вторник, 21 януари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    640 прочитания

    Бизнес лидерите в България: Георги Колев, CEO на MONOTES

    Истинският успех се измерва не само с постиженията, но и с влиянието, което оказваме върху хората и организациите, казва Георги
    10 януари 2025, 14:12 a+ a- a

    Георги Колев, CEO на MONOTES, част от Ocean Investments. Снимка: Ocean Investments

    Кои са хората, които са в основата на успеха на компаниите в България? В тази рубрика разказваме за лидерите – за хората, които мотивират останалите, споделяйки своя опит и възгледи. Какво са учили, каква е била първата им работа и как са стигнали до настоящата си позиция? С какви предизвикателства са се сблъсквали, какви са отговорностите им днес, какво ги мотивира и биха ли променили нещо, ако можеха да върнат времето назад?

    Запознайте се с Георги Колев, CEO на MONOTES. MONOTES (МОНОУТС) е първата и най-голямата българска компания, специализирана в дейностите по охрана и транспорт на ценни пратки и товари, кеш мениджмънт, поддръжка на АТМ мрежа и управление на парични средства и свързаните с тях услуги. MONOTES е част от Ocean Investments – инвестиционен холдинг с бизнес насоченост върху стартъпи на идейна фаза в сферата на сигурността, дигиталното здраве, недвижими имоти, иновации в образованието, чиято цел е да има позитивно, глобално влияние върху българската предприемаческа екосистема.

    Разкажете ни за Вашето образование и какво оценявате като най-ценно?
    Първата ми образователна стъпка беше бакалавърската степен по статистика и иконометрия в Икономическия университет във Варна. Тази специалност ми даде разбиране за приложението на статистическите методи в анализа на икономически данни. Това обучение надгради аналитичното ми мислене и ми предостави инструментите за вземане на информирани решения, които са незаменими в днешния бизнес контекст, в който промените са динамични и често противоречиви.

    Магистърската ми степен по управление на логистиката в същия университет разшири и надгради този фундамент, като ми предостави задълбочено разбиране на логистиката и веригите на доставки. Най-ценният елемент от тази специализация за мен е способността да анализирам и оптимизирам процесите, така че бизнесът да работи по-гладко и икономически изгодно.

    Ако знаете това, което знаете днес, какво образование и специалност бихте избрали да учите?
    С поглед към днешната бизнес среда и предизвикателствата, които срещам, бих избрал същото направление, но бих добавил по-голям фокус върху дигитализацията и технологиите. Разбира се, работата с хората е в основата.

    Каква беше първата Ви работа и как се чувствахте тогава?
    Първата ми работа като управител на магазин в голяма немска ритейл верига беше ключова стъпка в професионалното и личностното ми израстване. Тази роля ми даде възможност да поема значителна отговорност, като управлявам екип, планирам и възлагам задачи, осигурявайки ефективността на търговския обект. Чувствах се мотивиран, наблюдавайки как насоките ми водят до реални резултати, и постепенно придобих увереност да вземам стратегически решения, които влияят положително на бизнеса. Опитът ми помогна да изградя стабилна основа в управлението и изграждането на екипи и ме научи на стратегическо мислене и адаптивност – умения, които ценя и прилагам и до днес. 

    Кои са моментите във Вашата кариера, за които имате най-живи спомени и намирате за най-важни?
    Най-важните моменти в кариерата ми винаги са свързани с периодите на промяна и трансформация. В тези моменти, когато излизаш извън зоната на комфорт и си изправен пред нови предизвикателства, придобиваш не само нови умения, но и по-дълбоко разбиране за себе си и за бизнеса. Всеки преход от различни роли до нови индустрии ми предоставя възможността да разширя хоризонтите си и да допринеса за промяна, която води до устойчив растеж. 

    Как започнахте в MONOTES?
    Приех позицията на Изпълнителен Директор с ясната мисъл да приложа целия си натрупан опит и знания в управлението и оптимизацията на процеси. За мен това беше не само възможност да използвам уменията си, но и предизвикателство да уча и да се развивам в нова среда. Още от самото начало знаех, че компанията има високи стандарти на професионализъм, силно ориентирана е към резултати и безкомпромисна в предоставянето на високо ниво на услугите, което ме мотивира още повече. Припознах идеологията и ценностите на холдинга като свои. За мен човешкият фактор е силно значим и важен в комуникацията и работата с хора. През първите месеци се фокусирах върху изграждането на доверие и здрави връзки с екипа, както и върху задълбочено разбиране на основните предизвикателства и стратегически цели. Стъпка по стъпка опознах структурата и вътрешните процеси, за да мога не само да се адаптирам ефективно, но и да предложа добавена стойност от самото начало. Постепенно започнах да допринасям за ключови проекти, което ми помогна да се впиша в ритъма на работа. 

    Особено ме привлича ангажираността на компанията към иновации и постоянни подобрения, както и откритостта на ръководството към нови идеи и подходи. Ясната организационна култура и стремежът към високи резултати са факторите, които ме вдъхновяват да продължавам да допринасям за успеха на компанията.

    „Научих се да приемам промените като възможност за развитие, а не като заплаха“, казва Георги. Снимка: Ocean Investments

    Какви са Вашите отговорности днес?
    Като Изпълнителен Директор отговорностите ми днес са разнородни и динамични, но основната ми цел е да водя компанията към устойчив растеж и успех. Работя активно за формулиране и комуникиране на ясни цели, които да вдъхновят екипа. Когато всеки разбира своята роля в по-голямата картина, мотивацията и ангажираността на служителите растат. Стремя се да бъда достъпен и подкрепящ като лидер, за да насърчавам култура на сътрудничество и споделяне на идеи. Предпочитам да дам свобода на служителите да свършат работата си по най-добрия начин. Винаги съм отворен за нови идеи и подобрения. Непрестанно следя тенденциите в индустрията и се уверявам, че нашата компания реагира бързо и ефективно на променящите се нужди на пазара. Насочен съм към иновации, които да ни държат конкурентоспособни и да ни позволят да предвиждаме бъдещите нужди на клиентите. 

    Какво Ви мотивира?
    Моята мотивация е многопластова и идва от убеждението, че истинският успех се измерва не само с постиженията, но и с влиянието, което оказваме върху хората и организациите, с които работим. Вдъхновява ме самият процес на трансформация както на хората, така и на компанията. Да виждаш как хората разгръщат потенциала си, развиват нови умения и преодоляват предизвикателства, е невероятно удовлетворяващо. Убеден съм, че всеки член на екипа има уникален потенциал и моята роля е да им предоставя инструментите и подкрепата, от които се нуждаят, за да го реализират. 

    Друг важен източник на мотивация за мен е стремежът към иновации. В света, в който живеем, промяната е динамична, постоянна и неизбежна. Всеки нов проект или инициатива представлява шанс за креативност и изобретателност и аз вярвам, че можем да създадем нещо значимо, което да остави следа. 

    И не на последно място е ангажиментът към ценностите и етиката, които холдингът е внедрил, а всяка от компаниите припознава. Вярвам в значението на прозрачността и отговорността и стремежът ми е да изградим култура на доверие и сътрудничество. Когато работим заедно с цел, знаейки, че имаме положително влияние върху обществото, чувствам, че съм на правилния път. 

    С какво не бихте направили компромис?
    Никога не бих направил компромис с морала и прозрачността на действията ми. Вярвам, че интегритетът е основата на успешното изграждане на доверие в екипа. Стремя се към култура, в която честността и откритата комуникация са в основата на всички взаимодействия. Личната отговорност на всеки от нас създава среда, в която доверието и ангажираността са приоритет. 

    Какви хора се стремите да привличате в екипа си и какви качества цените в тях?
    Днес пазарът на труда е динамичен, нестабилен, а търсенето на качествени хора е голямо. Отделно от това, естеството на нашата работа е специфично, изключително отговорно и качества като морал, дисциплина и лоялност са от особено значение. Ние сме част от този процес, тъй като нашата работа е силно свързана с човешкия фактор. В този контекст ценя хора, които не само са добри професионалисти, но и държат на морал, честност, почтеност, етичност, сътрудничество. Макар да са позабравени или да не звучат много модерно, тези  ценности започват да придобиват отново силен смисъл в работната среда, дори и все по-дигитализираща се.

    Кои са ключовите умения, които считате, че трябва да притежава един мениджър, за да управлява успешно компания?
    Ключовите умения на успешния мениджър са способността да мисли стратегически, да изгражда екипи и да бъде адаптивен.

    Стратегическото мислене е основополагащо – да вижда по-далеч от настоящето и да разработва планове, които предвиждат бъдещите предизвикателства и възможности. 

    Изграждането на екип – убеден съм, че успехът на една организация зависи от хората, които я съставляват. Събирането на талантливи и мотивирани професионалисти, които споделят общата визия и ценности на компанията.

    Адаптивност – светът днес е неясна променлива, бизнесът е зависим от всички тези промени и успешният мениджър трябва да бъде готов да променя стратегиите си и да внедрява иновации, за да отговори на новите условия. Ние сме в ерата на иновациите  и затова е важно да имаме готовността да експериментираме и да учим от опита си.

    В крайна сметка за мен мениджърът трябва да бъде вдъхновяващ лидер, който не само ръководи, но и мотивира екипа да се стреми към общи цели. Истинският успех идва от екипната работа и споделените ценности.

    Кои бяха най-големите предизвикателства до този момент във Вашата кариера и какво научихте от тях?
    Най-важният урок до този момент в кариерата ми е успешното преминаване през предизвикателства в комуникацията и работата с различни и нови екипи. Научих се да приемам промените като възможност за развитие, а не като заплаха. 

    Ако знаехте това, което знаете днес, какво бихте променили?
    Не бих променил нищо. Вярвам, че изборът, който правим  по пътя, ни води до мястото, където сме сега, и ни формира като личности, но в по-добра версия на себе си. Смятам, че заставам отговорно зад решенията, които вземам. Знам, че единствената константа е промяната в бъдеще, през която преминавам благодарение на натрупания опит и новите знания в работната среда, така че утре да бъда по-добър от днес! 

    Как си представяте развитието на Вашата индустрия в България през следващите години?
    Виждам развитието на индустрията на инкасо и касовата дейност в България като изключително обещаващо през следващите години. С нарастващата дигитализация и иновации в технологиите нашата дейност вече премина през значителни трансформации. Адаптирането към новите реалности, включително внедряване на технологии, които подобряват сигурността и ефективността на нашите услуги, е много съществена част от успехите ни.

    Също така очаквам, че ще се увеличи търсенето на решения, които комбинират физическа и дигитална сигурност. Нашите клиенти ще искат по-гъвкави и интуитивни услуги, които да отговарят на техните специфични нужди. 

    Не на последно място, ключов аспект на бъдещето е създаването на устойчиви партньорства и колаборации. Като индустрия  ние ще трябва да работим заедно, за да се справим с предизвикателствата и да се възползваме от възможностите на глобалния пазар. Развитието на стандартите за безопасност и етика също ще играе важна роля за доверието на клиентите и партньорите.

     

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на МОНОУТС ЕАД в JOBS.bg

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на ОУШЪН ИНВЕСТМЪНТС ЕООД в JOBS.bg

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА БИЗНЕС ЛИДЕРИТЕ В БЪЛГАРИЯ 

    Невена Кацарска – Регионален директор „ Хора и организация“ на Zentiva за ЦИЕ
    Марко Симеонов – СЕО на АМАТАС
    Мартин Димитров - Изпълнителен Директор, Сиском Инженеринг
    Станислав Червенаков, Управител клон Петрич, АББ България ЕООД
    Стефан Гьошев - Старши Вицепрезидент „Продажби“ в Progress
    Биляна Попова – Зам. Директор Техническа дирекция в Телелинк Инфра Сървисис
      
    Любомила Андонова, Ocean Investments
    Зорница Узунова, tbi bank

    Деси Костова, myPO
    Владимир Борачев, Менторис
    Рени Миткова, ЕОС Матрикс
    Димчо Димчев, карго-партнер
    Франк Кванте, Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт
    Михаела Юзирова, Кофас

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    преди 3 часа
    myPOS придобива френската компания за касов софруер Toporder
    Финтех платформата разширява екипа си със 130 нови служители в България
    преди 6 часа
    Над 18 000 гръцки компании работят в България
    Гръцките инвестиции у нас надхвърлят 3,5 млрд. евро
    преди 22 часа
    Министерството на финансите пласира нов дълг от 300 млн. лева
    Заемът е под формата на 3-годишни държавни ценни книжа
    преди 1 ден
    Eleven Ventures с инвестиция от 650 хил. евро в чешки стартъп
    Мисията на OUTFINDO е да промени начина, по който пазаруваме онлайн
    преди 1 ден
    Китай отчете 5% икономически ръст за 2024 г.
    Страната изпълни прогнозата, която си беше поставила