждания да използват нашия софтуер. Достъпността се изразява в това, че хората могат да правят това, което искат, за подобно време и усилия като някой, който няма увреждане. Това означава, че хората могат да бъдат независими и няма да бъдат разочаровани от нещо, което е лошо проектирано или изпълнено. Всички потребители без изключение ще могат да възприемат, разбират, навигират и взаимодействат с нашия продукт Amadeus Cytric.
„Постъпих в компанията в далечната 2004 г. Започнах в отдел, който отговаряше за качеството от определянето на изискванията, тестването и обработването на всички предизвикателства, свързани с имплементирането. Да бъда част от QA екипа, си остава моята най-голяма страст. Омъжена съм и имам две деца. Практикувам пилатес и йога, обожавам да готвя, обичам да чета, особено български автори. Голям почитател съм и на българските филми. А пътуванията са в кръвта ми“, казва Валентина Благоева - Senior QA, Agile Testing. Снимка: Amadeus
Какво обичате да правите заедно извън работно време?
При всяка възможност се събираме с колегите от екипа извън офиса. Споделяме си и бихме казали, че сме най-веселият екип. В допълнение се виждаме и по време на закуските, които се организират в офиса два пъти в седмицата.
Какво сплотява екипа Ви?
Имаме много добри експерти, които свободно комуникират помежду си, помагат си и се подкрепят. Това ни помага бързо да разрешаваме критични проблеми. Учим се едни от други, приемаме градивна критика и я използваме, за да се подобрим. Освен това имаме сходни интереси и обичаме да се веселим.
Как се вписват нови хора във Вашия екип?
Екипът ни е отворен за нови попълнения. Всеки един от нас полага усилия, за да помогне за бързата адаптация на новите колеги, така че те да се чувстват комфортно, добре приветствани и бързо да разберат процедурите. Разполагаме и със специална програма за новопостъпилите, както за инженерния екип на платформата, така и за екипа по осигуряване на качеството. Това помага за по-бързата адаптация. Всеки новодошъл има ментор, който му помага да опознае спецификите на продукта.
Как бихте отговорили на въпроса: „Ако ти си..., заповядай в нашия екип!“?
Ако ти си човек, който иска да участва в създаването на платформа лидер в туристическата индустрия, заповядай при нас. Ако ти си човек, който не се страхува от предизвикателства, иска да се развива в утвърдена международна компания, която се грижи за служителите си, заповядай в нашия екип!
И накрая как бихте описали сами Вашия екип?
Ние сме екип от професионалисти, помагаме си, работим с лекота и вървим заедно в една посока. Имаме си доверие и се уважаваме. Умеем да разпускаме заедно и да се забавляваме. Ние сме екип-мечта!
Вижте профила и актуалните позиции за работа на Amadeus Sofia Labs Ltd. в JOBS.bg
ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА ЕКИПИТЕ В БЪЛГАРИЯ:
Отдел „Бизнес консултиране“ на LEAD Consult
Консултантският отдел на Deloitte Central Europe
Технологичният екип на Appolica
Технологичният екип на Resolute
Communication и Cargo екипите в AXSMarine
Cloud & DevOps с направление Azure, МенторМейт
C++ екипът на Resolute
Карго екип в AXSMarine
SRE екипа на ITGix
Екип Mobile Clients, Milestone Systems
BIS Base, SEEBURGER
Center of Excellence, Антхил
Salesforce Commerce Cloud, Технологично звено на Аксенчър България
Оперативното звено на Аксенчър България
SAP Product Compliance и SAP Environment Health and Safety, SAP Labs Bulgaria
Екип Globalization Services, SAP Labs Bulgaria
Екип .NET, Scalefocus
Софтуерният екип на ЛЕМ България
Екип Data, Scalefocus
DCoE екипът на МенторМейт
Екип Technical Support, SEEBURGER
Екип Mobile Team, Scalefocus
Back-end екипът на SiteGround
Екипът на Funding Circle в Questers
Екип DATA, Blankfactor
Екип QA, SiteGround
Екип WEX Health, Coherent Solutions Bulgaria
Екип DevOps, Scalefocus
Екип Внедряване SoftOne ERP
Екип Infrastructure, Cloud & Automation, Milestone Systems
Екип Data Quality, Experian България
Екип Front-end Development, Scalefocus
Екип SPA/front-end, SiteGround
Екип RSM, Tek Expert
Екип Engineering, Nexo
Екип GetHelp, Tek Experts
Екип Java, Scalefocus
Екип QA, МенторМейт
Екип Compliance, Digital Wallets, Paysafe
Екип CritSit, Tek Experts
Екип Scagile, Блубито
Екип Технологични трейнъри в Telerik Academy Alpha
Екип Worldwide Consulting Center - Center of Engineering, VMware
Екипи Helios и Phoenix, интегриране на платежни доставчици в Skrill и Neteller, Paysafe
Eкип Online Banking Project, DataArt
Екип SOC, Paysafe
Екип UX/UI Team, Scalefocus
Екип Engineering & Product Development, Nexo
Екип Marketing Services, Experian България
Екип Rapid Transfer, Paysafe
Екип BIS platform QA, SEEBURGER
Екип News UK Tech, Questers
Екип Quality Engineering, Scalefocus
Екип Клиентски Анализи, Hewlett Packard Enterprise
Екип Custom Development, Milestone Systems
Екип Sitefinity Cloud, Progress